Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e saber deseñar sistemas de información mediante patróns e seguindo pautas de calidade. |
AP4 AP14
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ao deseño de software avanzado |
Importancia do deseño software
Metodoloxías e procesos de deseño e desenvolvemento software
Patróns de deseño e arquitectura, deseño orientado a componentes
Evolución do software, calidade do deseño, métricas e complexidade do software
Accesibilidade do software
Exemplos do mundo real de deseño software complexo |
Conceptos avanzados de deseño software |
Linguaxes e ferramentas usadas para o deseño software
Patróns de deseño
Patróns de arquitectura
Patróns de interfaz de usuario e experiencia de usuario
Introducción á refactorización e a evolución do software |
Conceptos avanzados de calidade no deseño software |
Software e calidade no deseño
Métricas e complexidade do software
Evaluación e verificación de sistemas software |
Conceptos avanzados de accesibilidade do software |
Importancia da accesibilidade do software
Accesibilidade do software e deseño software
Standards de accesibilidade no software
Ferramentas e tecnoloxías para a accesibilidade do software
Casos de estudo de accesibilidade do software |
Casos de estudo do mundo real |
Revisión de algúns sistemas software populares e complexos
Deseño software en proxectos de software libre utilizados na industria
Análise en profundidade do deseño, as ferramentas, a calidade e a accesibilidade en varios proxectos de software libre (por exemplo WebKit, GNOME&KDE, Linux, MeeGo/Tizen, etc.) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 B7 B10 B14 B17 |
10 |
15 |
25 |
Estudo de casos |
A14 B2 B5 B6 B13 |
10 |
20 |
30 |
Proba obxectiva |
B1 B3 |
5 |
0 |
5 |
Obradoiro |
B21 C6 |
10 |
20 |
30 |
Lecturas |
B24 B25 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
B4 B8 B9 |
10 |
20 |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B23 |
0 |
8 |
8 |
Foro virtual |
B22 C1 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Convidaremos enxeñeiros e managers relevantes da industria das TIC, co obxectivo de impartir sesións maxistrais que complementen os contidos formativos da asignatura. |
Estudo de casos |
Revisaremos proxectos reais e discutiremos o xeito no que o contido teórico estudado na asignatura é aplicado neles. Enfocarémosnos principalmente en proxectos de software libre, xa que temos acceso a todo o código fonte e material de deseño. |
Proba obxectiva |
Exame escrito, no que o estudante terá que amosar tanto os coñecementos teóricos adquiridos como a capacidade para resolver problemas prácticos |
Obradoiro |
Sesións de análise, deseño e discusión práctica, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor. |
Lecturas |
O profesor proporcionará aos estudantes artigos e capítulos de libros relevantes, relacionados co contido teórico do curso, e o estudante terá que facer unha lectura crítica dos mesmos e preparar un resumo que será revisado polo profesor ou por toda a clase, dependendo do caso. |
Prácticas de laboratorio |
Exercicios prácticos de deseño e desenvolvemento, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Como complemento das clases teóricas e prácticas, recomendarase aos alumnos a asistencia (en persoa ou en remoto) a conferencias relacionadas co deseño e desenvolvemento de software. |
Foro virtual |
Todos os temas estudiados nas clases, obradoiros e tempo práctico de laboratorio terán a súa continuidade nos foros online. Trataráse de estimular a conversa neles, e de abrir novos temas de conversa propoñendo ligazóns extra que complementen o coñecemento dos alumnos en temas colaterais que podan ser do seu interese. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención persoal ao estudante inclúe, neste caso, non só o clásico tempo de titorías, ou o apoio virtual usando os recursos online, senón as seguintes accións:
- Seguirase constantemente o traballo do estudante nas tarefas supervisadas que serán propostas ao longo da duración da materia.
- Avaliación crítica dos resultados obtidos nos traballos prácticos desenvolvidos polo estudante.
