Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer corrientes principales da teoría da literatura |
A1 A2 A3
|
B8
|
C6
|
Comportarse con ética e responsabilidade. |
|
B8 B9 B10
|
C6 C7 C8
|
Dominar a expresión oral e escrita do idioma inglés. |
A6
|
|
|
Valorar a importancia de investigación na sociedade e o uso das tecnoloxías da información. |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber relacionar coñecementos de diferentes áreas. |
A1 A2 A3 A10 A11
|
|
|
Saber autoinformarse de maneira crítica. |
A15
|
B3
|
|
Apreciar a diversidade reflectida na literatura. |
A15
|
|
|
Ter sentido crítico e aptitude crítica ante a literatura. |
A2 A10 A11 A15 A16
|
|
|
Saber utilizar as ferramentas tecnolóxicas de análise e investigación para a procura de información. |
|
B1 B2 B3 B7
|
|
Coñecer ben as literaturas en lingua inglesa. |
A16
|
B5 B8
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A1 A2 A15
|
B7
|
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1 A2 A15
|
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade. |
|
B10
|
|
Utilización correcta das TICs nesta materia. |
A14
|
B1 B3 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A teoría antes da teoría.
|
1.1. Introducción á teoría literaria
1.2. A teoría literaria no século XX
1.3. Practical criticism
1.4. The New Critics |
2. Do significado á forma. |
2.1. Formalismo
2.2. Estructuralismo |
3. Primeiras escolas de interpretación sociopolítica |
3.1. “Raza”
3.2. Clase
3.3. Xénero
|
4. A revolución postestructuralista |
4.1. Derrida
4.2. Foucault
4.3. Lacan |
5. Escolas postestructuralistas de interpretación sociopolítica |
5.1. Critical Race Theory
5.2. Xénero e sexualidade
5.3. Interseccionalidade
5.4. Ecocrítica
|
6. Teoría e crítica poscoloniais |
6.1. Said
6.2. Bhabha
6.3. Spivak
6.4. Globalization Studies |
7. Novas tendencias nos estudios literarios e culturais |
7.1. Novas tendencias nos estudios literarios
7.2. Novas tendencias nos estudios fílmicos e culturais
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A15 A1 A2 A3 A10 A11 A14 A15 A16 B8 B9 B10 B1 B3 B5 B7 B8 B9 B10 C6 C8 |
12 |
12 |
24 |
Lecturas |
A1 A2 A3 B3 B7 C6 C7 C8 |
0 |
36 |
36 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A15 A1 A2 A3 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C6 C7 C8 |
3 |
6 |
9 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A6 A15 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 |
0 |
5 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 |
10 |
7 |
17 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 B5 B7 |
2.5 |
3 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións para a explicación de temas teóricos: escolas críticas e a sua aplicabilidade á textos literarios en lingua inglesa. |
Lecturas |
Lecturas das fontes primarias e unha selección de fontes secundarias que o alumnado debe realizar pola súa conta e ter feitas para participar nas clases prácticas da materia. |
Traballos tutelados |
Traballo individual breve (presentation) sobre algunha das unidades da materia. Os temas/textos posibles se indicarán ao inicio do curso. |
Presentación oral |
Exposición oral individual de: A) unha lectura/interpretación dun texto literario desde unha perspectiva crítica concreta; ou B) un resumo e analise explicativo dunha fonte teórica breve. Ante todo, os/as estudantes tentarán abrir un debate para continualo con toda a clase, que deberá facer preguntas ou propor alternativas á interpretación presentada. |
Proba mixta |
Proba evaluadora con preguntas de diferentes tipos que será deseñada para avaliar o 50 por cento da materia. A proba mixta pode incluir aspectos como preguntas para desenvolver, preguntas breves ou obxectivas, análise práctica de textos, etc. |
Análise de fontes documentais |
Actividade na que os alumnos traballan sobre fontes documentais relevantes para a asignatura, xa sexan fontes primarias ou secundarias. |
Discusión dirixida |
Discusións sobre aspectos da materia e intercambio de opinións nos grupos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno recibirá atención personalizada para a elaboración da presentación oral. Os alumnos poderán estar en contacto co profesor da través da plataforma Campus Virtual da UDC (Moodle). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 |
Nesta proba final o alumnado terá que amosar o seu grado de comprensión e aproveitamento das lecturas encomendadas, por medio do comentario e análise textual, polo que se valorará a capacidade de reflexión crítica sobre os textos analizados. Tamén se valorarán tanto os coñecementos teóricos adquiridos como a capacidade do alumnado que aplicar os devanditos coñecementos á práctica. Finalmente se avaliarán as competencias lingüísticas propias do grado, nomeadamente a calidade da expresión escrita en lingua inglesa. Estas probas poden combinar preguntas de resposta breve con outras preguntas a desenvolver. |
50 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A6 A7 A15 |
Exercicios e comentarios de texto feitos na clase (se recollerán tres, catro ou cinco durante o cuadrimestre). Nestes exercicios se valorará a capacidade de reflexión crítica sobre os textos analizados. Tamén se terá en conta a capacidade de aplicar os coñecementos teóricos á práctica de análise textual. Como no resto de actividades desta materia, avaliaranse ademais as competencias lingüísticas propias do grado, nomeadamente a calidade da expresión en lingua inglesa. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A15 A1 A2 A3 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C6 C7 C8 |
Realizacion dun traballo individual breve (presentation) sobre algunha das unidades do temario. Os temas/textos posibles indicaranse ao inicio (primeiras semanas) da materia e o traballo (presentation) final será subido a Moodle. |
20 |
|
Observacións avaliación |
- Nesta materia valorarase especialmente o coñecemento dos principios básicos de cada escola crítica literaria, e máis a capacidade de analizar razoadamente, empregando eses coñecementos teóricos, distintos textos literarios en lingua inglesa.
