Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Tendo en conta a memoria do Máster Universitario en Enxeñaría Informática (ver pax 33) os resultados da aprendizaxe (en síntese) son:
- Coñecer as necesidades da organización e determinación de requisitos.
- Coñecer as linguaxes e modelos para a análise.
- Saber validar os fluxos de traballo e definir prototipos.
Os códigos de competencias que se indican nesta guía e na súa vinculación coa materia, son os derivados das correspondencias obrigadas establecidas con códigos GADU, sen considerar outras valoracións. |
AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP6
|
Das competencias da materia, a materia ADSI, profunda na adquisición dos coñecementos e habilidades necesarios para cubrir as seguintes competencias:
- [IS2] Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización atendendo a aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
- [IS3] Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación.
- [IS4] Capacidade para comprender e aplicar os principios e prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como ligazón entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización e participar activamente na formación dos usuarios,
Estas competencias específicas encádranse dentro dos resultados da aprendizaxe da materia, que son os seguintes:
Resultados de materias básicas e comúns:
- Saber realizar o deseño lóxico de baséelas datos, en especial, as de tipo relacional.
- Aprender a crear unha base de datos a partir do seu deseño lóxico, e a realizar
consultas sobre a mesma.
- Aplicar os principios e técnicas de análises, modelado e programación orientada a obxectos
para o deseño de software.
- Coñecer e identificar as tarefas comprendidas nas distintas etapas do ciclo de vida
do proceso software: planificación, análise, deseño, implementación, verificación e
validación, implantación.
- Aprender a deseñar unha interfaz de usuario tendo en conta as medidas e
estándares de avaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia).
Resultados de aprendizaxe en materias de itinerario e optativas:
- Coñecer os distintos patróns de deseño software e saber aplicar e implementar o
máis adecuado en cada caso.
- Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e
peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software.
- Coñecer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, os repositorios para persistencia e aplicacións en dominios
particulares como as bases de datos documentais e espaciais.
- Coñecer as metodoloxías de desenvolvemento software existentes para distintos ciclos de vida
e saber aplicar a máis adecuada a cada dominio de aplicación.
- Coñecer os principios básicos das tecnoloxías máis actuais baseadas en marcos
(frameworks) de desenvolvemento e integración.
- Saber validar e verificar unha aplicación software, deseñando e aplicando un conxunto
de probas a todos os niveis (unidade, funcional, de integración, de sistema, de aceptación
e de regresión) ao longo do ciclo de vida.
- Coñecer os fundamentos básicos de aplicación dos métodos formais para o
razoamento rigoroso sobre programas e sistemas.
- Saber utilizar as principais ferramentas e técnicas de apoio ao proceso de desenvolvemento
do software tales como as contornas de desenvolvemento, o control de versións e de mantemento software, a xestión de paquetes ou as ferramentas de análises de rendemento.
- Saber realizar o modelado conceptual de sistemas de información e a súa materialización nos soportes actuais de almacenamento de información.
- Ser capaz de deseñar a arquitectura dun sistema de información, identificando a súa vinculación cos procesos de negocio dunha organización así como a súa descomposición en vistas e subsistemas.
|
AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
O cliente |
Requisitos de negocio |
Identificando os requisitos de negocio.
Definir a visión e o alcance do proxecto |
O usuario |
Identificando os usuarios.
Clasificar os grupos de usuarios.
Os representantes dos usuarios. |
Elecitación de requisitos |
Actividades facilitadas e non facilitadas.
Preparación e seguemento das actividades de elicitación. |
Comprendendo os requisitos de usuario |
Organización dos requisitos de usuario.
Aproximación de casos de uso e historias de usuario. |
Escribindo os requisitos |
Identificando os requisitos individuais.
Carácterísticas desexables das declaración indiviais de requisitos e das coleccións de requisitos. |
A Especifiación dos requisitos de software |
O documento de especificación de requisitos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C6 C1 |
21 |
47 |
68 |
Proba mixta |
A8 B1 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
14 |
56 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados. |
Proba mixta |
Avaliación do coñecemento dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Exporanse de 1 ou 2 exercicios de modelado, en función do avance do alumnado, sobre a análise de sistemas complexos, e empregando as vistas de UML. Estes traballos han de ser entregados de modo que sexa explícita a achega de cada estudante, aínda que no seu conxunto puidesen ser desenvolvidos en grupo co obxecto de dotar de coherencia a solución das distintas partes que integren a formulación de maior alcance, que se presentará no enunciado dos exercicios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.
Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A8 B25 B24 B23 B22 B21 B17 B14 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C6 |
Desenvolvésense unha ou dúas prácticas, en función do avance medio do alumnado. A puntuación total do apartado é de 5 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías e en clase. |
50 |
Proba mixta |
A8 B1 |
Examen final, é preciso acadar un 40% da valoración neste apartado para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descrito. A nota máxima será un catro cando a/o estudante non acade o 40% da valoración na proba mixta - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Valacich, Joseph S.; George, Joey F. (2020). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Wiegers, Karl E.; Beatty, Joy (2013). Software Requirements. Microsoft Press
Kendall, Kenneth E.; Kendall, Julie E. (2020). Systems analysis and design. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Recuperación da información e web semántica/614502010 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|