Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Saber obter unha adecuada comprensión do negocio da entidad auditada, do sector no que ésta opera e a natureza das súas transaccións. |
A6 |
Saber medir e analizar a orixe dos custos e os rendementos obtidos pola entidade auditada. |
A8 |
Saber identificar os riscos de auditoria asociados á probabilidade de erro de cada compoñente importante da información financeira. |
A9 |
Saber documentar os procedementos e principios contables que sigue a entidade así como os sistemas contables utilizados para registrar as súas transaccións. |
A11 |
Saber obter evidencia suficiente e adecuada mediante a realización e avaliación das probas de auditoria que se consideren necesarias. |
B3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
B10 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse. |
B12 |
|
C2 |
Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos ea súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
C3 |
Que os alumnos sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
C4 |
Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e os motivos fundamentais que os sustentan a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca. |
C5 |
Que os estudantes teñan as destrezas de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando de maneira que sexa autodirigida ou autónoma. |
C6 |
Capacidade de traballo en equipo. |
C8 |
Compromiso ético e moral coa sociedade analizados, ademáis, desde unja perspectiva solidaria. |
C9 |
Capacidade de resolución de problemas. |
C10 |
Desenvolvemento dos principios de lealdade e confidencialidade. |
C11 |
Desenvolvemento dun espírito crítico lóxico e creativo. |
C12 |
Capacidade para xestionar as tecnoloxías da información e as comunicacións no exercicio da súa actividade profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer el papel que desempeñan, el el ciclo de vida y los componentes de los sistemas de información en el entorno empresarial. |
AP6
|
BP3 BP12
|
CP8 CP12
|
Conocer su entorno jurídico con especial énfasis en la Protección de Datos, la Ley de Firma electrónica, los Servicios de la Sociedad de la Información, la Propiedad Intelectual y los Medios de Pago. |
AP5 AP6 AP8 AP9
|
BP4 BP10 BP12
|
CP8 CP10
|
Conocer en qué consiste la auditoría de los Sistemas de Información Empresarial con soporte TIC. |
AP8 AP9 AP11
|
BP3
|
CP12
|
Saber analizar y valorar, desde el punto de vista de su auditoría y control, los sistemas de información empresarial en funcionamiento. |
AP5 AP8 AP11
|
BP3 BP10
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP9 CP11 CP12
|
Saber manejar herramientas de automatización de oficinas y análisis de datos. |
|
BP3
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP9 CP12
|
Saber valorar un Sistema de Información Empresarial desde el punto de vista de su contribución al desarrollo de la actividad empresarial así como saber analizar sus riesgos. |
AP8
|
BP4 BP10
|
CP8 CP11
|
Saber detectar y proponer mejoras a los sistemas de información empresarial soportados por TIC. |
|
BP10 BP12
|
CP5 CP8 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Teoría de Sistemas de Información |
1. O modelo DIKW
2. Concepto de Sistema de Información
3. Actividades e compoñentes dun Sistema de Información.
4. Sistemas de Información e niveis de decisión empresariais.
5. O ciclo de vida dun Sistema de Información.
6. Xestión do ciclo de vida dun Sistema de Información. |
2. Ferramentas de apoio a procesos empresariais |
1. A folla de cálculo.
2. O cadro de mandos e o control de xestión.
3. Linguaxes de consulta e programación.
4. Ferramentas específicas para auditoría. |
3. Entorno xurídico. |
1. LOPD
2. LSSI
3. Sinatura electrónica. Factura electrónica.
4. Protección xurídica do software e das bases de datos. |
4. Auditoría dos Sistemas de Información Empresarial |
1. Auditoria de Sistemas.
2. Auditoria de seguridad: física e lóxica. |
5. Tendencias en Sistemas de Información |
1. Dixitalización
2. Business Intelligence.
3. A nube.
4. Big Data.
5. Intelixencia artificial.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A6 A8 A9 A11 B4 B10 C2 C3 C8 C11 |
17 |
34 |
51 |
Seminario |
A5 A6 A8 A9 B3 B10 B12 C2 C5 C6 C9 C10 C11 C12 |
20 |
0 |
20 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A8 A9 A11 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A5 A6 A8 A9 A11 C2 C3 C4 C6 C9 C11 C12 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1. Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ao alumnado na sua preparación.
2. O tempo adicado a cada un dos capítulos nos que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade na preparación dos mesmos e á súa extensión, de xeito tal que non se adicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se afondará máis nuns ca noutros. Todo elo, a xuízo do equipo docente que imparte a materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remítese ao alumnado á bibliografía, se ben nas clases presenciais orientarase ao alumnado acerca de:
a) que fontes concretas se recomenda utilizar
b) que aspectos son os máis relevantes e de maior interese para alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a asignatura.
4. Discusión, conxunta para todos os grupos de traballo, do desenvolvemento encomendado a cada un dos grupos. O alumnado pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesorado, que solicitará expresamente a intervención do alumnado.
|
Seminario |
Discusión en grupos reducidos verbo dos contidos da materia, particularmente dos traballos ós que se fai referencia no apartado "Solución de problemas".
