Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma crítica os fundamentos teóricos da planificación no ámbito turístico (orixe, evolución histórica, tendencias actuais ...) e os principais modelos de planificación (estratéxicos, indicadores, políticas mínimas ...) |
AP1 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM9
|
CM1
|
Comprender e poñer en práctica as metodoloxías aplicables nos procesos de preparación dos plans de produtos e destinos, tanto cuantitativos como cualitativos. |
AP1 AP2 AP4 AP6 AI1 AI2
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM10
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Xestionar as distintas fases do desenvolvemento dun plan, integrando os grupos de interese que forman un grupo de turistas. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AI1 AI2 AM1
|
BM6 BM7 BM8 BM9 BM10
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Redactar e avaliar críticamente plans de actuación sobre destiños y produtos. |
AP1 AP2
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bases teóricas da planificación: |
O concepto de planificación estratéxica: obxectivos e fases.
Evolución histórica, tipoloxía, crítica e situación da planificación en España e Galicia.
O problema xeográfico: a demarcación da rexión turística |
O diagnóstico e o proceso de planificación turística: destiño e produto |
A recollida de información e diagnóstico
A coordinación de actores ea xeración de consenso
Avaliación técnica de obxectivos prioritarios
Imaxe-Misión-Visión
O informe de consenso |
A planificación estratéxica |
Identificación de obxectivos de desenvolvemento turístico
Formulación dunha estratexia de desenvolvemento
Preparación de programas e proxectos
Fontes e compromisos de financiamento
Estratexias con enfoque de grupo |
Implementación, seguemento e evaluación-retroalimentación do plan |
A implantación dun plan
Deseño dunha estrutura para o seguimento do plan
Desenvolvemento de sistemas de información eficaces
Revisión e comentarios do plan |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A10 A8 A9 B7 |
3 |
3 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B7 B9 |
10 |
20 |
30 |
Análise de fontes documentais |
B6 B7 B8 B10 B9 B11 C1 C3 C5 C4 |
4 |
6 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
B10 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 C9 |
4 |
8 |
12 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A6 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 C3 C8 C9 |
7 |
21 |
28 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 B9 B11 C1 C2 C3 C5 C4 C6 C8 C9 |
10 |
40 |
50 |
Presentación oral |
A5 A6 A10 A9 B3 B4 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C4 |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se van alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación dos contidos, o coñecemento previo recomendado para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Sesión maxistral |
Cada semana explicaranse os coñecementos básicos da materia, utilizando como soporte medios audiovisuales e fontes documentais. Nestas sesións, a participación activa dos alumnos será necesaria para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe. No caso dos alumnos presenciais, os alumnos participaran directamente no seguimento das explicacións e debate e tutorización presencial. No caso dos alumnoa online, xunto as presentacións e textos disporán de arquivos de audio e video coas explicacións necesarias para o seguimento da clase. Ao mesmo tempo serán tutorizados tanto por mail, como telefónicamente e por Teams. |
Análise de fontes documentais |
A partir do programa da asignatura proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico para servir de referencia para desenvolver algunhas preguntas básicas que o alumno deberá resolver para entregar ao profesor |
Aprendizaxe colaborativa |
Dado que o aprendido na materia resultará na formulación dun plan, o reparto do progreso realizado nos plans que cada alumno desenvolve e o debate continuo sobre as propostas é un dos mellores métodos de aprendizaxe colaborativo. Cada alumno comentará periódicamente as peculiaridades do seu caso eo seu progreso, así como responderá e comentará as propostas dos seus pares. |
Estudo de casos |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, en concreto dos plans a longo prazo fixados para España utilizando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia. |
Obradoiro |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas anteriormente (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos. |
Presentación oral |
Un plan proposto preparado por cada alumno será presentado e defendido como a tarefa final do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Aprendizaxe colaborativa |
Obradoiro |
Presentación oral |
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o desenvolvemento da proposta dun plan rexional complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial tanto na atención ao traballo persoal na clase como mediante as titorias (no horario de titoría do profesor) ben persoalmente no caso dos alumnos presenciais, ben por vía telemática (email ou contacto mediante Teams) no caso dos alumnos a distancia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A6 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 C3 C8 C9 |
Unha parte sustancial da materia será avaliada na redacción dun plan sobre un destino ou produto. Cada alumno elixirá un destino para elaborar un plan ao longo do curso para que cada parte das análises e metodoloxias propostas na clase teñan o seu reflexo nel, tanto á análise exterana e interna como a proposta de estratexias y produtos. Nestos traballos será esencial tanto o traballo de campo como a aplicación de técnicas cuantitativas e cualitativas. |
50 |
Presentación oral |
A5 A6 A10 A9 B3 B4 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C4 |
Realizarase e defenderá o traballo final sobre a elaboración dun plan. O obxectivo desta defensa é presentar os resultados finais do traballo e comentar as propostas desenvolvidas para o caso específico que escolleu o alumno. |
25 |
Análise de fontes documentais |
B6 B7 B8 B10 B9 B11 C1 C3 C5 C4 |
Unha parte da materia será avaliada mediante o estudo e análise crítico de planes actualmente vixentes. Así por exemplo, estudaranse tanto o actual plan turístico español e o galego. O fin de este traballo e a análise dos procesos explicados na teoría na posta en práctica de un plan concreto. Aqueles alumnos extranxeiros poderan escoller plans do seu país de orixe para esta análise. |
25 |
|
Observacións avaliación |
<p>A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo tanto, realizarase a avaliación do traballo de planificación turística realizado polo alumno. Neste senso, pódese considerar unha avaliación continua, xa que as tarefas desenvolvidas serán monitoreadas periódicamente para comentar progresos e dificultades. No caso dos alumnos presenciais, este seguimento farase directamente nos obradoiros donde o contacto será continuo. No caso dos alumnos a distancia o traballo ten carácter individual pero o seguimento farase por un contacto semanal tanto por vía telefónica como por skype donde plantexarnse tanto os avances no proxecto como as dúbidas. Neste último caso a defensa do proxecto farase por vía telemática.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vera Rebollo, J.F. (Coord.) (2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos. Valencia: Tirant
André, Marien (2004). Casos de turismo cultural: de la planificación estratégica a la gestión de producto. Madrid: Ariel
Mclntyire, G., Hetherington, A., Inskeeo (2005). Desarrollo turístico sostenible: Guía para planificadores locales. Madrid: OMT
Diaz, Beatriz (2011). Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. Barcelona: UOC
Hermosilla Pla, Jorge (2017). Guía para la elaboración de planes de desarrollo territorial turístico. Valencia: Universidad de Valencia
Ayestarán Crespo, Raquel (2012). Planificación Estratégica y gestión de la publicidad: conectando con el consumidor. Madrid: Esic
Antón, S. y González, F. (2005). Planificación territorial del turismo. . Bacelona: UOC
Phillips, R and Roberts, S (2013). Tourism, Planning and Community Developmente. London: Routledge |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|