Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
H4 Transmitir os resultados dunha investigación básica e aplicada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan, de modo claro e sen ambigüidades atendendo á diversidade de contextos, públicos e necesidades, usando distintas opcións de presentación e visualización. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A17 |
H7 Adquirir a capacidade de continuar profundando nos métodos de investigación e análise dun modo que haberá de ser en gran medida auto-dirixido e autónomo. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A24 |
CP5. Ser capaz de traballar con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas avanzadas propias das ciencias sociais. |
A25 |
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O/a estudante interpretará unha análise de regresión simple e múltiple. |
AM14 AM16 AM17 AM24 AM25 AM26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise de regresión loxística binaria |
AM14 AM16 AM17 AM24 AM25 AM26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise discriminante. |
AM14 AM16 AM17 AM24 AM25 AM26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise de correspondencias simples e múltiples. |
AM14 AM16 AM17 AM24 AM25 AM26
|
|
|
O/a estudante recordará os fundamentos estatísticos principais das técnicas de análise multivariante presentadas. |
AM14 AM16 AM17 AM20 AM24 AM25 AM26
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0-INTRODUCIÓN |
-A importancia do nivel de medida das variables
-Deseño do cuestionario e análise multivariante
-Análise multivariante e teorías de alcance intermedio
|
1-ANÁLISE DE REGRESIÓN MÚLTIPLE |
-Procedemento, deseño e interpretación
-Análise do resume do modelo e da suma de cadrados
-Coeficientes da ecuación de regresión múltiple
-Supostos da análise
-Detección de casos atípicos e de observacións influentes
-Análise da multicolinealidade
-Métodos de inclusión de variables en SPSS
|
2-ANÁLISE DE REGRESIÓN LOXÍSTICA (BINARIA) |
-Selección e transformación de variables
-Probas de axuste global do modelo
-Táboa de clasificación
-Comentario do histograma das probabilidades prognosticadas
-Comentario de casos atípicos
|
3-ANÁLISIS DISCRIMINANTE |
-Pruebas de igualdad de las medias de los grupos
-Pesos, cargas y puntuaciones discriminantes
-Funciones discriminantes
-Matriz de clasificación y diagnóstico por caso
|
4-ANÁLISE DE CORRESPONDENCIAS SIMPLES E MÚLTIPLES |
-Procedimento, deseño e interpretación
-Análise das frecuencias marxinais
-Análise dos autovalores e das medidas discriminantes
-Comentario das dimensións
|
5-EXPOSICIÓN DOUTRAS TÉCNICAS MULTIVARIANTES |
-Factorial
-Conglomerados
-Regresión loxística ordinal e multinomial
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A24 A25 A26 |
15 |
15 |
30 |
Proba obxectiva |
A14 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
A14 A16 A17 A20 |
33 |
60 |
93 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Realización de prácticas destinadas a asimilar as competencias tipo "saber facer" das análises multivariantes inseridas no temario. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva, síncrona, consistirá na exposición razoada a diferentes supostos/análises de resultados das técnicas de análise multivariante a determinar. Realizarase a través de Teams e as aplicacións dispoñibles no campus virtual. |
Sesión maxistral |
Sesións destinadas a abordar os aspectos teóricos do temario proposto de xeito síncrono. Porase a disposición do alumnado resumos introdutorios gravados por cada tema/práctica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención personalizada é unha actividade académica que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado, de forma individual ou nun pequeno grupo, relacionadas co estudo e desenvolvemento das prácticas da materia.
No inicio do cuadrimestre, comunicarase o horario das titorías a través de Teams para o alumnado online (en todo caso, rógase acudir ás mesmas previo aviso por e-mail). Subliñar que o alumnado online disporá de todo o material necesario no campus virtual da materia, para a realización das prácticas individuais previstas.
Para o alumnado co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, acordarase a principio de curso un calendario específico de titorías compatible coa súa situación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A24 A25 A26 |
A primeira práctica (cun valor de 6 puntos) realizarase individualmente. Centrarase no desenvolvemento e análise completa de dúas técnicas de análise multivariante a concretar.
|
60 |
Proba obxectiva |
A14 |
A proba obxectiva (cun valor de 4 puntos) será individual. Consistirá na exposición razoada de diferentes supostos/análises de resultados das técnicas de análise multivariada a determinar. |
40 |
|
Observacións avaliación |
É condición indispensable para superar a
materia, obter como mínimo na práctica e proba obxectiva, a metade da máxima
cualificación outorgable (5 de 10). A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e con dispensa académica de exención de asistencia, será igual que a do
alumnado con dedicación completa. Na convocatoria de 2ª oportunidade, os
criterios de avaliación e traballos cualificables serán iguais aos propostos
para a convocatoria de 1ª oportunidade. Na convocatoria de 2ª oportunidade, para
ser avaliado o alumnado terá que entregar novamente a práctica e, asemade,
realizar novamente a proba obxectiva. En ningún caso a convocatoria de 2ª
oportunidade está pensada para subir a cualificación da convocatoria de 1ª
oportunidade. A
realización de plaxio implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en
que se cometa. Con outras palabras, o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
Para a realización das prácticas, utilizarase como
software de análise, en principio, SPSS-Statistics, R, Jamovi e Microsoft
Excel.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Combessie, J.C. (2000): El método en sociología. Madrid. Alianza Editorial. Escobar, M. (1999): Análisis gráfico/exploratorio. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Etxebarría, J. (1999): Regresión múltiple. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Everitt, B. S. (2006): A handbook of Statistical Analyses using R. London. Chapman & Hall. García Ferrando, M. (1994): Socioestadística. Introducción a la estadística en sociología. Madrid. Alianza Universidad Textos. García, E; Gil, J. y Rodríguez, G. (2000): Análisis factorial. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Hair, J, F. et al. (2007): Análisis multivariante, 5ª ed. Madrid. Prentice Hall. Mafokozi, H. (2009): Introducción a la estadística para gente de letras. Madrid. Editorial CCS. Merton, R. K. (1949): Teoría y estructuras sociales. México. Fondo de Cultura Económica, ed. 1980. Joaristi, L. y Lizasoain, L. (2000): Análisis de correspondencias. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Pardo, A. y Ruiz, M.A. (2002): SPSS 11. Guía para el análisis de datos. Madrid. McGraw-Hill. *Todas las referencias se puedan localizar en la Biblioteca de la UDC. | | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para o correcto desenvolvemento da materia é fundamental que o/a alumno/a domine a lingua castelán. O alumnado (independentemente da modalidade escollida) deberá revisar regularmente o campus virtual da materia e consultar os documentos. A vía de comunicación co profesorado da materia será a institucional, é dicir, o correo da UDC. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas na aula e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. |
|