Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o ciclo de vida dun Sistema de Información. |
A5
|
B1 B2 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Coñecer as ferramentas básicas para o deseño dun Sistema de Información. |
A5 A6
|
B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Posta en práctica dos coñecemenentos anteriores. Deseño básico dun sistema de información e/ou análise dun existente. |
A5
|
B6 B10
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O ciclo de vida dun sistema de Información |
1.1 Introducción ao ciclo de vida dun Sistema de Información.
1.2 A fase de deseño.
1.3. A fase de mantemento.
1.4. A especificación de requisitos do software.
|
2. Ferramentas de diseño de software. |
2.1 Ferramentas de deseño de software.
2.2 Introducción a UML.
2.3 Software de xestión da fase de deseño. |
3. BPMN. |
3.1 BPM.
3.2 BPMN: fluxo de proceso.
3.3 BPMN: comportas.
3.4 BPMN: eventos.
3.5 BPMN: diagramas de colaboración. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 C4 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A5 A6 B7 B8 C1 C3 C5 C6 |
19 |
57 |
76 |
Proba obxectiva |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
2 |
0 |
2 |
Seminario |
B5 B6 B9 B10 |
4 |
15 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1. Exposición nas clases presenciales dos contenidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ó alumno na sua preparación.
2. O tempo adicado a cada un dos capítulos nos que está dividida a materia será proporcional ó grao de dificultade na preparación dos mesmos e á súa extensión, de xeito tal que non se adicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se afondará máis nuns cá noutros. Todo isto, a xuízo do profesor que imparte a materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remítese ó alumno á bibliografía, aínda que nas clases presenciais orientaráse ó alumno acerca de:
a) que fontes concretas recoméndase utilizar.
b) que aspectos son os máis relevantes e de maior interese para acadar os resultados da aprendizaxe establecidos para a materia.
4. Discusión, conxunta para todos os grupos de traballo, do desenrolo encomendado a cada un dos grupos. O alumno pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras solicitar quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesor, que pedirá expresamente a intervención do alumno. |
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos que o alumno, individualmente ou formando parte dun grupo de traballo, ten que realizar ó longo do curso.
2. Proporánse exercicios e/ou leituras a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. Nas horas presenciais posteriores faráse unha revisión
a) dos exercicios nos que o alumno pode intervenir nos termos descritos no ponto 3; e
b) das lecturas. Para isto, abriráse a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno prantexe sobre o contido dos exercicios e das leituras.
3. O alumno pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras pedir a quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Proba obxectiva |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercios resolvidos no aula |
Seminario |
Discusión en grupos reducidos dos contidos da materia; en particular, discusión dos traballos ós que se fai referencia no apartado "Solución de problemas".
O alumno pode intervir:
a) a iniciativa propia, tras solicitar quenda de palabra;
b) a iniciativa do profesor, que pedirá expresamente a intervención do alumno.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumno pode intervir, logo de pedir a palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención estea a ser tratado.
2. Na solución de problemas o alumno pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. Nos horarios de titoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesor que imparte o curso ao que pertence o alumno, este expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titoría) en que está interesado ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
4. Sen citar á persoa que fixo a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan tirar proveito da mesma. Todo isto, sempre que o profesor a considere oportuna e de interese xeral.
5. Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia, acordaráse ó inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa adicación. O devandito alumnado terá que poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do quadrimestre no que se imparte a materia, coa finalidade de fixar ese calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A5 A6 B7 B8 C1 C3 C5 C6 |
Forma parte da avaliación continua a elaboración dun ou máis casos prácticos plantexados polo equipo docente, nos que se desenvolverá algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia coas seguintes precisións:
1. Para a resolución destes casos pode ser necesario o manexo de tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC), e de requirirse entregables serán en formato electrónico.
2. Os traballos desenvolveranse de forma individual ou en grupos de 4 a 6 estudantes. Excepcionalmente e previa aprobación por parte do equipo docente da materia, permitiráse outro número de estudantes por grupo.
