Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber determinar as magnitudes financeiras básicas dun proxecto empresarial. |
A30 A31
|
B2 B4 B10
|
C5
|
Identificar procesos empresariais susceptibles de aplicar técnicas de Ciencia de Datos. |
A31
|
B2 B7
|
C5
|
Coñecer os conceptos do Marketing, e en particular do Marketing Dixital, e a utilidade das técnicas de Ciencia de Datos na toma de decisións. |
A30 A31
|
B2 B3 B4 B7 B8 B10
|
C1 C5
|
Coñecer os conceptos de modelo de negocio e plan de empresa, así como a súa utilización nunha empresa no ámbito de Ciencia e Enxeñería de Datos. |
A30 A31
|
B8 B9 B10
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A empresa e o empresario na sociedade actual. |
|
2. Emprendemento en Ciencia e Enxeñería de Datos. |
|
3. Finanzas para a xestión de proxectos empresariais. |
|
4. Procesos empresariais: Descrición, datos e indicadores de xestión. |
|
5. Marketing e Ciencia de Datos. |
|
6. Marketing Dixital e Ciencia de Datos. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A31 B3 B10 C1 |
12 |
21 |
33 |
Proba mixta |
A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 C4 C5 |
2 |
25 |
27 |
Estudo de casos |
A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C5 |
4 |
8 |
12 |
Solución de problemas |
A31 B2 B3 B4 B7 |
8 |
16 |
24 |
Seminario |
A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C4 C5 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A30 A31 B10 C4 C5 |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Utilización das TICs para expor modelos e resolver problemas da materia. |
Proba mixta |
Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos no curso polo alumnado.
Conterá problemas, preguntas abertas e preguntas curtas ou tipo test. |
Estudo de casos |
Aprendizaxe baseada no estudo de casos detallados sobre un tema específico.
|
Solución de problemas |
Aplicación práctica dos contidos da materia. |
Seminario |
Exposición de temas combinada coa aplicación práctica dúas coñecementos expostos para a realización de traballos en grupo. |
Sesión maxistral |
Utilizaranse para explicar o contido dos diferentes temas da materia por parte do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.
Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase, o alumnado será guiado, supervisado ou atendido polo profesorado encargado.
O alumnado dispón das titorías do profesorado da asignatura nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido e organización da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C4 C5 |
A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas nos seminarios. |
10 |
Proba mixta |
A30 A31 B2 B3 B4 B7 B8 C4 C5 |
Fundaméntase como o exame final da materia e contemplará todo o seu contido. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A31 B3 B10 C1 |
A cualificación establecerase en función dos resultados obtidos nos exercicios prácticos expostos. |
10 |
Solución de problemas |
A31 B2 B3 B4 B7 |
A cualificación establecerase en función dos resultados das probas prácticas establecidas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final obtida calcularase en función da avaliación continua realizada durante o curso, que valerá uns 50% da nota, e a Proba mixta correspondente á 1ª ou a 2ª oportunidade da convocatoria, que valerá uns 50% da nota. O alumnado en réxime de estudo a tempo parcial, en función da súa problemática particular e das posibilidades do profesorado, terán as mesmas oportunidades que o resto do alumnado para facer a avaliación continua da asignatura. A cualificación final da oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta específica, que comprenda todos os contidos e competencias da asignatura. En canto á comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias, con carácter xeral, aplicarase o disposto nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e master universitario" da UDC. En particular, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria que se cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vaassen, Eddy; Meuwissen, Roger; Schelleman, Caren (2009). Accounting Information Systems and Internal Control. Wiley
Suárez Suárez, A. S. (2001). Curso de Economía de la Empresa. Pirámide
Lambin, Jean-Jacques (2009). DIRECCION DE MARKETING GESTION ESTRATEGICA Y OPERATIVA. McGraw-Hill
Ontiveros, Emilio (Dir.); López Sabater, Verónica (2017). Economía de Datos. Riqueza 4.0. Fundación Telefónica
Fernández Campos, Rafael; Martínez Rodríguez, Javier (2020). El valor del dato.
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. Reprografía Noroeste
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2018). Marketing 4.0. LID Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Blackstaff, Michael (2001). Business and Finance for It People. Business and Finance for It People
Florido, Miguel (2019). Curso de Marketing Digital. Social Media
Suárez Suárez, A (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación empresarial. Editorial Pirámide
Damodaran, Aswath (2021). El pequeño libro de valoración de activos. Deusto
Bonner, John (2020). Elaboración de un Exitoso Plan de Negocio para START-UP: La fórmula de los 6 Pilares.
Laudon, K. (2008). Essentials of Management Information Systems. Prentice-Hall International |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 4.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 5.- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|