Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Identificar as fortalezas, debilidades das economías mundiais e postularse nos principais debates actuais sobre o coidado e as tendencias da economía mundial
2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital física e humana, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países
3. Coñecer e manexar con certa destreza as fontes estatísticas e documentais relacionadas coa economía mundial e española
4. Aplicar as ferramentas de análise económica ao estudo da economía mundial
5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas coa economía mundial e española
6. Utilizar correctamente o léxico económico máis vinculado á asignatura |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
|
1. Coñecer os recortes básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económicas, sociais e medioambientais
2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renta e gasto, familiarizando ao alumno coas principais macromagnitudes dunha economía
3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio
4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento a longo prazo e a magnitude das diferenzas de renta entre países
5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos
6. Coñecer o fenómeno da globalización así como o seu potencial e os seus riscos para o desenvolvemento dos países
7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e as financeiras, e os seus retos de futuro
8. Coñecer os plantexamentos en relación coa sostibilidade do desenvolvemento e as estratexias que se deseñaron nos últimos anos a tal efecto |
A1 A7 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade
2. Capacidade para traballar en equipo
3. Capacidade para interesarse polos problemas económicos e a súa resolución
4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes
5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto en lingua española como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluíndo recursos telemáticos
6. Capacidade para o pensamento crítico
7. Actitude activa ante os feitos de actualidade que afecten ao entorno económico da economía mundial |
|
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O entorno económico internacional. Instrumentos de análise económica |
1.As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos.
2. As contas exteriores: Balanza de Pagamentos.
|
II. Análise da economía mundial. |
3. Evolución da economía mundial e os factores de crecemento
4. Desenvolvemento económcio: Benestar, cambio climático, migracións.
|
III. Relacións económicas internacionais e globalización |
5. Comercio internacional.
6. Sistema financeiro internacional,
7. Integración económica. A Unión Europea |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A12 A13 B1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A9 B3 B4 B6 B7 C1 C5 |
15 |
30 |
45 |
Proba mixta |
A8 A7 C8 C6 |
2 |
28 |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C1 C4 C7 |
17 |
51 |
68 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia. Programa, fontes, bibliografía, requisitos avaliación contínua. |
Sesión maxistral |
Este método de ensino utilizarase para proporcionar ao alumnado información organizada sobre os coñecementos fundamentais relacionados cos temas |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos adquiridos da materia. |
Obradoiro |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado.
Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno profundando nos contidos propios da materia.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Grupos reducidos (se o planifica o Centro) para reforzar a aprendizaxe individual a través da supervisión de actividades
Horas de tutorias presenciais, correo electrónico, Moodle ou Teams (as reunións teñen que ser previamente programadas) para que os estudantes resolvan as súas dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A8 A7 C8 C6 |
Proba escrita de coñecementos adquiridos e utilización adecuada de conceptos e linguaxe económica da materia. Terá lugar na data establecida no calendario académico. |
60 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C1 C4 C7 |
Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia en calquera oportunidade requírese unha puntuación mínima de 5 sobre 10. No exame final da primeira oportunidade é necesario obter un mínimo de 4 sobre 10. No caso de non alcanzar a cualificación mínima de 4 puntos sobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua. Na avaliación da segunda oportunidade tomarase a mellor cualificación das seguintes opcións: a. O exame supoñerá o 100% da cualificación final sen ter en conta a avaliación continua. b. O exame supoñerá o 60% da cualificación e o 40% restante será a cualificación obtido durante o curso na avaliación continua. É necesario obter un mínimo de 4 sobre 10 no exame No caso de non alcanzar a cualificación mínima de 4 puntos sobre 10, a nota final será a obtida na avaliación continua. Na convocatoria adiantada realizarase un exame que supoñerá o 100% da cualificación. Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento da información. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando solamente participe de actividades de avaliación continua que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final. O alumno terá que acreditarsee persoalmente segundo a normativa vixente. Los estudiantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que que estén exentos da asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tiempo completo. PLAXIO La realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación unha vez comprobada: implicase a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se comete: o/a estudiantes era cualificado con ``suspenso´´ (nota numérica 0) na convocatoria correspondiente do curso académico, tanto se a comisión da falta se producenl a 1º oportunidade como na 2º. Para isto procederase a modificar su calificación na acta de 1º oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso, J.A.(dir.) (2021 Lecciones de Economía Mundial, Aranzadi KRUGMAN, P. R. y M. OBSTFELD (2016): Economía internacional. Teoría y política, Pearson Ed García de la Cruz, Durán, y Sánchez Díez (coord.) (2011), La economía mundial en transformación, Paraninfo, Madrid. SAMUELSON, P. A. y W. D. NORDHAUS (2019): Economía, McGraw-Hill Tamén utilizásense outros recursos |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Política Económica/611G01013 | Macroeconomía/611G01017 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía Española/611G01016 | Integración Económica e Economía Europea/611G01025 | Economía Regional: Economía de Galicia/611G01030 |
|
Observacións |
É importane a lectura da prensa e de revistas económicas. Os estudantes dispoñerán de diversos materiais en Campus Virtual A entrega dos traballos que se realicen nesta materia farase a través de Campus Virtual Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|