Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Potenciación da capacidade para traballar en contornas cooperativas, pluridisciplinares e plurilingües. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI14
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI7 BI8 BI9 BI10 BI11
|
|
Xestión do tempo de traballo e a organización dos recursos dispoñibles, establecendo prioridades, e identificando e corrixendo erros. |
AI2 AI5 AI7 AI8 AI9 AI11 AI12 AI13
|
BI3 BI5 BI6 BI7 BI13 BI14
|
|
Utilización de recursos bibliográficos, incluíndo o acceso por Internet. |
AI2 AI15
|
BI8 BI10 BI13 BI14
|
|
Desenvolvemento das catro destrezas, con especial atención ás destrezas relacionadas coas presentacións orais. |
AI6 AI10
|
BI4 BI9 BI12 BI15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A Lingüística Aplicada e o ensino do inglés
Descripción:
Introdución ao curso. Prestarase atención a definicións de conceptos craves, e farase un breve repaso das principais disciplinas que se poden encadrar dentro da mesma. |
1.1. Introducción: O aprendizaje e a adquisición dunha segunda lingua. Definicións.
1.2. Repaso da historia do estudo da adquisición dunha segunda lingua.
Teorías: Behaviorism, Universal Grammar, Krashen and the Monitoring Hypothesis, Input and Interaction, Social models, Cognitivism, Competence, Performance and Communicative Competence, Interlanguage, CLIL.
Temas: A motivación; etapas do aprendizaje; os errores e a sua corrección; as clases sociais e os xéneros; a idade (período crítico) e o desenrolo das competencias. |
2. Cuestións de relevancia actual no Ensino do Inglés como Lingua Estranxeira.
Descrición
Esta unidade servirá para familiarizar ao alumnado sobre as últimas tendencias no ensino do inglés con especial referencia á aproximación comunicativa. A continuación, presentaranse as achegas máis importantes do Marco Común Europeo con especial énfase nos distintos descriptores de referencia para cada unha das destrezas. Presentarase o Portfolio Europeo das Linguas. |
2.1. Novas tendencias e aproximacións ao ensino do inglés.
2.2. A adquisición da primeira e da segunda lingua: factores e teorías.
2.3. O Marco Común Europeo para o ensino das linguas estranxeiras.
2.4. O Portfolio Europeo das Linguas (PEL) |
3. A Investigación na Adquisición e Ensino dunha Segunda Lingua.
Descrición
Daranse pautas para realizar investigación de carácter empírico no campo da adquisición e aprendizaxe do inglés. Enfoque especial no uso de bibliografía especializada, instrumentos de investigación e análise de datos. |
3.1. Introducción.
3.2. A planificación dun proxecto de investigación.
3.3. Temas: A motivación; etapas de aprendizaxe; Interlanguage; os errores e a sua corrección; As clases sociais e os xéneros; a idade (período crítico) e o desenrolo das competencias. Factores sociais na adquisición dunha segunda lingua; os xéneros; Métodos de ensino (CLIL)
3.4. A estructura, deseño e organización dun proxecto de investigación desta especialidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A4 A5 A6 A9 B10 B11 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A10 A13 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
B2 B4 B5 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 |
1 |
10 |
11 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A7 A9 A11 A12 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B13 B14 |
0 |
22 |
22 |
Seminario |
A3 A4 A9 A14 B13 B15 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Esixirase a lectura de artigos e capítulos que traten dos temas do curso. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os alumnos realizaran actividades en clase, en parellas e en grupos. |
Presentación oral |
Os alumnos presentarán nuns 15 minutos os resultados do seu proxecto de investigación. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Os alumnos realizarán un traballo de investigación dunhas 8 a 10 páxinas. Explicarase este traballo con máis detalle en clase ou a través da páxina correspondente da plataforma Moodle. |
Seminario |
Interacción cos compañeiros e co profesor para a realización de tarefas na aula. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O seminario consiste en intercambio de coñecementos adquiridos durante a investigación individual ou en grupo na aula.