O alumnado pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesorado, que solicitará expresamente a intervención do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercicios resolvidos no aula |
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos.
2. Proporánse exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumnado en horas non presenciais ou de traballo autónomo. Nas horas presenciais posteriores farase:
a) unha revisión dos exercicios nos que o alumnado pode intervenir nos termos descritos no punto 3
b) sobre as lecturas abrirase a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumnado plantexe sobre o contido das mesmas.
3. O alumnado pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras pedir a quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesorado, que solicitará expresamente a intervención do alumnado.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumnado pode intervir, logo de petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención se estea a tratar.
2. Na solución de problemas e no seminario o alumnado pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. As titorías individualizadas para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesorado que imparte o grupo ao que pertence o alumnado, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titorías) en que está interesado en ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
4. Sin citar á persoa que evacuou a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle xunto coa resposta, coa finalidade de que o restante alumnado poida sacar proveito da mesma. Todo elo se o profesorado a considera oportuna e de interese xeral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A5 A6 A8 A9 A11 C2 C3 C4 C6 C9 C11 C12 |
Solución de problemas A8 A9 A10 A11 B1 B7 B8 B9 B10 C3 C5 Forma parte da avaliación continua a elaboración dun ou máis casos prácticos plantexados polo equipo docente, nos que se desenvolverá algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia coas seguintes precisións:
1. Para a resolución destes casos pode ser necesario o manexo de tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC), e de requirirse entregables serán en formato electrónico.
2. Os traballos desenvolveranse de forma individual ou en grupos de 4 a 6 estudantes. Excepcionalmente e previa aprobación por parte do equipo docente da materia, permitiráse outro número de estudantes por grupo.
3. Forma parte esencial da avaliación continua a discusión durante a clase do desenvolvemento dos traballos co equipo docente da materia, polo que é necesaria a asistencia a clase.
4. Cualquera dúbida acerca deste apartado solventarase sustentándose a solución na idea de "avaliación continua". 40
|
70 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A8 A9 A11 |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercios resoltos no aula.
A proba non realizada puntúa como cero. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións
de avaliación: Queda prohibido o acceso á aula de exames con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de
información. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: corresponderá unha cualificación de
"suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a cualificación na acta de
primeira oportunidade, se fose necesario. 2.
Identificación do
alumnado: O alumnado deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa
vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación
de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe en actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da nota final,
independentemente da cualificación acadada. 2. Alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia:
agás para o exame final, para o resto de actividades acordarase un calendario
específico de datas compatible coa súa dedicación ao comezo do cuadrimestre.
Por este motivo, este alumnado deberán poñerse en contacto co profesorado da
materia nos dez primeiros días do cuadrimestre no que se imparte. As
actividades terán o mesmo formato que para o alumnado a tempo completo C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira
oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente sinalados
neste apartado. 2. Segunda
oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos que na primeira
oportunidade. 3. Oportunidade
adiantada: Avaliarase mediante unha proba mixta que suporá o 100% da nota
final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN: 1. Con
carácter xeral, sen perxuízo do sinalado para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica da exención de asistencia, é
necesaria a asistencia a clase para optar á parte da nota correspondente á
avaliación continua, tanto de primeira como de segunda oportunidade. Rematado o
período de avaliación correspondente á primeira oportunidade, ao alumnado que
aínda teña que superar a materia poderáselle propoñer actividades que lle
permitan recuperar a parte da cualificación correspondente á avaliación
continua para a segunda oportunidade, o que deberá solicitar ao profesorado da
materia cunha antelación mínima de dez días á data do exame de segunda oportunidade. 2. Os
criterios de cualificación de cada unha das probas anunciaranse no momento da
realización da proba e achegaranse co enunciado da mesma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piattini, M. G.; Calvo-Manzano, J. A.; Cervera, J. y Fernández, L. (). Análisis y diseño detallado de Aplicaciones Informáticas de Gestión. Madrid: Rama
Piattini Velthuis, M.; Peso Navarro, E. del; y Peso Ruís, M del (). Auditoría de Tecnologías y Sistemas de Información. Madrid: Rama
Piattini Velthuis, M. y otros (). Calidad de los Sistemas de Información. Madrid: Rama
Teaching Soft Group (). Excel 2010 : curso práctico. Madrid: Rama
Arjonilla Domínguez, S. J. y Medina Garrido. J. A (). La gestión de los sistemas de información en la empresa. Madrid: Pirámide
Links en Moodle (). Legislación relacionada con los Sistemas de Información empresarial. .
Davara Rodríguez, M. A. (). Manual de Derecho Informático. Madrid: Ed. THOMSON – ARANZADI
Areito, J. (). Seguridad de la Información. Redes, informática y sistemas de información. Madrid: Paraninfo
Gómez Vieites, Á.y Suárez Rey, C. (). Sistemas de información. Madrid: Rama
O'Brien, J.A.; J.M. Marakas (). Sistemas de Información gerencial. Mexico: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte
informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para
a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón
de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para
un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|