- Comunicación constante co obxectivo de resolver os problemas atopados polo estudante para comprender os contidos expostos nas clases ou as dificultades das tarefas propostas polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B3 |
Exame por escrito con 3 partes: preguntas teóricas curtas, preguntas máis prácticas na que os estudantes podan elaborar con máis detenimento as respostas ás cuestións prantexadas, e un problema real específico de deseño de software. |
50 |
Obradoiro |
B21 C6 |
A avaliación das tarefas prácticas en obradoiros será continua ao longo do curso, e basearase nunha presentación final ao profesor. Consideraranse na avaliación os seguintes aspectos:
- Capacidade para traballar en grupo.
- Capacidade persoal para facer o traballo e explicalo.
- Capacidade para axustarse aos obxectivos das tarefas.
- Capacidade para aplicar coñecemento adquirido durante as clases teóricas.
- Pensamento crítico e capacidade para innovar e atopar solucións a problemas.
- Capacidade para entregar as tarefas a tempo. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O resumo da distribución de pesos nas avaliacións é o seguinte:o 50% da nota derivará do exame escrito, e o outro 50% dun conxunto de traballos prácticos que serán realizados ao longo do curso. É necesario ter unha nota mínima de aprobado tanto no exame escrito como no conxunto de traballos prácticos. Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial ou calquer circunstancia que impida a asistencia as clases, deberan contactar cos docentes para determinar alternativas ao seguimento e a avaliacion da materia. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Gamma, E.; Helm, R.; Johnson, R. y Vlissides J. (1996). Design Patterns: Elements of Reusable Object-oriented Software. Addison Wesley
Martin Fowler with contributions by Kent Beck, John Brant, William Opdyke and Don Roberts. Refactoring: Improving the Design of Existing Code. Addison-Wesley, 1999.
Michael Jackson. Problem Analysis and Structure. In Proceedings of NATO Summer School, Marktoberdorf, August 2000 (in publication). Available here.
Michael Jackson. Problem Frames: Analyzing and Structuring Software Development Problems. Addison Wesley, 2001.
G. Polya. How to Solve It. 2nd ed., Princeton University Press, 1957.
Diomidis Spinellis. Code Quality: The Open Source Perspective. Addison Wesley, Boston, MA, 2006.
Stephen H. Kan. Metrics and Models in Software Quality Engineering. Addison-Wesley, Boston, MA, second edition, 2002.
Henry, Shawn Lawton. Integrating Accessibility Throughout Design. Lulu.com. February 2007 |
Bibliografía complementaria
|
|
Rumbaugh, J.; Jacobson, I. y Booch, J. (2004). The Unified Modeling Language Reference Manual. Addison Wesley
Booch J.; Rumbaugh J. y Jacobson I. (2005). The Unified Modeling Language User Guide. Addison Wesley
Page-Jones, M. (2004). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development. Prentice Hall PTR
Cooper J. (2000). Java Design Patterns: A Tutorial. Addison Wesley
Stevens, P. y Pooley, R. (1999). Using UML. Software Engineering with Objects and Components. Addison Wesley
Ho-Won Jung, Seung-Gweon Kim, and Chang-Sin Chung. Measuring software product quality: A survey of ISO/IEC 9126. IEEE Software, 21(5):10–13, September/October 2004.
Omar Alshathry, Helge Janicke, "Optimizing Software Quality Assurance," compsacw, pp. 87–92, 2010 IEEE 34th Annual Computer Software and Applications Conference Workshops, 2010.
Robert L. Glass. Building Quality Software. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, 1992.
Roland Petrasch, "The Definition of‚ Software Quality’: A Practical Approach", ISSRE, 1999 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de sistemas de información/614502006 |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección de proxectos/614502002 | Calidade, seguridade e auditoría informática/614502003 | Arquitecturas e plataformas móbiles/614502005 | Prácticas en empresa/614502011 | Traballo fin de mestrado/614502012 |
|
Observacións |
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|