Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e de inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre elas. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Entender o papel das expectativas nas decisións de consumo e investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B7 B8
|
C1 C2
|
Analizar a interrelación entre as variables macroeconómicas e as políticas de estabilización nas economías abertas.
|
A2 A3 A8 A10
|
B1 B2 B7
|
C1 C2
|
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica |
A3 A4 A7 A10 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6 C8
|
Analizar os procesos de axuste da economía no medio prazo. |
A2 A3 A5 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos fundamentais e feitos relevantes acerca da demanda e da oferta. |
1.1 A demanda: características; relación de equilibrio investimento-aforro; o papel das expectativas nas decisións de consumo e aforro; a ecuación de Fisher.
1.2 A oferta agregada: produción e desemprego; efectos ao lado da oferta sobre o desemprego; rixideces nominais, inflación e taxa de desemprego. Curva de Phillips, oferta agregada e taxa natural de desemprego.
1.3 Políticas de oferta, institucións e desemprego. Determinates do equilibrio de medio prazo. |
2. Política macroeconómica a curto e medio prazo. |
2.1 Panorámica inicial: ciclo económico, output gap e estabilización; o papel do banco central; inflación e deflación.
2.2 Modelos de política macroeconómica a medio prazo. |
3. O papel das expectativas. |
3.1 Risco, incerteza e expectativas.
3.2 Curva de Phillips, expectativas e inflación.
|
4. Contorna financeira. |
4.1 Diñeiro e macroeconomía.
4.2 O sistema financeiro na actualidade.
4.3 Bancos e estabilización macroeconómica. |
5. A economía aberta. |
5.1 Un modelo de economía aberta: mercado de divisas; paridade de tipos de interese; equilibrio de medio prazo na economía aberta; estabilización con tipos de cambio flexibles.
5.2 Aplicacións: shocks de demanda e oferta; overshooting do tipo de cambio; volatilidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 |
17 |
0 |
17 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B2 B3 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
19 |
0 |
19 |
Obradoiro |
A3 A4 A7 A9 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B8 C1 C2 C3 |
6 |
0 |
6 |
Proba mixta |
A2 A3 A8 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C4 |
2.5 |
52.5 |
55 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 A11 A12 A13 B6 C6 C1 |
2 |
36 |
38 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais. A asistencia, aínda que non obrigatoria, considérase de fundamental importancia para a aprendizaxe da materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realizaranse actividades en grupo en clase co fin de mellorar a comprensión dos coñecementos teóricos da materia. |
Obradoiro |
Realizaranse actividades participativas como debates e análise da actualidade económica. |
Proba mixta |
Probas parciais durante o curso. |
Proba obxectiva |
Exame final da materia, que pode incluír preguntas de tipo test e exercicios. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumno realizarase nas propias aulas e mediante reunións individuais. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría en grupos reducidos (4 horas por cada grupo de 15 alumnos).
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
poderá utilizar as horas de titoría para calquera aclaración, en calquera caso, para a preparación do exame.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A3 A8 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C4 |
Probas mixtas durante o curso. |
20 |
Obradoiro |
A3 A4 A7 A9 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B8 C1 C2 C3 |
Valorarase a participación activa nos obradoiros. |
10 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 A11 A12 A13 B6 C6 C1 |
Exame final |
70 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:
1. Condicións de avaliación: Está
prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior ou almacenamento de información.
2. Identificación do estudante: O
estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
3. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:
1. Cualificación de non presentado:
Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación alcanzada.
2. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os
estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que estean
exentos de asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que aos alumnos a
tempo completo.
C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:
1. Primeira oportunidade: aplicaranse os
criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección.
2. Segunda oportunidade: Os criterios de
avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Os puntos de avaliación continua (obradoiros e probas mixtas) pódense recuperar con traballos adicionais ou preguntas adicionais no exame.
3. Convocatoria adiantada: na
convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua
mediante preguntas adicionais á proba final.
D) OUTRAS OBSERVACIÓNS - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
O. Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
W. Carlin y D. Soskice (2014). Macroeconomics: Institutions, Instability, and the Financial System. Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
W. Mitchell, L. Randall Wray y M. Watts (2019). Macroeconomics. London: Red Globe Press
Ben Fine y Ourania Dimakou (2016). Macroeconomics: A critical companion. London, UK: Pluto Press
M. Lavoie (2015). Post-keynesian economics: new foundations. Edward Elgar Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Macroeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato
virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|