Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A46 |
Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B6 |
Toma de decisións |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de integrar solucións de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles acadar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, dándolles así vantaxes competitivas. |
A46
|
B3 B6 B8
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios tecnolóxicos ao alcance das persoas emprendedoras. Coñecemento adecuado da organización e xestión de empresas. |
|
|
C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introdución. |
- Os Sistemas de Tecnoloxías da Información e as Organizacións. |
Tema 2: Sistemas de soporte ás actividades operativas. |
- TPS. Sistemas de Procesamento Transaccional/Transactions Processing System. |
Tema 3: Sistemas de apoio á xestión empresarial. |
- ERP. Sistemas de Planificación de Recursos Empresariais/Enterprise Resource Planning.
- CRM. Sistemas de Xestión da Relación cos Clientes e Marketing/Customer Relationship Management. |
Tema 4: Sistemas de apoio á xerencia. |
- MIS. Sistemas de Información Xerencial/Management Information System.
- DDS. Sistemas de Apoio á Toma de Decisións/Decision Support System. |
Tema 5: Sistemas de Intelixencia Empresarial. |
- BI. Ferramentas de Intelixencia Empresarial/Business Intelligence. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
30 |
7.5 |
37.5 |
Prácticas de laboratorio |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
20 |
20 |
40 |
Traballos tutelados |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
8 |
16 |
24 |
Presentación oral |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
2 |
12 |
14 |
Proba obxectiva |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
16 |
0 |
16 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O primeiro día da clase amosarase ao alumnado o temario e como se desenvolverá a materia.
|
Sesión maxistral |
Esta metodoloxía empregarase para amosar ao alumnado os conceptos teóricos que forman parte da materia. |
Prácticas de laboratorio |
O obxectivo é que o estudante poida ver a aplicación práctica dos conceptos explicados nas sesións maxistrais. Para elo, o estudante traballará con algúns dos sistemas vistos na aula. |
Traballos tutelados |
Consistirá nun traballo desenvolto polo estudante e proposto polos profesores, será non presencial, supervisado, debéndose de entregar unha memoria que será empregada para avaliar ao estudante.
O obxectivo é que o alumnado profunde nos aspectos máis importantes e características dos Sistemas de Información Empresarial, permitíndolle adquirir coñecementos que doutra maneira non sería posible. |
Presentación oral |
Os/as alumnos/as exporán os traballos realizados ao longo do cuadrimestre.
|
Proba obxectiva |
Realizarase ao remate da materia para comprobar que o estudante adquiriu as competencias asociadas cos coñecementos teóricos expostos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada está enfocada a apoiar ao alumnado na compresión das diferentes técnicas mediante o apoio nas titorías e a resolución das dúbidas que xurdan nas clases maxistrais.
Tamén, se lle prestará axuda ao alumnado nas dúbidas que poidan xurdir na realización das prácticas e durante a aprendizaxe mediante os traballos tutelados, para un mellor aproveitamento e comprensión dos coñecementos vistos na clase.
No desenvolvemento xeral da materia empregaranse, como medios telemáticos, as ferramentas proporcionadas pola UDC (Moodle, Teams, email, etc.). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
Exame sobre os conceptos comentados na clase. |
40 |
Traballos tutelados |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
Sesións de control e unha memoria na que se avaliará: formato, estrutura, redacción e contido |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A46 B3 B6 B8 C5 C7 |
Entrega dunha memoria cos resultados acadados e o proceso seguido. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para obter a cualificación de aprobado ou superior na materia é imprescindible acadar unha nota mínima na parte teórica e práctica. A cal será de 4 puntos sobre un máximo de 10. O contido deste apartado é orientativo dependendo do carácter da materia. No primeiro día de clase os profesores comentarán como se realizará a avaliación.
ESTUDANTES CON MATRÍCULA ATEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto cos profesores da materia paraposibilitar a realización das tarefas fora da organización habitual. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que secometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (notanumérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidadecomo na segunda. Para isto, procederase a modificar a súacualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
K. C. Laudon, J. P. Laudon (2011). Essentials of Management Information Systems. Pearson Education Limited
T. Davenport (2000). Mission Critical. Realizing the Promise of Enterprise Systems. Harvard Business School Press
R. McLeod (2000). Sistemas de Información Gerencial. Prentice Hall
K. C. Laudon, J. P. Laudon (2012). Sistemas de Información Gerencial. Pearson
A. Gomez, C. Suarez (2009). Sistemas de Información: Herramientas prácticas para la gestión (3ª ed.). Ra-Ma
A. Gomez, C. Suarez (2011). Sistemas de Información: Herramientas prácticas para la gestión empresarial (4ª ed.). Ra-Ma
I. Gil (1997). Sistemas y tecnologías de la información para la gestión. McGRAW-HILL |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión de Proceso de Negocio/614G01042 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un seguimento activo das clases así como participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir. -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|