Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A23 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C2
|
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A poesía épica na Europa medieval. |
1.1. As orixes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica. |
2. A lírica. |
2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana. |
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. |
3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico. |
4. Os anos dourados do "roman". |
4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica. |
5. O conto medieval. |
5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
8 |
8 |
16 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
2 |
45 |
47 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
16 |
0 |
16 |
Document analysis |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
3.5 |
14 |
17.5 |
Workbook |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
0 |
4 |
4 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Sesión práctica entre os alumnos/as e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura. |
Supervised projects |
Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte do alumnado. |
Document analysis |
Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo. |
Workbook |
Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
Document analysis |
|
Description |
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicado no comezo do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos/as Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. |
50 |
|
Assessment comments |
It is necessary to obtain a minimum grade of 4 in the final exam or test to pass the subject (both on the first opportunity and on the second). I the sudent performs 50 % of the proposed activities, even if he does not take the exam, he will be evaluated (his not take the exam, he will be evaluated (his qualification will then not be NP). On the second opportunity, students must complete the activities requested. If it is not possible to do any of them, it will be replaced by another in accordance with the teacher. In all opportunities, the supervised work will be delivered on the day of the official exam as the deadline, always with a hard copy and anither -if applicable- by email. Evaluation of the early call for November/December: The student who takes this call will take the mixed test and the supervised work to be able to pass the subject. Students with academic exemption: The evaluation system will be subject to adaptation for students with academic exemption. Due to the diversity of possible situations, at that time, if applicable, the direction of this adaptation will be indicated, so that those sessions, tests, etc. in which they cannot participate are compensated with others. Measures to suppert diversity: The subject may be adapted to the student body that requires the adoption of measures to support diversity. If this is the case, they must contact the services available at the UDC/in the center in the official terms stipulated prior to each quarter, with te Diversity Care Unid (https://www.udc.es/cufie/ADI/studentsupport/); or with te ADI tutor of the Faculty of Philology (pat.filoloxia@udc.gal). Poor linguistic expression will be taken into account in all the tests, which will be penalized. Likewise, any lack of academic horrendousness (plagiarism, that is, use of texts or ideas from other authers without indicating the source, copying works, cheating in exams, or other forms) will be penalized in accordance with the provisions of academic regulations. To detect possible plagiarism or Turnitin will be applied.
|
Sources of information |
Basic
|
Carmona, F. (1988). El román lírico medieval. Barcelona: PPU
Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Dronke, P. (1978). La lírica en la Edad Media. Barcelona: Seix-Barral
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Frenck, M. (1986). Lírica española de tipo popular. Madrid: Cátedra
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino |
Tamén se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos
temas do programa e outra para a
realización do traballo que ten que presentar para ser avaliado. |
Complementary
|
Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Bec, O. (1978). La lyrique française au Moyen Age. 2 vols.. Paris: Picard
Bloch, M. (1939). La société féodale. Paris: Albin Michel
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Limentani, A. (1977). L´eccezione narrativa. La Provenza e l´arte del racconto. Torino: Einaudi
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA
Jackson, Guida M. (1994). Traditional Epics. A literary companion. Oxford: Oxford University Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Romance Languages/613G02034 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Idioma Moderno: Italiano/613G02050 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|