Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Análise Económico das Organizacións Código 611G02023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
García Álvarez, María Teresa
Lopez Rodriguez, Jose
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Teijeiro Álvarez, Mercedes
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
jose.lopez.rodriguez@udc.es
maria.jose.rfernandez@udc.es
mercedes.teijeiro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura ten como obxectivo fundamental a aprendizaxe dunha serie de conceptos e ferramentas teóricas para a análise e comprensión económica das organizacións, especialmente daquelas administradas.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Adquirir coñecementos básicos sobre organización económica, contratos e eficiencia económica A8
A9
A10
A11
B1
B5
B6
B8
B9
B10
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Teoría de custos de transacción A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
C6
C7
C8
Teoria de axencia A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I. INTRODUCCIÓN I.1 Introducción á economia organizacional
I.2 Contratos e eficiencia económica
O desenrolo destes contidos pode sufrir algunha variación para adaptarse as especificidades de cada titulación e que o profesor indicará e colgará en Moodle cuando así sexa.
BLOQUE II. GOBERNANZA II.1 Fundamentos teóricos: teoria de costes de transacción
II.2 Aplicacións: integración vertical

O desenrolo destes contidos pode sufrir algunha variación para adaptarse as especificidades de cada titulación e que o profesor indicará e colgará en Moodle cuando así sexa.
BLOQUE III. INCENTIVOS III.1 Fundamentos teóricos: teoría de axencia
III.2 Aplicacións I: pagos por rendemento e goberno corporativo

O desenrolo destes contidos pode sufrir algunha variación para adaptarse as especificidades de cada titulación e que o profesor indicará e colgará en Moodle cuando así sexa.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A5 A7 A10 A11 B3 B5 B8 5 5 10
Lecturas A8 A11 C8 7 0 7
Proba de resposta múltiple A8 A11 B1 B2 1 64 65
Aprendizaxe servizo A9 B1 B3 B4 B7 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 8 12 20
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C5 C6 C7 C8 8 12 20
Sesión maxistral A7 A9 A11 B4 C6 C8 17 0 17
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Aprendizaxe servizo Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Lecturas
Análise de fontes documentais
Aprendizaxe servizo
Descrición
Resolución das dúbidas e problemas que o alumnado teña en relación co desenvolvemento de cada unha das metodoloxías. A forma e o momento en que se desenvolverá a atención personalizada indicarase en relación a cada metodoloxía ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
As TGR poderán realizarse “presencial” ou en liña e constarán de 2 sesións de 2 horas de duración que se programarán durante o curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A8 A11 B1 B2 Examen tipo test, con penalización para as respostas incorrectas. 60
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C5 C6 C7 C8 Actividade a realizar en grupo. Na presentación da asignatura, o profesorado explicará as actividades a realizar. A cualificacion desta actividade será do 20% e no caso de que non se poidese realizar a actividade de aprendizaxe-servizo a súa ponderación será do 40%. 20
Aprendizaxe servizo A9 B1 B3 B4 B7 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Actividade a realizar en grupo. Plantexarase os estudantes matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade de aprendizaxe-servicio con algunha entidade colaboradora. 20
 
Observacións avaliación

A) CUALIFICACIÓN DE "NON PRESENTADO" E DE "SUSPENSO" POR SANCIÓNS DISCIPLINARIAS  

 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno/a, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da cualificación acadada.

2. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese (artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC): o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. 

B) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN  

 1. Primeira oportunidade: A avaliación correspondente a primeira oportunidade farase a partires dunha proba de resposta múltiple (60%) e a presentación oral dos traballos (40%). No caso da proba de resposta múltiple, a data de realización será a fixada no calendario oficial para a primeira oportunidade. A presentación dos traballo realizarase durante o período lectivo do curso, de acordo co calendario fixado polo profesor para cada grupo. Para superar a asignatura haberá que acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global da avaliación, pero ademáis é condición sine qua non acadar 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a do examen.    

 2. Segunda oportunidade: No que atinxe a 2ª oportunidade de xullo a avaliación farase do mesmo xeito que para a 1ª oportunidade, tendo en conta o seguiente: 1º) aqueles estudantes que supenderon na 1º oportunidade, as notas acadadas nos traballos de presentación oral serán tidas en conta; 2º) os estudantes que non se presentaron a 1ª oportunidade e non fixeron os traballos poderán facelo. Para isto, o estudante dirixirase ó profesor coa suficiente antelación para indicarlle o seu desexo de realizar o traballo, o cal deberá ser entregado e presentado antes da data do exame oficial da segunda oportunidade. Para aprobar, igual que na 1º oportunidade,  necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global, pero ademáis é condición sine qua non acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a obtida en dita proba.    

 3. Convocatoria adiantada: Os alumnos que se presenten a convocatoria adiantada, a avaliación só se fará a partires dunha proba de resposta múltiple e para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10

C) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:  

 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.  

 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e despensa académica de exención de asistencia:A evaluación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios de avaliación que os estudantes con dedicación a tempo completo. O principio do curso estes estudantes dirixiránse ó profesorado para fixar un calendario de actuacións específico acorde coa súa situación particular para deste xeito posibilitar a realización das distintas actividades de avaliación do curso. 

 


Fontes de información
Bibliografía básica Duma, S. y Schreuder, H. (1991). Economic approaches to organizations. Prentice Hall
Milgrom, P. y Roberts, J. (1992). Economics, Organizations and Management. Prentice Hall
Williamson, O.E. (1985). The Economic Institutions of Capitalism, New York:Free Press.. Macmillan

Bibliografía complementaria

Dranove, M. Shanley y S. Schaefer (2003), Economics of Strategy. Third Edition. John Wiley & Sons, Inc.

Brickley, J.A., Smith, C.W., Zimmerman, J.L. (2005), Economía Empresarial y Arquitectura de la organización. Ed. McGraw Hill

Salas (1996), Economía de la empresa. Decisiones y organización. Ariel Economía. 2ª Edición.

Williamson, O.E. (1975), Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust implications. Free Press, New York, NY. Traducido como Williamson, O.E. (1991): Mercados y Jerarquías: Su Análisis y sus Implicaciones Antitrust, México: Fondo de Cultura Económica


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G02001
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sostibilidade e noscomportamentos persoais e profesionais.

3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías