Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver a capacidade de participar con precisión de pensamento e expresión (tanto oralmente como por escrito) nos debates propios destes estudos. |
AM1 AM3 AM4 AP1 AI1
|
BP1 BP4 BP5
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CI1
|
Realizar análises de textos literarios encadrándoos no contexto cultural que os integra, de forma que sexa capaz de levar a bo fin investigacións avanzadas desde un enfoque orixinal e creativo. Nestas análises seguirá os principios e os métodos propios das correntes teóricas máis relacionadas cos contenidos da materia. |
AM1 AM3 AM4 AP1 AI1
|
BM2 BP1 BP2 BP3 BP5 BP7
|
CM1 CM2 CM4 CM6
|
Realizar comentarios críticos contemplando diferentes modelos teóricos e xenéricos, aplicando os diferentes fundamentos ideolóxicos da análise cultural e incorporando a perspectiva transnacional aos estudos literarios.
|
AM1 AM4 AM5 AM6 AM9 AP1 AI1
|
BM2 BP1 BP2 BP3 BP5 BP7
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CI1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cadro teórico e conceptual.
|
1.1. Relacións entre literatura, ficción e historia.
1.2. Os estudos de memoria cultural. |
2. Representacións literarias do pasado
|
2.1. Xéneros literarios: poesía, narrativa e teatro histórico ou documental. Produción, transmisión e recepción.
2.2. Funcións sociais e políticas da ficción histórica. Ficción histórica e construción nacional. |
3. Memoria e historia na literatura galega
|
3.1. Teatro histórico.
3.2. Narrativa da guerra civil. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A12 B5 B7 B8 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 |
0 |
22 |
22 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A10 A9 A12 B4 B5 B6 B8 B2 B10 C1 C4 C7 C5 C6 |
3 |
24 |
27 |
Análise de fontes documentais |
A1 A4 A10 B4 B7 |
7 |
0 |
7 |
Sesión maxistral |
A1 A6 B10 |
9 |
8 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Para cada tema, será establecido un conxunto de lecturas, que se publicarán no Campus Virtual. |
Traballos tutelados |
A/o alumna/o realizará un traballo tutelado sobre algún dos contidos da materia ou sobre algunha das obras de lectura obrigada. A extensión e características dese traballo serán acordadas na aula, en horario de atendemento ou a través do correo electrónico, entre o profesorado e cada estudante. |
Análise de fontes documentais |
Lectura e comentario de textos que se realizará na aula e con carácter colectivo. |
Sesión maxistral |
Exposicións do docente co fin de introducir o contexto histórico e cultural do tema correspondente, así como os fundamentos teóricos e metodolóxicos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesorado terá dispoñibilidade para atender o alumnado a través do correo electrónico, da plataforma Teams ou da atención presencial. A atención personalizada será necesaria para o desenvolvemento do traballo tutelado.
A atención personalizada, a través dos medios mencionados, é especialmente relevante e necesaria no caso do alumnado a tempo parcial e con dispensa académica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A10 A9 A12 B4 B5 B6 B8 B2 B10 C1 C4 C7 C5 C6 |
O traballo tutelado tratará sobre algúns dos puntos do programa ou sobre algunha das obras de lectura. A extensión e as restantes características deste traballo serán acordadas na aula.
|
60 |
Análise de fontes documentais |
A1 A4 A10 B4 B7 |
A participación activa nesta actividade será avaliada e sumada á nota final. |
20 |
Lecturas |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A12 B5 B7 B8 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 |
As lecturas serán avaliadas a través dos comentarios e das intervencións do alumnado na aula e no encontro científico. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. OPORTUNIDADE DE XULLO Deberán ser presentadas/realizadas as actividades avaliábeis non superadas ou non presentadas anteriormente de acordo coas indicacións específicas que o profesorado dará logo de concluído o período de avaliación da primeira oportunidade. 2. NON PRESENTADO Será considerado NON PRESENTADO/A o/a alumno que non presente o traballo titorizado. 3. DISPENSA ACADÉMICA Quen teña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación: 1. Traballo tutelado (70%). 2. Proba mixta (para avaliar lecturas e análise de textos) (30%) 4. ALUMNADO CON INCOMPATIBILIDADE HORARIA POR RAZÓNS LABORAIS OU DOUTRO TIPO O alumnado con dificultades para asistir ás sesións presenciais deberá comunicalo á profesora na primeira semana do mes de febreiro. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás mesmas condicións de avaliación que o alumnado con dispensa académica. 5. CONVOCATORIA ADIANTADA DE DECEMBRO O sistema de avaliación será o mesmo que para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en contacto co profesorado con antecedencia suficiente. 6. IMPLICACIÓNS DO PLAXIO A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nesta oportunidade. 7. INDICACIÓNS XERAIS As datas e condicións específicas de cada elemento da avaliación serán estabelecidas no inicio do período de aulas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rivadulla Costa, Diego (2019). (Des)memoria cultural e ficción literaria: o caso da narrativa galega actual sobre o franquismo. Codina Solà & Pinheiro (eds.): Iberian Studies: Reflections across Borders and Di
Casas, Arturo (2002). A Teoría crítica da cultura e a planificación dos estudos socioculturais”. Anuario de estudios literarios galegos, 29-38
Thompson, John (2009). As novelas da memoria: trauma e representación da historia na Galiza contemporánea. Vigo: Galaxia
Erll, Astrid & Nünning, Ansgar (eds.) (2008). Cultural Memory Studies. An International and Interdisciplinary Handbook. Berlin/New York: Walter de Gruyter
Mota Alves, Fernanda; Afonso Soares, Luísa & Vasconcelos Rodrigues, Cristiana (eds.) (2016). Estudos de memória. Teoría e análise cultural. Ribeirão: Edições Húmus
Vilavedra, Dolores (2011). Guerra civil y literatura gallega. Cuadernos de la Revista internacional de estudios vascos, 8, 62-77
Sánchez Zapatero, Javier (2010). La cultura de la memoria. Pliegos de Yuste, 11-12, 25-30
Even-Zohar, I. (1994). La función de la literatura en la creación de las naciones de Europa. Villanueva, D. (ed.): Avances en teoría da literatura. Universidade de Santiago, pp. 357-377
Kohut, K. (ed.) (1997). La invención del pasado:la novela histórica en el marco de la postmodernidad. Frankfurt-Madrid: Vervuert,
Halbwachs, Maurice (2004). La memoria colectiva. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza
Lukács, G. (1966). La novela histórica. México: Era
Vilavedra, Dolores (2015). Literatura en el espacio público. Rivas y su obra: un punto de inflexión en la recuperación de la memoria histórica. Olivar, 16(24), 1-17
Velasco Souto, Carlos (2008). Memoria histórica, identidade nacional e discurso literário na Galiza. IX Congresso da Associação Internacional de Lusitanistas, 1–25
Figueroa, Antón (2001). Nación, literatura, identidade: comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Barata, J. O. (2001). O Espaço Literário do Teatro. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Marinho, Mª de F. (1999). O Romance Histórico em Portugal. Porto: Campo das Letras
Ogando, Iolanda (2004). Teatro histórico: construción dramática e construción nacional. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Marinho, Mª de F. (2005). Um Poço sem Fundo. Novas Reflexoes sobre Literatura e História. Porto: Campo das Letras |
Será fornecida bibliografía específica para cada tema a través do Campus Virtual. |
Bibliografía complementaria
|
|
Os traballos contarán cunha bibliografía acaída ao tema/obra escollida por cada estudante. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|