3. Forma parte esencial da avaliación continua a discusión durante a clase do desenvolvemento dos traballos co equipo docente da materia, polo que é necesaria a asistencia a clase.
4. Cualquera dúbida acerca deste apartado solventarase sustentándose a solución na idea de "avaliación continua". |
70 |
Proba obxectiva |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
Proba de resposta tipo test, de resposta curta, de resposta a desenvolver, exercicios a resolver ou calquera combinación das anteriores sobre os contidos da materia e os exercios resoltos no aula.
A proba non realizada puntúa como cero. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións
de avaliación: Queda prohibido o acceso á aula de exames con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de
información. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: corresponderá unha cualificación de
"suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a cualificación na acta de
primeira oportunidade, se fose necesario. 2.
Identificación do
alumnado: O alumnado deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa
vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación
de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe en actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da nota final,
independentemente da cualificación acadada. 2.
Alumnado con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia:
agás para o exame final, para o resto de actividades acordarase un calendario
específico de datas compatible coa súa dedicación ao comezo do cuadrimestre.
Por este motivo, este alumnado deberán poñerse en contacto co profesorado da
materia nos dez primeiros días do cuadrimestre no que se imparte. As
actividades terán o mesmo formato que para o alumnado a tempo completo C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira
oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente sinalados
neste apartado. 2. Segunda
oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos que na primeira
oportunidade. 3. Oportunidade
adiantada: Avaliarase mediante unha proba mixta que suporá o 100% da nota
final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN: 1. Con
carácter xeral, sen perxuízo do sinalado para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica da exención de asistencia, é
necesaria a asistencia a clase para optar á parte da nota correspondente á
avaliación continua, tanto de primeira como de segunda oportunidade. Rematado o
período de avaliación correspondente á primeira oportunidade, ao alumnado que
aínda teña que superar a materia poderáselle propoñer actividades que lle
permitan recuperar a parte da cualificación correspondente á avaliación
continua para a segunda oportunidade, o que deberá solicitar ao profesorado da
materia cunha antelación mínima de dez días á data do exame de segunda oportunidade. 2. Os
criterios de cualificación de cada unha das probas anunciaranse no momento da
realización da proba e achegaranse co enunciado da mesma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piattini Velthuis, M.G. y otros (2007). Análisis y diseño detallado de aplicaciones informáticas de gestión. Madrid: RAMA
Schmuller, J. (2000). Aprendiendo UML en 24 horas. México: Pearson
Aguiar Maragoto, F.J.; Paulino Martínez Fernández (2012). Apuntes y transparencias suministradas en la página web (Moodle).
Fernández Alarcón, V. (2006). Desarrollo de sistemas de información. Una metodología basada en el modelado. Barcelona: UPC
Silberschatz, A. y otros (2002). Fundamentos de bases de datos. Madrid: McGraw-Hill
Aguiar Maragoto, F.J.; Paulino Martínez Fernández (2012). Links suministrados en Moodle.
Kimmel, Paul (). Manual de UML. Máxico: McGraw-Hill
Grau Fernández, L.; Ignacio López Rodríguez (2001). Problemas de bases de datos. Madrid: Sanz y Torres
Ramón Cardona, J. y otros (2011). Sistemas de Información Empresarial. Casos y supuestos prácticos. GEU
Piattini Velthuis, M.G. y otros (2006). Tecnología y diseño de bases de datos. Madrid: RAMA
Podeswa, H. (2010). UML. Madrid: Anaya
Arlow, J.; Ila Neustadt (2006). UML 2. Madrid: Anaya
Debrauwer, L.; Fien Van der Heyde (2009). UML 2. Iniciación, ejemplos y ejercicios corregidos. Barcelona: ENI
Debrauwer, L.; Naouel Karam (2010). UML 2. Practique la modelización. Barcelona: ENI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/611G02028 | Deseño Organizativo/611G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
3. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|