Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología. |
A3 |
CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas. |
A4 |
CE4 - Desarrollar trabajos de síntesis y preparación, caracterización y estudio de las propiedades de materiales en la nanoescala. |
A5 |
CE5 - Conocer los rasgos estructurales de los nanomateriales, incluyendo las principales técnicas para su identificación y caracterización |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B8 |
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B11 |
CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional. |
C2 |
CT2 - Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C5 |
CT5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C8 |
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos básicos relacionados coa Química Supramolecular |
A1 A3 A4 A5
|
|
|
Comprender a relación entre a estrutura dos compostos químicos e a formación de supramoléculas mediante procesos de recoñecemento molecular e autoensamblaxe |
|
B2 B4 B5
|
|
Interpreta datos procedentes de observacións experimentais e uso das diversas técnicas experimentais empregadas na súa caracterización. |
|
B8 B9 B11
|
C2 C5 C8 C9
|
Comprender a Química Supramolecular como ferramenta para a construción de sistemas complexos a partir de unidades perfectamente definidas e a súa aplicación en diferentes áreas de investigación. |
|
B8 B9 B11
|
C2 C5 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Forzas intermoleculares |
Interaccións que implican ións, moléculas polares e polarizables, forzas de Van der Waals. Enlace de hidróxeno, interaccións hidrófobas e hidrófilas, coloides. |
Sistemas supramoleculares sinténticos |
Recoñecemento molecular, receptores moleculares clásicos, autoensamblaxe molecular, recipientes moleculares, ensamblaxe metal-orgánico |
Sistemas supramoleculares biomiméticos |
Dinámica combinatoria, Química supramolecular en sistemas biolóxicos, Polímeros supramoleculares, Motores moleculares, estructuras tubulares, sistemas con resposta a estímulo externo. |
Prácticas |
Experimentos de laboratorio para ilustrar a formación de estruturas supramoleculares y su caracterización con diferentes métodos e técnicas experimentais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 |
28 |
50 |
78 |
Seminario |
B2 B4 B5 B8 B9 |
8 |
32 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
B9 B11 C2 C5 C8 C9 |
15 |
12 |
27 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 B2 B4 B5 B8 B9 B11 C2 C5 C8 C9 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os conceptos e teorías fundamentais da materia
|
Seminario |
Resólvense problemas, preguntas e dúbidas relacionadas cos contidos teóricos. |
Prácticas de laboratorio |
Consta de dúas etapas:
Realización do experimento asignado no laboratorio
Elaboración da memoria de prácticas na que se describen os resultados e se analizan os datos obtidos. |
Proba mixta |
Consistirá en problemas similares aos resoltos nos seminarios e cuestións relacionadas cos contidos teóricos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Recoméndase a asistencia ás titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir tanto na resolución de problemas, como para a preparación das prácticas de laboratorio ou para cuestións relacionadas coas clases maxistrais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 B2 B4 B5 B8 B9 B11 C2 C5 C8 C9 |
Proba escrita para responder a cuestións teóricas e resolver exercicios relacionados cos contidos das clases teóricas, seminarios e prácticas. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
B9 B11 C2 C5 C8 C9 |
Na avaliación desta actividade téñense en conta o traballo de laboratorio e a Memoria de Resultados. |
20 |
Seminario |
B2 B4 B5 B8 B9 |
Terase en conta o traballo realizado polo alumno nos seminarios. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- A asistencia ás prácticas e a entrega da Memoria, son requisitos imprescindibles para superar a materia. - Para superar a materia será necesario obter unha nota non inferior a 4,5 sobre 10 na proba mixta e acadar, sumando as cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima de 5,0.
- Se non se acadara a nota mínima da proba mixta final, a materia figurará como suspensa, e a nota final outorgada será a da proba mixta final (aínda que a media das cualificacións obtidas nas distintas metodoloxías sexa superior a 5, sobre un máximo de 10),
- A cualificación de matrícula outórgase preferentemente na primeira oportunidade.
- Na segunda oportunidade repetirase a proba mixta e manterase a cualificación do resto de actividades.
- A cualificación de non presentado concederáselles aos que non se presenten á proba mixta, e non asistan ás prácticas.
-O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia que non poida asistir aos seminarios, poderá ter asignados diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos en horario de titoría.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Jacob N. Israelachvili (2011). Intermolecular and Surface Forces 3ª ed.. Elsevier
Atkins, P. W. (2006). Physical Chemistry. Oxford ; New York : Oxford University Press,
J. W. Steed, J. L. Atwood (2009). Supramolecular Chemistry 2nd Ed. Wiley and Sons
P. A. Gale, J. W. Steed (2012). Supramolecular Chemistry: From molecules to nanomaterials. Wiley and Sons Ltd. (Vol.1 - 2) |
|
Bibliografía complementaria
|
Bockris J.O.M., Reddy A K.N. (1998). Modern Electrochemistry 1. Ionics. 2nd ed.. Plenum Press, New York
Anslyn, E. V., Dougherty D.A. (2006). Modern Physical Organic Chemistry. University Science Books
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
Steed J. W., Atwood J.L. (2009). Supramolecular Chemistry 2ª ed.. Wiley UK |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|