Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CE04 - Coñecer os fundamentos e técnicas básicas da intelixencia artificial e a súa aplicación práctica |
A9 |
CE08 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes seguros, en términos de integridade, confidencialidade e robustez |
A20 |
CE19 - coñecemento de diferentes ámbitos de aplicación das tecnologías basadas en IA e a súa capacidade para ofrecer un valor engadido diferenciador |
A21 |
CE20 - capacidade de combinar e adaptar diferentes técnicas, extrapolando coñecementos entre diferentes ámbitos de aplicación |
A22 |
CE21 - coñecemento das técnicas que facilitan a organización e xestión de proxectos en IA en entornos reais, a xestión dos recursos e a planificación de tarefas dun xeito eficiente, tendo en conta conceptos de diseminación do coñecemento e ciencia aberta |
A23 |
CE22 - coñecemento de técnicas que facilitan a seguridade dos datos, aplicacións e as comunicacións e as súas implicacións en diferentes ámbitos de aplicación da IA |
A31 |
CE30 - Ser capaz de plantexar, modelar e resolver problemas que requiran a aplicación de métodos, técnicas e tecnoloxías de intelixencia artificial |
B1 |
CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial |
B2 |
CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial |
B4 |
CG04 - Elaborar axeitadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables no campo |
B5 |
CG05 - Traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B9 |
CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades |
B10 |
CB05 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer técnicas e ferramentas para implementar solucións baseadas en IA que permitan a detección automatizada de vulnerabilidades, ataques, contidos e aplicacións fraudulentas |
AM4 AM8 AM19 AM20 AM22 AM30
|
BM1 BM6 BM7 BM10
|
CM5 CM8
|
Coñecer, comprender e analizar casos reais de aplicación de técnicas de IA en diferentes ámbitos da ciberseguridade |
AM4 AM8 AM19 AM20 AM21 AM22 AM30
|
BM2 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10
|
CM5 CM8 CM9
|
Coñecer técnicas que faciliten a seguridade por deseño e que permitan unha administración segura de sistemas e redes de comunicacións, permitan a xestión de riscos e posibiliten unha recuperación rápida ante eventos de ciberseguridade |
AM8 AM20 AM21 AM22 AM30
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM7 BM9
|
CM8 CM9
|
Comprender a importancia do concepto de identidade e coñecer técnicas que permitan garantir o acceso aos datos e a súa privacidade |
AM4 AM8 AM21 AM22 AM30
|
BM1 BM2 BM6 BM7 BM9 BM10
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Teoría |
- Conceptos e introdución á ciberseguridade.
- Modelos de detección de ameazas e prevención de ataques.
- Detección de contidos e aplicacións fraudulentos.
- Minería de datos en sistemas de xestión de eventos.
- Control de identidade, biometrías e patróns de comportamento.
- Detección de anomalías e agrupamento para a detección de ataques en comunicacións.
- Xestión de riscos en IA, riscos críticos e perfís de normalidade, usos maliciosos e plans de continxencia e recuperación. |
Práctica |
- Uso de ferramentas propias de contornas de ciberseguridade
- Aplicación de técnicas de IA para a resolución de problemáticas propias de ciberseguridade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B6 B10 C5 C8 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
5.25 |
15.75 |
21 |
Solución de problemas |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
5.25 |
15.75 |
21 |
Proba obxectiva |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B6 B7 B9 B10 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Ademais do tempo de exposición oral por parte do profesor, esta actividade formativa require do alumnado a dedicación dun tempo para preparar e revisar por conta propia os materiais obxecto da clase. |
Prácticas de laboratorio |
Clases dedicadas a que o alumnado desenvolva traballos prácticos que impliquen abordar a resolución de problemas complexos, e a análise e deseño de solucións que constitúan un medio para a súa resolución. Esta actividade pode requirir do alumnado a presentación oral dos traballos realizados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo. |
Solución de problemas |
Trátase de sesións nas que o obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran da aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumnado a presentación oral da súa solución aos problemas formulados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo. |
Proba obxectiva |
Exame no que se poderán avaliar tanto os aspectos teóricos como prácticos vistos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Levarase a cabo un seguimento das prácticas a desenvolver durante as horas reservadas no horario (sesións de laboratorio). Adicionalmente, para abordar aqueles problemas de especial dificultade, tamén se poderán empregar as franxas horarias dispoñibles para a atención do alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
Avaliación de traballos prácticos (E2) |
40 |
Proba obxectiva |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B6 B7 B9 B10 |
Exame final (E1) |
20 |
Solución de problemas |
A5 A9 A20 A21 A22 A23 A31 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
Avaliación de traballos tutelados (E3) |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar (e liberar) tanto os traballos prácticos coma os traballos tutelados requírese acadar un 40% da puntuación máxima prevista para estes elementos de avaliación. Non hai mínimo esixido para a proba obxectiva. Para superar a materia é preciso acadar os mínimos anteriores (nos traballos prácticos e tutelados) e sumar na nota final ponderada un mínimo de 5 puntos sobre 10. No caso de non obter o mínimo esixido para superar algunha das partes (traballos prácticos e /ou tutelados), o alumnado terá unha segunda oportunidade na que so entregará os elementos non superados. No caso de superar parte dos elementos avaliados, pero non acadar o mínimo preciso para aprobar a materia completa, a cualificación a incluír nas respectivas actas calcularase como o mínimo entre a media ponderada das partes superadas e 4.9. Terá a condición de “Presentado” quen entregue todas as prácticas e traballos obrigatorios ou se presente á proba obxectiva no período oficial de avaliación. As entregas das prácticas e traballos deben realizarse dentro do prazo establecido, e seguirán as especificacións indicadas no enunciado tanto para a presentación como para a defensa.
Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría e prácticas que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial, para os que tamén aplica a forma de avaliación aquí establecida. Os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia deberán asistir a todas as probas de avaliación. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria en que se cometa, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda.
A docencia impartirase en inglés. A docencia expositiva será impartida pola UVigo e retransmitida para todo o alumnado. Haberá un grupo de docencia interactiva específico e presencial en cada universidade (USC-UDC-UVigo).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
William Stallings (2018). Effective Cybersecurity: A Guide to Using Best Practices and Standards. Addison-Wesley Professional |
|
Bibliografía complementaria
|
Alessandro Parisi (2019). Hands-On Artificial Intelligence for Cybersecurity: Implement smart AI systems for preventing cyber attacks and detecting threats and network anomalies. Packt Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un seguimento activo das clases así como participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir. Segundo se recolle nas diferentes normativas de aplicación para a docencia universitaria en materia de perspectiva de xénero, nesta materia empregarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención de alumnas e alumnos na aula, etc. Así mesmo, traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, fomentando valores de respecto e igualdade. En xeral, intentarase detectar situacións de discriminación, por exemplo, por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|