O foro virtual consiste na investigación e intercambio de opinións de forma virtual.
O proxecto de investigación acerca da adquisición e ensino do inglés realizarase durante o curso de forma individual ou en grupo.
A presentación oral levará a cabo en clase e consiste en presentar os resultados da lectura e do estudo individual ou en grupo realizado polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A7 A9 A11 A12 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B13 B14 |
Realización dun traballo de investigación dunhas 10 páxinas de duración. |
40 |
Presentación oral |
B2 B4 B5 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 |
Presentación oral, baseada no traballo de investigación e/ou leitura. |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A10 A13 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 |
Participación nas actividades de clase |
10 |
Seminario |
A3 A4 A9 A14 B13 B15 |
Traballos durante o curso, baseadas nas sesións maxistráis e a leitura propia. Lectura e comentario dun primeiro texto (10) Segunda lectura e comentario dun texto (10) Presentación / Ensino dun elemento de léxico / sintaxe do inglés (10). |
30 |
|
Observacións avaliación |
Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais. Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo. Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado. Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES: LEARNING, TEACHING, ASSESSMENT..
Palacios Martínez, Ignacio M., Rosa Alonso, Mario Cal, Paula López Rúa e José Ramón Varela (2007). Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas. En Clave, Madrid
(). EUROPEAN LANGUAGE PORTFOLIO: A GUIDE FOR TEACHERS AND TEACHER TRAINERS.
Lightbown, Patsy M. e Spada, Nina (1993). How Languages are Learned. Oxford University Press, Oxford
Saville-Troike, Muriel and Karen Barto (2017). Introducing Second Language Acquisition Cambridge University Press . LG0- 5053a
Saville-Troike, Muriel (2007). Introducing Second Language Acquisition Cambridge University Press. LG0- 5053
Gass, S.,& Selinker, L. (2001). Second language acquisition (2nd ed.). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
De Bot, Kees (2005). Second language acquisition : an advanced resource book. London, Routledge
Krashen, S. D. (1982). Second language acquisition and second language learning. . Oxford: Pergamon press
Benati, Alessandro G. (2016). Second Language Acquisition: a Theoretical Introduction to Real World Applications. London: Bloomsbury
Ellis, Rod (2003). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford |
As fontes mencionadas son de natureza xeral. Unha bibliografía máis específica de todos os temas será proporcionada na plataforma Moodle e en clase. Os seguintes libros e fontes de información son de interese tamén: Canale, Michael and Merrill Swain (1980) “Theoretical Bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testing” Applied Linguistics Vol 1 p1. http://ibatefl.com/wp-content/uploads/2012/08/CLT-Canale-Swain.pdf Chesterfield, R. & K. Chesterfield (1985). “Natural order in children’s use of second language learning strategies”. Applied Linguistics 6.1, 45–59. London, Longman: https://docs.google.com/file/d/0BwEPK1BhtArmMmRiYmJlMDEtOTUxNC00OWU0LTgyMDMtNWFmMDI5NjdkNDJi/edit?pli=1 Honey, John (1997) Language is Power London, Faber and Faber Littlewood, William (1986) Communicative Language Teaching – An Introduction Cambridge University Press LG2 - 1225 Pérez-Vidal, Carmen (ed) (2014) Language acquisition in study abroad and formal instruction contexts Amsterdam, John Benjamins (LG0-5831) Vanpatten, Bill and James F. Lee (1990) Second language acquisition / foreign language learning Clevedon, Multilingual Matters (LG0-299). |
Bibliografía complementaria
|
Fernández Pérez, Milagros (ed.), (1996). Avances en Lingüística Aplicada. Servizo de Publicacións da Universidade, Santiago
Vez Jeremías, José Manuel (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Ariel, Barcelona
Brown, H. Douglas (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall Regents, Englewood Cliffs, N. J
Muñoz, Carme (ed.), (2000). Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Ariel, Barcelona |
As fontes mencionadas son de natureza xeral. Unha bibliografía máis específica de todos os temas será proporcionada na plataforma Moodle. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|