- A única lingua empregada en clase, traballos e exames será o inglés. As faltas de expresión graves (non de estilo) en lingua inglesa mermarán a nota en calquera actividade. Por tanto recoméndase que os alumnos/as se esmeren na redacción e no uso de inglés en xeral.
- Para superar a materia, a suma das distintas probas, traballos e máis outras actividades avaliables terá que superar o 5 sobre 10. Para realizar a suma dos distintos aspectos avaliables, o/a estudante deberá acadar alomenos 4 sobre 10 en cada un dos 3 apartados da avaliación.
- A participación dinámica nas diferentes tarefas da clase, así como toda actividade adicional de "extra-credit" que o alumnado realice ao longo do cuadrimestre á petición do profesorado, poderá supoñer ata un 5% extra na nota final.
CUALIFICACIÓN DE "NON PRESENTADO": Aquel(a) estudante que non se presente á proba final e/ou non teña realizado traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías de avaliación acadará a cualificación de NP. AVALIACIÓN DE XULLO: Os/as estudantes que non teñan acadado un 4 sobre 10 en cada un dos apartados de avaliación, aínda que a nota media sexa superior a 5, terán que ir á oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as competencias da materia mediante a superación das seguintes probas: un exame final (50%) semellante ao da primeira oportunidade (proba mixta); exercicios de análise de fontes documentais (30%) en substitución dos realizados ao longo do curso; unha proba oral (20%), en substitución do traballo individual (presentation). ESTUDANTES CON DISPENSA: Aquelas/es estudiantes que estean matriculados a tempo parcial, e teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade (xullo). CONVOCATORIA ADIANTADA: Os/as estudiantes que se presenten á convocatoria adiantada de novembro/decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. PLAXIO: Á hora de avaliar os ensaios e traballos de cada estudiante, a profesora prestará especial atención a posibles casos de plaxio; a tal efecto, poderá realizar entrevistas orais co alumnado ou empregar recursos e aplicacions como o TURNITIN. Consecuencias da falta (normativa UDC): cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. XÉNERO: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria vaise incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. De detectarse situacións de discriminación por razón de xénero, se proporán accións e medidas para corrixilas. DIVERSIDADE: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/noCentro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención áDiversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ ); no seu defecto, coa TitoraADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
FONTES PRIMARIAS Poemas, relatos cortos e máis extractos de obras máis longas, entre elas: - Helena Maria VIRAMONTES: “The Cariboo Cafe”
- Margaret ATWOOD: selección de poemas e relatos; Oryx and Crake (extractos da novela)
- George SAUNDERS: “The Semplika Girl Diaries”
- Merlinda BOBIS: “The Long Siesta as a Language Primer”
- William SANDERS: “The Undiscovered”
- Maxine Hong Kingston: China Men (extractos)
- Salman RUSHDIE: Midnight Children (extractos)
- Karen Tei YAMASHITA: selección de narrativa breve ou extractos de novelas
- Toni MORRISON: selección de narrativa ou extractos de novelas
- Caryl CHURCHILL: Top Girls (extractos)
|
Bibliografía complementaria
|
|
FONTE SECUNDARIA RECOMENDADA: - Bertens, Hans (2014). Literary Theory: The Basics. London: Routledge. Third edition.
BIBLIOGRAFÍA ADICIONAL (FONTES SECUNDARIAS)
Guerin, Wilfred L., et al. (1992). A Handbook of
Critical Approaches to Literature. 3rd ed. New York: Oxford University
Press Barry, Peter (2017). Beginning Theory: An
Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester: Manchester
University Press.
Culler,
Jonathan (2000). Breve introducción a la teoría literaria. Barcelona: Crítica. (Literary Theory: A Very Short Introduction).
Elam, Keir. The Semiotics of Theatre and Drama. London: Routledge. Tyson,
Lois (2006). Critical Theory Today: A User-Friendly
Guide. London:
Routledge Ryan, Michael (2010). Cultural Studies: A Practical
Introduction. UK:
Wiley-Blackwell, 2010.
Eagleton, Terry (1996). Literary Theory. Oxford: Blackwell
Lodge David, ed. (2000). Modern Criticism and
Theory: A Reader . London:
Longman
Belsey, Catherine (2002). Post-Structuralism: A Very
Short Introduction.. Oxford:
OUP, 2002.
Peck, John, and Martin Coyle, eds (1995). Practical
Criticism. (How to Study Literature series). Basingstoke:
Macmillan
Selden, Raman, Peter Brooker and Peter Widdowson
(1997). Practising Theory and Reading Literature. Hempstead:
Prentice Hall Europe
Pearce, Lynne (1994). Reading Dialogics . London: Edward Arnold
Eagleton, Terry (1998). The Eagleton Reader . Oxford: Blackwell
Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The
Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology.. Athens: The U of Georgia P.
Leich, Vincent B. ed., et al (). The Norton
Anthology of Theory and Criticism. New
York: Norton
Kermode, Frank & John Hollander eds. (1973). The
Oxford Anthology of English Literature. London:
OUP.
Said, Edward W (1983). The World, the Text, and the
Critic. Cambridge
(MA): Harvard UP
Gates, Henry Louis, ed. (1986). “Race,” Writing and
Difference. Chicago:
The U of Chicago
P
|
| |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Nivel C1 en inglés (Advanced). |
|