Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural Código 615524117
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Dereito Público
Economía
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Álvarez Sousa, Antonio
Correo electrónico
antonio.alvarez@udc.es
Profesorado
Álvarez Sousa, Antonio
Crecente Maseda, Mario
Correo electrónico
antonio.alvarez@udc.es
mario.crecente@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE A DISTANCIA. ESTÁ INDICADO EN CADA APARTADO COMO SE SEGUIRÁ A DOCENCIA EN AMBOS CASOS.
O obxectivo desta materia é dobre:
- Saber elaborar o plan turístico para un destino patrimonial, así como o seguimento da súa implementación para facer propostas de mellora no futuro.
- Saber xestionar dito plan.

Para iso basearémonos en clases maxistrales, análises críticas de lecturas e traballos prácticos.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Saber elaborar un plan turístico dun destino ou dun producto relacionado co patrimonio cultural e natural
Saber xestionar un destino ou un producto turístico relacionado co patrimonio natural ou cultural

Contidos
Temas Subtemas
I.- PLANIFICACIÓN de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural I.1.- Aspectos teóricos e metodolóxicos
I.2.- O diagnóstico
I.2.1.- O desenvolvemento integral das sociedades receptoras. Diagnóstico dos distintos capitais.
I.2.2.- A demanda e os públicos consumidores de patrimonio. Distintos paradigmas
I.2.3.- Oferta
I.2.3.1.- A evolución da construción social do patrimonio cultural culto e popular
I.2.3.2.- Distintos tipos de recursos de patrimonio e servizos que ofertar.
I.3.- As propostas
I.3.1.- Propostas para o desenvolvemento integral da comunidade a través do turismo
I.3.2.- Propostas para mellorar a demanda
I.3.3.- Propostas para a oferta e a dinámica da construción dos recursos: representacións, atractivos, relatos, imaxes, actividades
I.4.- Monitoreo e avaliación dos destinos de turismo cultural
II.- XESTIÓN de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural II.1.-Presentación desta parte da materia. Obxecto e metodoloxía. Introducción “Patrimonio e Turismo complexidades da súa xestión”,
II.2.- “Encamiñando”, valorización dos Camiños de Peregrinación a súa xestión, e dinamización turística. Exemplos de diversos enfoques, é intervencións.
II.3.- “The european thermal heritage atlas”, proxecto piloto para a xestión e valorización do patrimonio termal europeo como instrumento para un turismo sostible.
II.4.- “A Future for the Land”. A xestión dos Paisaxes Culturais a través dos sitems de informacion xeogáfica. O caso da Ribeira Sacra.
II.5.- Capacidade de carga e capacidade acollida, a xestión participada da presión e dos fluxos turísticos. Exemplos de plan e proxectos. O caso das “As Catedrais”,

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 30 30
Lecturas 0 15 15
Sesión maxistral 25 0 25
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en diversos ámbitos (académico e profesional). Pódese facer persoalmente ou empregando novas tecnoloxías da información e a comunicación.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma dos alumnos e o seguimento desta aprendizaxe por parte do profesor-titor.
Os estudantes presenciais e non presenciais desenvolverán este tipo de traballos.
Lecturas Lecturas que o alumno debe realizar a proposta dos textos indicados polos profesores. Implica un aumento do coñecemento do tema e a formación do espírito crítico preciso. Considérase esencial no contexto no que se desenvolve esta formación.

Establécense lecturas obrigatorias para estudantes presenciais e non presenciais, segundo se especifica na avaliación.

Sesión maxistral Na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia.
O MODO ON-LINE consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia. Farase mediante Teams.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder a preguntas sobre clases presenciais / en liña como para tratar cuestións relacionadas co traballo.

sousa@udc.es
mario.crecente@udc.es

As clases terán lugar durante dúas semanas presencialmente ou en liña. As preguntas resolveranse cando sexa necesario, incluso despois desas datas.

A docencia desta materia combinará os seguintes métodos:

Modo presencial

- Clases impartidas por profesores nas que se intentará fomentar a participación do alumnado.
- Lectura e análise de textos
- Caso práctico

Modo on-line:

- Presentacións do tema en Power Point, acompañadas de arquivos de voz ou vídeo.
- Seguimento das clases a través de equipos
- Lectura e análise de textos recomendados.
- Caso práctico

As pautas para traballar en modo en liña daranse a través da plataforma Moodle. A atención aos estudantes farase a través da plataforma Teams ou do correo electrónico dos profesores.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas
Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/. Extensión máxima: 10 páxinas

70
Sesión maxistral Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams. (modo online). Os alumnos online que non poidan participar mediente Tems terán que comentar un texto que indicará o profesor. 10
Lecturas Lectura e análise crítica dun texto sobre planificación.
Lectura e análise crítico dun texto sobre xestión
20
 
Observacións avaliación
<p class="MsoNormal">Asistencia e
participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos
estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams (modo on-line).</p><p class="MsoNormal">A data
límite para a entrega dos traballos e lecturas críticas é &nbsp;dun mes despois da etapa de docencia.</p><p class="MsoNormal">Traballos:
Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais- os apartados dos
traballos con detalle. Non hai segunda avaliación dos traballos, unha vez
entregados e correxidos, será a nota final.</p><p class="MsoNormal">Lexturas
críticas:&nbsp; Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais-
os apartados da lectura crítica con detalle. Non hai segunda avaliación das
lecturas críticas, unha vez entregados e correxidos, será a nota final. Extensión 5 páxinas.
Pode incorporar imaxes, ou gráficos &lt; 30% do espazo dispoñíbel</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p><p class="MsoNormal">Tema dos traballos:</p><p class="MsoNormal">Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística
dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas</p><p class="MsoNormal">Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de
un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/.
Extensión máxima: 10 páxinas</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p><div><br /></div>

Fontes de información
Bibliografía básica Crecente, M. (2019). Cultural Landscapes and geographical Information Systems: A future for the land based on Heritage management . Fundación Juana de Vega
Alvarez Sousa, A. (2023). La construcción social del patrimonio cultural y sus públicos. Madrid: CIS
Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites: a practical manual for world heritage sites managers. UNWTO
Alvarez Sousa, A. (2023). Turismo y desarrollo social. Síntesis

As referencias 1-2 corresponden a planificación
As referencias 3-4 corresponden a xestión
Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías