Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Habilidade para a búsqueda, identificación e interpretación de fontes de información económica e financeira relevantes. Capacidade de diagnóstico e análise estratéxico e prospectivo; visión de medio e longo plazo. Capacidade para procesar a información de xeito integral, incorporándoa ao proceso de toma de decisións. |
AM2 AM3
|
BM13
|
CM1 CM4 CM5 CM7
|
Capacidade de traballo en equipo. Capacidade para facer fronte a cuestión complexas de xeito sistemático e creativo e saber comunicar as conclusións a todo tipo de audiencias. Capacidade de adaptación, orixinalidade e espíritu crítico. |
AM3 AM4
|
BM6 BM13
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Búsqueda de patróns nos datos |
Introdución á minería de datos
Introdución á análise de datos multivariantes
Técnicas descritivas e visualización de datos multivariantes
|
Tema 2.- Métodos de redución da dimensión |
Análise de compoñentes principais
Análise factorial
|
Tema 3.- Métodos para a creación de grupos |
Métodos clúster
Análise discriminante
|
Tema 4.- Técnicas de inferencia estatística avanzada |
Introdución á inferencia non paramétrica
Técnicas de suavizado
Regresión non paramétrica
Regresión semiparamétrica
|
Prácticas |
Análise de exemplos e casos prácticos en R |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A2 A3 B6 B13 C1 C4 |
10 |
18 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
A3 B13 C4 C7 |
5 |
20 |
25 |
Traballos tutelados |
A4 A3 B6 C1 C4 C5 C7 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A3 C1 C4 C5 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Os alumnos deben de realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas. |
Traballos tutelados |
Cada estudante debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se eles ensinaron no curso. |
Proba obxectiva |
Proba para avaliar a capacidade dos estudantes para asimilar os conceptos e interrelacionalos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas desenvoltas no curso. A atención pesoalizada consistirá no seguemento por parte do docente das distintas etapas do traballo, mediante sucesivas reunións de traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A3 B13 C4 C7 |
Desenvolvemento de aplicación empíricas propostas e supervisadas polos docentes. |
10 |
Proba obxectiva |
A4 A3 C1 C4 C5 |
Exame escrito |
25 |
Traballos tutelados |
A4 A3 B6 C1 C4 C5 C7 |
Traballo individual |
65 |
|
Observacións avaliación |
É recomendable ter coñecemento de inglés, especialmente en comprensión lectora, xa que parte do material entregado na clase e a meirande parte da bibliografía están nesa lingua. A avaliación consistirá da suma ponderada das calificacións acadadas no desenvolvemento das prácticas TIC (0.10), do traballo individual (0.65) e do exame escrito (0.25). Unha participación activa na clase é tamén desexable.
Na segunda oportunidade (extraordinaria de xullo), o peso das prácticas a través de TIC e dos traballos tutelados (avaliación continua) será o mesmo que na avaliación ordinaria (primeira oportunidade). Específicamente, na segunda oportunidade realizarase un exame escrito e a cualificación final será a máxima das tres cantidades que seguen: (i) a nota da avaliación ordinaria, (ii) a nota do novo exame, e (iii) a media ponderada do novo exame a da avaliación continua.
Outras observacións da avaliación:
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Everitt B., Hothorn T. (2011). An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R. Springer
Peña D. (2002). Análisis de datos multivariantes. McGraw-Hill/Interamericana
Härdle W., Simar L. (2003). Applied Multivariate Statistical Analysis. Springer
Härdle W., Müller M., Sperlich S., Werwatz, A. (2004). Nonparametric and Semiparametric Models. Springer
Li Q., Racine J.S. (2006). Nonparametric Econometrics. Princeton University Press
Horowitz J.L. (2009). Semiparametric and Nonparametric Methods in Econometrics. Springer
Ruppert D., Wand M.P., Carroll R.J. (2003). Semiparametric Regression. Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Dalgaard P. (2002). Introductory Statistics with R. Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos Cuantitativos/611532004 | Técnicas Econométricas/611532003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Econometría Avanzada/611532027 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|