Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Literatura Inglesa (Séculos XVIII e XIX Código 613G03036
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Profesorado
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo panorámico da literatura inglesa dos séculos XVIII e XIX.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa A1
A3
A6
A8
A9
A15
B1
B3
B7
B8
C2
C4
Aprender e aplicar técnicas de analise literaria A1
A2
A3
A7
A10
A11
A15
A16
B6
B7
C2
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a sua cultura A1
A2
A3
A7
A15
A17
B1
B2
B4
B10
C4
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos A1
A2
A7
A17
B1
B3
B5
B8
B10
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A literatura no século XVIII. 1.1.Introduction to realism. Periodicals and the Birth of the Novel in the English Language
1.2. Swift, Lady May Wortley Montagu and Defoe.
1.3. Charlotte Lennox
Readings: "The True-born Englishman", Swift´s Poems; "", and "The Female Quixote" (chapters).
2.A novela a principios do século XIX. A poesía romántica. 2.1.The Regency Period
2.2. Jane Austen
2.3. Romantic Poetry
Readings: "Pride and Prejudice", Selection of Poems.
3. A novela na metade e no final do século XIX. A época victoriana. Fin de siècle 3.1 Victorianism
3.2. Charles Dickens, Elizabeth Gaskell
3.3.The Brontës
3.4. George Eliot
3.5. The fin de siècle: the New Woman.
3.6. Joseph Conrad
Readings: "Wuthering Heights", "The Mill on the Floss". "Middlemarch" (chapters) "Hard Times", "The Secret Agent".


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A2 A3 A8 B4 B10 14 6 20
Traballos tutelados A1 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 0 29 29
Sesión maxistral A9 A10 A11 21 21 42
Seminario A15 A16 A17 12 0 12
Lecturas B3 B8 C2 C4 0 43 43
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate na clase. Require lecturas previas.
Traballos tutelados Traballos individuais ou en grupo pequeno.
Sesión maxistral Presentación dos temas.
Seminario Discusión en profundidade dos temas e lecturas.
Lecturas Na sección "Bibliografía complementaria" indícase exactamente cales son os textos literarios que son de obligada lectura. Adicionalmente veranse fragmentos doutros textos na clase para ampliar a visión do período.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado deberá preparar traballos individuais e/ou por grupos sobre textos e temas do corpus para a súa presentación oral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A9 A10 A11 Unha proba (na data asignada para o exame final) na que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e seminarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 5 sobre 10 para que á nota resultante se lle sumen ás obtidas no resto das actividades avaliables. 50
Traballos tutelados A1 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 Individuais e/ou en grupo pequeno. Orais e/ou escritos. Ao arrancar o curso darase toda a información pertinente en Moodle e máis na aula. 30
Discusión dirixida A2 A3 A8 B4 B10 A profesora valorará a participación activa e continuada do estudantado. 20
 
Observacións avaliación

Na oportunidade de xullo o estudantado realizará un traballo sobre os textos de estudo (4-6 páxinas, 50% da nota) e un exame (50% da nota). O alumnado que ao longo do curso presentara traballos satisfactoriamente non ten que presentar ningún traballo adicional na segunda oportunidade.

A aplicación Turnitin será utilizada para verificar aorixinalidade dos traballos non feitos na aula. Turnitin detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra o plaxio ( Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario ).

O alumnado que non se presente a algunha das probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadará a cualificación de Non Presentado se non entregou máis do 50% das actividades avaliables durante o curso.

O alumnado oficialmente matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica será avaliado en calquera oportunidade segundo os criterios especificados para a segunda oportunidade.

O estudantado que se presente á convocatoria adiantada de decembro availarase segundo as normas da oportunidade de xullo.

Diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ );no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco

 

Bibliografía complementaria Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen


Reading list: The True-Born Englishman. Pride and Prejudice. Wuthering Heights. Hard Times.

Selection of Poems


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005
Literatura Inglesa 1/613G03010
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040
Literatura Inglesa e Xénero/613G03043

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías