Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e utilizar os servizos que ofrecen clouds públicos como Amazon EC2, Google Apps ou Microsoft Azure para a configuración de infraestructuras virtuais e o implantamento de aplicacións. |
AP5
|
BP1 BP10 BM1 BM2
|
CP6
|
Coñecer os casos de uso mais habituais na integración de tecnoloxías Cloud en contornas empresariais. |
AP5 AP9
|
BP1 BP9 BP14 BP16 BP17
|
CP6
|
Coñecer as tecnoloxías, aspectos legais e problematicas relacionados coa xestión da seguridade e a privacidade no uso de clouds públicos.
|
AP5 AP9
|
BP18 BP19 BM3
|
|
Coñecer e utilizar o modelo de programación Map/Reduce para desenvolver aplicacións distribuidas e desplegalas sobre infraestructuras de cloud públicas. |
AP9 AP10
|
BP1 BP13 BM1
|
|
Habilidade para a procura, selección e manexo de recursos (bibliografía, software, etc.) relacionados coa computación Cloud. |
|
BP5 BM5
|
CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución |
Conceptos xerais
Tecnoloxías de virtualización
Modelos de servizo: SaaS, PaaS, IaaS
Modelos de implantación
Casos de estudo
Retos e oportunidades |
Tema 2. Modelos de servizo |
Infraestructura como Servizo (IaaS)
Caso de uso: Amazon Web Services
Plataforma como Servizo (PaaS)
Caso de uso: Microsoft Azure |
Tema 3. Desenvolvimento de aplicacións |
Modelo de programación Map/Reduce |
Tema 4. Cloud na contorna empresarial |
Privacidade e protección de datos
Aspectos legais |
Tema 5. Plataformas Cloud abertas |
Introducción ás plataformas de cloud abertas
Estudio compartativo
Caso de uso: OpenNebula |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A9 A10 B10 B14 B18 B19 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A10 B1 B13 B16 B17 B22 |
24 |
72 |
96 |
Traballos tutelados |
B5 B9 B21 B22 B23 B25 C6 |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas que se exporá o contido teórico do temario incluíndo exemplos ilustrativos e co soporte de medios audiovisuais. O alumno disporá do material de apoio (apuntamentos, copias das transparencias, artigos, etc.) con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, recomendando a lectura previa dos puntos do temario a tratar en cada clase, así como realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. As sesións maxistrais complementaranse coa realización de conferencias nas que se traerá algún experto externo para tratar algun tema puntual con maior profundidade.
|
Prácticas a través de TIC |
Nas que o alumno verá o funcionamento na práctica dalgúns dos contidos teóricos vistos nas clases maxistrais. Nestas prácticas o alumno utilizará diferentes ferramentas (clouds públicos, contornas de programación Map/Reduce, etc) propostas polo profesor que lle permitirán aprofundar e afianzar os seus coñecementos sobre diferentes aspectos da computación Cloud. As prácticas estarán prantexadas de maneira que faciliten a súa realización semi-presencial a aqueles alumnos que non poidan acudir ás sesións presenciais. |
Traballos tutelados |
Proposta de traballos para a súa resolución individual e non presencial por parte dos alumnos. Estes traballos serán opcionais e permitiranlles aos alumnos interesados en facelos aprofundar en aspectos do temario que lles interesen especialmente e que non se puideran tratar co detalle suficiente durante as sesións maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada durante as prácticas servirá para orientar e comprobar o traballo que os alumnos vaian realizando segundo as indicacións que se lles proporcionen, dependendo da práctica concreta da que se trate.
Para a realización dos traballos tutelados os profesores proporcionarán as indicacións iniciais necesarias, bibliografía para consulta e realizarán un seguimento dos avances que o alumno vaia realizando para ofrecer as orientacións pertinentes en cada caso, de modo que se asegure a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indiquen.
Todos os profesores da materia proporán ademais un horario de titorías no que os alumnos poderán resolver calquera dúbida relacionada co desenvolvemento da mesma. Recomendarase aos alumnos a asistencia a titorías como parte fundamental do apoio á aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A9 A10 B10 B14 B18 B19 C6 C7 C8 |
Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas obxectivas basadas na aplicación práctica do contidos da materia, así como o seguemento do traballo do alumnado, para avaliar os contidos teóricos tratados nas sesións maxistrais. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A10 B1 B13 B16 B17 B22 |
As prácticas da materia consistirán en diferentes actividades relacionadas co uso de clouds públicos (AWS e Azure), a programación de aplicacións Map/Reduce e a implantación de clous privados con OpenNebula. É preciso aprobar (nota igual ou superior ao 50%) tódalas prácticas da asignatura. |
40 |
Traballos tutelados |
B5 B9 B21 B22 B23 B25 C6 |
Os traballos tutelados serán opcionais e sobre algún tema a convenir entre o alumno e o profesor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Co traballo obrigatorio que ten que realizar o alumno (probas obxectivas e prácticas obrigatorias) pode conseguirse ata un 80% da nota total da materia. O 20% restante pode conseguirse realizando un traballo tutelado opcional. Para a segunda oportunidade (convocatoria de xullo) haberá unha segunda data de entrega das prácticas e traballos tutelados, non máis tarde da data oficial de exame. Os estudantes con matrícula a tempo parcial poderán seguir a materia sen problemas, xa que a realización das prácticas avaliables non require presencialidade. FRAUDE No caso de detectarse algunha fraude nas probas avaliables aplicaranse as medidas sancionadoras previstas na normativa da universidade.
En concreto, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- John Rothon (2011, 2º ed). Cloud Computing Explained: Implementation Handbook for Enterprises. Recursive Press.
- Luís Joyanes Aguilar (2013). Computación en la Nube: Estrategías de Cloud Computing en las Empresas. Ed. Marcombo
- Tom White (2011, 2º ed). Hadoop: The Definitive Guide. MapReduce for the Cloud. O’Reilly.
- Gionvanni Toraldo (2012). OpenNebula 3 Cloud Computing. eBook.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Mathew Portnoy (2012). Virtualization Essentials. Wiley.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación estratéxica de sistemas de información/614502001 | Calidade, seguridade e auditoría informática/614502003 | Deseño de sistemas de información/614502007 | Intelixencia de negocio/614502009 | Recuperación da información e web semántica/614502010 | Traballo fin de mestrado/614502012 |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|