Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar o estudo de obras pertencentes á literatura española no plano das diferentes tradicións literarias e culturais europeas |
AM1
|
|
|
Poñer en relación as producións literarias con outras manifestacións artísticas e intelectuais |
AM2 AM8 AM9
|
|
CM5
|
Tomar conciencia da continuidade e da diversidade cultural nos eixos sincrónico e diacrónico |
|
|
CM3 CM4
|
Coñecer e utilizar con efectividade as ferramentas de estudo básicas no ámbito dos estudos literarios e culturais |
AI3
|
BP1 BP3 BP4
|
|
Adquirir destrezas básicas en materia de comunicación científico-académica e planificación da investigación |
|
BP7
|
CM2 CI1
|
Explorar campos e liñas de investigación innovadoras no ámbito dos estudos literarios e culturais referidos ao mundo hispánico |
AM5 AI1
|
BP5
|
CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cuestións conceptuais: literatura, cultura, tradición. |
1.1. O concepto de literatura da Antigüidade ós tempos modernos.
1.2. Literatura e cultura: tradición literaria e cultural.
1.3. Diversidade de fontes. |
2. Os textos. |
2.1. A mandrágora.
2.2. A peonía.
2.3. Outras plantas.
2.4. Maxia animal. |
3. A maxia nas fontes. |
3.1. Amuletos e fórmulas máxicas na Antigüidade.
3.2. Estudo de formas e elementos compositivos das fórmulas máxicas
3.3. As 'precationes' ou súplicas paganas.
3.4. Antigüidade Tardía e Idade Media: cristianización de procedementos e fórmulas.
3.5. Pervivencia da maxia antiga ata a actualidade.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A14 B7 B8 C2 C3 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A12 B4 B10 C8 C9 |
0 |
21 |
21 |
Lecturas |
A1 A2 A8 B6 C4 C7 C5 |
0 |
5 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 |
7 |
15 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Reservarase unha parte das sesións presenciais para o debate de cuestións concretas relativas aos contidos previamente expostos. Asimesmo, proporase ós estudantes a preparación previa de certos aspectos que serán tratados en sesións posteriores, efectuando, por exemplo, procura de información sobre un tema dado. Estas actividades terán unha dinámica de traballo en grupo. |
Traballos tutelados |
Os estudantes elaborarán un traballo, coa orientación do profesor e sobre un tema acordado previamente. O traballo estará centrado en algún aspecto da elaboración, transmisión e recepción dun tema da tradición cultural ou literaria, preferentemente dentro do dominio cultural hispánico. |
Lecturas |
A instancia do profesor, os estudantes realizarán por conta propia a lectura de fontes bibliográficas, que poderán estar referidas ben a aspectos xerais da materia ou ben ao tema do traballo tutelado. Unha parte destas lecturas constituirán a base para levar a cabo sesións de debate en aulas presenciais. Outra parte terá carácter complementario e poderá ser realizada durante o período que media entre o fin das aulas presenciais e o prazo establecido para a avaliación. |
Sesión maxistral |
O profesor destinará as sesións maxistrais a expor oralmente os contidos dos temas e subtemas. Empregará instrumentos auxiliares como textos, documentos gráficos ou sonoros, remisión a páxinas web ou guions en formato power-point. A exposición razoada estará aberta ao debate e á aclaración de dúbidas plantexadas polos estudantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os estudantes contarán coa asistencia do profesor para a programación e supervisión do traballo tutelado. A tal efecto concertaranse en cada caso titorías específicas ao longo do segundo cuatrimestre. Antes de iniciar o traballo o alumno asistirá a unha titoría presencial para acordar co profesor o tema e mais o calendario de realización e entrega. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A14 B7 B8 C2 C3 |
Valorarase o grado de participación dos estudiantes na discusión e debate durante as sesións destinados ao efecto. Especial importancia terá a capacidade de síntese, o grado de competencia na argumentación oral e a habilidade para resolver problemas ou conflitos. |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 |
Valorarase a asistencia e a participación activa dos estudantes nas sesións presenciais. |
10 |
Traballos tutelados |
A12 B4 B10 C8 C9 |
No traballo individual elaborado por cada estudante serán tidos en conta os aspectos seguintes: a) a correción na expresión escrita e na configuración editorial do documento; b) a claridade e a exposición ordenada dos argumentos; c) o rigor e a profundidade da argumentación; d) a adecuación aos contidos da materia. |
50 |
Lecturas |
A1 A2 A8 B6 C4 C7 C5 |
Os estudiantes darán conta das lecturas obrigatorias a través da elaboración de fichas específicas ou, no seu caso, facendo uso evidente da información, valorado polo profesor, na elaboración do traballo tutelado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes que se matriculen na modalidade de dispensa académica concertarán ao inicio do cuatrimestre -e sempre antes do inicio do período de clases- unha titoría presencial co profesor para establecer un calendario de actividades e de titorías que permitan seguir o cumprimento dos obxectivos da aprendizaxe. A avaliación realizaráse en función únicamente das metodoloxías 2: Traballos tutelados (65%) e 3: Lecturas (35%). Neste caso as lecturas terán carácter específico, á marxe dos traballos tutelados.
Os criterios para a avaliación en segunda oportunidade serán os mesmos que os aplicados á primeira en canto ao traballo tutelado, é decir, o 50 % da nota final. As cualificacións obtidas nas restantes metodoloxías serán compensadas na segunda oportunidade cun traballo específico sobre lecturas asignadas explícitamente polo profesor para tal fin, é decir, para compensar o 50 % restante da calificación.
No caso de detectarse plaxio ou deshonestidade académica por parte dun estudante, este será cualificado cun suspenso (nota numérica de 0,0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto si a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para cumprir coa normativa vixente da UDC, poderase modificar a acta da súa cualificación na primeira oportunidade cando isto fose necesario.
Na convocatoria adiantada de decembro será aplicado o mesmo sistema de avaliación indicado para o alumnado con dispensa académica.
Será considerado NON PRESENTADO o alumno que non presente o traballo tutelado, que deberá ser entregado presencialmente durante unha tutoría na data establecida polo profesor. O tema do traballo deberá ser acordado previamente tamén co profesor nunha titoría específica para tal fin.
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade conforme ás indicacións da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/), coa que se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar tamén co asesoramento da titora ADI da facultade (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Reynolds, L.D. - Wilson, N.G. Madrid, Gredos, 1986. (1986). Copistas y Filólogos. Las vías de transmisión de las literaturas griega y latina.. Madrid; Gredos
Highet, G. (1954). La tradición clásica: influencias griegas y romanas en la literatura occidental.. México, Fondo de Cultura Económica.
Eliot, T.S. (2003). La unidad de la cultura europea notas para la definición de la cultura. Madrid, Encuentro
Curtius, E.R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina.. México, Fondo de Cultura Económica.
García Jurado, F. (2016). Teoría de la tradición clásica. Conceptos, historia y métodos. México, UNAM
Cristóbal, V. (2005). Tradición clásica: concepto y bibliografía. Edad de Oro 24, pp. 27-46
García Jurado, F. (2015). Tradición frente a recepción clásica. Historia frente a estética. Receptor frente a lector. Nova Tellus 33/1, 2015, 11-40 |
|
Bibliografía complementaria
|
Kallendorf, C.W. (2007). A Companion to the Classical Tradition. Oxford, Blackwell Publishing
Signes Codoñer, J. (2005). Antiquae lectiones. El legado clásico desde la Antigüedad hasta la Revolución Francesa.. Madrid; Cátedra
González Rolán, T. - Saquero, P. - López Fonseca, A. (2002). La Tradición Clásica en España (siglos XIII-XV).. Madrid; Edciones Clásicas
Bolgar, R.R. (1954). The Classical Heritage and its Beneficiaries. Cambridge U.P. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|