Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A22 |
CE22 - Coñecemento de esquemas prácticos de representación dixital dunha fonte, con especial atención ás fontes de audio, imaxe e vídeo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo. |
B9 |
CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados. |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a medir a cantidade de información dunha fonte, os conceptos de entropía e redundancia, e o teorema de codificación de fonte. |
A22
|
B3 B8 B9
|
C1
|
Coñecer algúns algoritmos prácticos de codificación de fontes discretas |
A22
|
B3 B8
|
C1
|
Familiarizarse co problema da representación dixital de fontes continuas e a operación de cuantificación. |
A22
|
B2 B8 B10
|
C1
|
Aprender os fundamentos da codificación de fontes continuas e a súa aplicación ás fontes de audio, imaxe e vídeo. |
A22
|
B2 B3 B7 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cuantificación e codificación de fontes continuas. |
- Niveis de cuantificación.
- Salto de cuantificación.
- Erro de cuantificación. Relación sinal a ruído de cuantificación.
- Cuantificación lineal vs non lineal.
- Codificación: Pulse Code Modulation (PCM); PCM diferencial (DPCM); Modulación delta |
2. Codificación de fontes discretas. |
- Concepto de información.
- Entropía dunha fonte dixital.
- Teorema de codificación de fonte.
- Capacidade de canle.
- Codificación entrópica. Algoritmo de Huffman.
- Codificación de textos. Algoritmo Lempel-Ziv-Welch.
- Códigos detectores e correctores. Códigos de Hamming. |
3. Procesado dixital do sinal en 1D. |
- Sistemas FIR e IIR.
- Segmentación e enventanado.
- DFT e STFT
- Transformada Z. Función sistema: polos e ceros.
- Filtros dixitais |
4. Procesado dixital do sinal en 2D. |
- Operacións e transformacións no dominio espacial.
- Filtrado espacial. Kernels. Convolución e convolución circular en 2D.
- Teorema de mostraxe en 2D. Aliasing temporal e espacial.
- DFT en 2D. Periodicidade.
- Espectro en 2D. Enventanado.
- Filtrado en frecuencia. |
5. Representación e codificación dixital da imaxe e do vídeo. |
- Percepción visual humana.
- Fundamentos da luz, a cor e as súas propiedades. Modelos de cor.
- Información e redundancia en imaxes.
- Outras transformadas 2D: DCT, Hadamard, Enteira, etc.
- Codificación e compresión de imaxes. Métricas. Estándares.
- Fundamentos da representación e codificación de vídeo. Compensación de movemento. Estándares. |
6. Representación e codificación dixital de audio. |
- O oído humano.
- Psicoacústica: curvas de sonoridade, apreciación frecuencial, enmascaramento, bandas críticas.
- Codificación e compresión de audio. Estándares. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A22 B8 |
25 |
25 |
50 |
Solución de problemas |
B3 B8 |
7 |
8 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B3 B7 B9 B10 C1 |
25 |
27 |
52 |
Proba mixta |
B3 B7 B8 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos da materia dacordo co temario da mesma. |
Solución de problemas |
Resolución de coleccións de problemas presentados para comprender o contido teórico. |
Prácticas a través de TIC |
Consistirán en desenvolvementos que permitan aprender o manexo das ferramentas dispoñibles e a comprensión das técnicas de análise e procesado de sinais e sistemas. |
Proba mixta |
Proba obxectiva con preguntas de teoría e de solución de problemas dacordo cos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas do alumnado suscitadas tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
As titorías poderanse realizar a través de Teams.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumnado e da súa participación activa na dinámica da aula. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
B2 B3 B7 B9 B10 C1 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento continuado da entrega das prácticas e probas obxectivas. |
40 |
Proba mixta |
B3 B7 B8 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do estudante para a solución de problemas avalíase na proba mixta final. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final obtense como a suma das notas das prácticas a través de TIC e da proba mixta. Para aprobar a materia esíxense dúas condicións: - A cualificación final debe ser maior ou igual a 5 sobre 10.
- A cualificación da proba mixta debe ser de polo menos 3.5 puntos sobre 10. En caso de non acadar a dita cualificación, a cualificación final dividirase por 2.
O estudantado que non concorra á prueba mixta obterá a cualificación de "non presentado". Na segunda oportunidade e na oportunidade adiantada poderase avaliar a proba mixta e/ou as prácticas a través de TIC. Fraude académica
na realización de probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Estudantado matriculado a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas e permitirase a súa avaliación mediante unha proba mixta que se realizará na data fixada polo centro no calendario de exames.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ian Vince McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing with Matlab Examples. Cambridge University Press
Paul Hill (2018). Audio and Speech Processing with MATLAB. CRC Press
Rafael C. Gonzalez (2019). Digital Image Processing. Pearson India
Thomas Holton (2021). Digital Signal Processing. Principles and applications.. Cambridge University Press
Meinard Müller (2021). Fundamentals of Music Processing: Using Python and Jupyter Notebooks. Springer-Verlag GmbH
James V. Stone (2015). Information Theory: A Tutorial Introduction?. Sebtel Press
Øyvind Ryan (2019). Linear Algebra, Signal Processing, and Wavelets - A Unified Approach: Python Version. Springer
Universitat Politècnica de València (2019). MOOC Codificación de audio: Más allá del MP3. https://youtube.com/playlist?list=PL6kQim6ljTJtncTmERURsq9wDM9hUeRa3
Hwei P. Hsu (2020). Schaum's Outline of Signals and Systems 2020. McGraw-Hill
Ian Vince McLoughlin (2016). Speech and Audio Processing: A Matlab-Based Approach. Cambridge University Press
Allen B. Downey (2016). Think DSP: Digital Signal Processing in Python. O'Reilly Media
John G. Proakis & Dimitris G. Manolakis (2007). Tratamiento digital de señales. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sinais e Sistemas/614G02014 | Álxebra Lineal/614G02001 | Fundamentos de Programación I/614G02004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise e Interpretación de Datos Audiovisuais/614G02039 | Procesamento de Imaxe, Vídeo e Audio/614G02028 |
|
|