Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter capacidade de análise, valorar e exercer o coñecemento desde un punto de vista crítico. |
AM5 AM6 AM7 AM9
|
BP3 BP4 BP5
|
CM3 CM5
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas para a investigación en humanidades. |
AM2 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM9 AI3
|
BP1 BP5 BP8 BI1
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Elaborar textos escritos académicos de diversa tipoloxía. |
AI1
|
BP1 BP5 BP7 BI2
|
CM1 CM5 CI1
|
Ser capaz de realizar unha presentación oral sobre un asunto literario e/ou cultural concreto. |
AM5 AM6
|
BM2 BM3 BP7 BI2 BI3
|
CI1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aspectos introdutorios |
Nocións preliminares |
2. Tipos de traballos de investigación |
Traballo fin de mestrado, relatorio, tese, artigo, edición crítica, monografía etc. |
3. Organización do traballo de investigación |
- Escolla do tema
- Hipótese(s) previas
- Obxectivos
- Escolla do título
- Metodoloxías
- Corpus
- Conclusións
|
4. Obtención e clasificación da información |
- Selección de fontes (documentais, bibliográficas etc.)
- Recursos de información
- Aproximación ás bases de datos |
5. Aspectos formais |
- Estruturación do traballo
- A redacción
- Resumos e palabras chave
- Normas internacionais de citacións bibliográficas
- Citacións e notas (funcións e sistemas)
- Criterios gráficos
- Tipografías
- Índice(s) |
6. Presentación dos traballos |
- Ferramentas para a expresión oral
- Preparación da exposición
- O acto de defensa de traballos de investigación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
9 |
27 |
36 |
Seminario |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
5 |
15 |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
B2 B10 B3 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Nestas sesións o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos da materia.
Contémplanse, entre outras, a análise de fontes documentais, a resolución de problemas ou o emprego das TIC. |
Seminario |
Nas sesións dedicadas ao seminario desenvolverase o traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. |
Traballos tutelados |
Consistirá na realización dun breve ensaio, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
Presentación oral |
Exposición oral, na aula, do traballo tutelado ou dos retos e dificultades que presenta o seu proceso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora orientará aos e ás estudantes, ofrecéndolles a axuda necesaria para a realización dos traballos e das presentacións orais, especialmente en cuestións como a escolla do tema, a metodoloxía ou a selección das fontes de información.
A orientación realizarase de forma individualizada e persoalmente, aínda que tamén poderán ser facilitadas inidicacións escritas.
As persoas que obtiveren dispensa académica deberán poñerse en contacto coa profesora, e terán condicións especiais de avaliación: traballo tutelado (70%), presentación oral (30%).
As persoas con matrícula parcial deberán poñerse en contacto coa profesora ao comezo do curso por se for preciso establecer condicións especiais de avaliación; de ser este o caso, aplicaríanse as mesmas que para as persoas con dispensa académica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 |
Avaliación do ensaio breve que cada alumno/a realizará, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
60 |
Seminario |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
Traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. O alumnado deberá participar activamente nestas sesións. |
10 |
Presentación oral |
B2 B10 B3 |
Avaliación da presentación oral do traballo tutelado ou dos retos e dificultades que presenta o seu proceso. |
20 |
Obradoiro |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. O alumnado terá de entregar os traballos e actividades solicitados no prazo fixado. Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal etc.); no caso de deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na cualificación. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización de textos ou ideas de outros/as autores/as sen indicar a procedencia, copiar traballos, copiar en exames, ou outras formas) penalizarase de acordo co estabelecido na normativa académica. Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio. As persoas que obtiveren dispensa académica deberán poñerse en contacto coa profesora, e terán condicións especiais de avaliación: traballo tutelado (70%), presentación oral (30%). As persoas con matrícula parcial deberán poñerse en contacto coa profesora ao comezo do curso por se for preciso establecer condicións especiais de avaliación; de ser este o caso, aplicaríanse as mesmas que para as persoas con dispensa académica. A materia poderá ser adaptada ao
estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á
diversidade consonte ás indicacións da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI), coa que se deberá contactar nos prazos estabelecidos por esta unidade. Pódese contar tamén co asesoramento da titora ADI da facultade (pat.filoloxia@udc.gal) A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar o traballo tutelado. As persoas que non superaren a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, o traballo tutelado (70%) e realizar unha breve exposición oral do mesmo (30%). Este sistema de avaliación será o aplicado tamén na convocatoria adiantada de decembro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcina Franch, José (1994). Aprender a investigar: métodos y trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales). Madrid: Compañía Literaria
Soriano, Ramón (2008). Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba: Berenice
Eco, Umberto (2001). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. Barcelona: Gedisa
Phillips, Estelle M. & Pugh, Derek S. (2005). La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca
López Yepes, José et al. (2005). Las tesis doctorales. Producción, evaluación y defensa. Madrid: Fragua
Pantoja Vallejo, Antonio (coord.) (2009). Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación. Madrid: EOS Universitaria
Dias, Maria Olívia (2008). Manual de sugestões para estudantes: estudar e fazer trabalhos académicos com método . Viseu: Psicosoma
Montolío, Estrella (coord.) (2009). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Fernandes, António José (2002). Métodos e Regras para Elaboração de Trabalhos Académicos e Científicos. Porto: Porto Editora
Estrela, Edite (coord.) (2009). Saber Escrever uma Tese e Outros Textos. Lisboa: Dom Quixote
Briz, Antonio (coord.) (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar
Sierra Bravo, Restituto (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Proporcionaranse outros recursos bibliográficos específicos e en liña para os temas tratados nesta materia a través do Campus Virtual. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Recursos para a investigación da literatura/613484007 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|