Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
H4 Transmit the results of basic and applied research, as well as the most relevant foundations on which they are based, clearly and unambiguously, taking into account the diversity of contexts, audiences and needs, using different presentation and display options. |
A16 |
H6 Develop the ability to plan research, correctly choosing the phases and procedures that guarantee maximum rigor and that are suitable for different contexts within the public or private sphere. |
A17 |
H7 Acquire the ability to continue delving into research and analysis methods in a way that will be largely self-directed and autonomous. |
A20 |
CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions. |
A24 |
CP5. Being able to work with data sources, scientific research methodologies and techniques, and advanced computer tools typical of the social sciences. |
A25 |
CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis. |
A26 |
CP7. Develop the ability to generate intermediate-range theories and, therefore, potentially applicable/transferable to society, interpreting the inputs generated by social analysis techniques. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O/a estudante interpretará unha análise de regresión simple e múltiple. |
AC14 AC16 AC17 AC24 AC25 AC26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise de regresión loxística binaria |
AC14 AC16 AC17 AC24 AC25 AC26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise discriminante. |
AC14 AC16 AC17 AC24 AC25 AC26
|
|
|
O/a estudante interpretará unha análise de correspondencias simples e múltiples. |
AC14 AC16 AC17 AC24 AC25 AC26
|
|
|
O/a estudante recordará os fundamentos estatísticos principais das técnicas de análise multivariante presentadas. |
AC14 AC16 AC17 AC20 AC24 AC25 AC26
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
0-INTRODUCIÓN |
-A importancia do nivel de medida das variables
-Deseño do cuestionario e análise multivariante
-Análise multivariante e teorías de alcance intermedio
|
1-ANÁLISE DE REGRESIÓN MÚLTIPLE |
-Procedemento, deseño e interpretación
-Análise do resume do modelo e da suma de cadrados
-Coeficientes da ecuación de regresión múltiple
-Supostos da análise
-Detección de casos atípicos e de observacións influentes
-Análise da multicolinealidade
-Métodos de inclusión de variables en SPSS
|
2-ANÁLISE DE REGRESIÓN LOXÍSTICA (BINARIA) |
-Selección e transformación de variables
-Probas de axuste global do modelo
-Táboa de clasificación
-Comentario do histograma das probabilidades prognosticadas
-Comentario de casos atípicos
|
3-ANÁLISIS DISCRIMINANTE |
-Pruebas de igualdad de las medias de los grupos
-Pesos, cargas y puntuaciones discriminantes
-Funciones discriminantes
-Matriz de clasificación y diagnóstico por caso
|
4-ANÁLISE DE CORRESPONDENCIAS SIMPLES E MÚLTIPLES |
-Procedimento, deseño e interpretación
-Análise das frecuencias marxinais
-Análise dos autovalores e das medidas discriminantes
-Comentario das dimensións
|
5-EXPOSICIÓN DOUTRAS TÉCNICAS MULTIVARIANTES |
-Factorial
-Conglomerados
-Regresión loxística ordinal e multinomial
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A24 A25 A26 |
15 |
15 |
30 |
Objective test |
A14 |
2 |
15 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A16 A17 A20 |
33 |
60 |
93 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Realización de prácticas destinadas a asimilar as competencias tipo "saber facer" das análises multivariantes inseridas no temario. |
Objective test |
A proba obxectiva, síncrona, consistirá na exposición razoada a diferentes supostos/análises de resultados das técnicas de análise multivariante a determinar. Realizarase a través de Teams e as aplicacións dispoñibles no campus virtual. |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións destinadas a abordar os aspectos teóricos do temario proposto de xeito síncrono. Porase a disposición do alumnado resumos introdutorios gravados por cada tema/práctica. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
A atención personalizada é unha actividade académica que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado, de forma individual ou nun pequeno grupo, relacionadas co estudo e desenvolvemento das prácticas da materia.
No inicio do cuadrimestre, comunicarase o horario das titorías a través de Teams para o alumnado online (en todo caso, rógase acudir ás mesmas previo aviso por e-mail). Subliñar que o alumnado online disporá de todo o material necesario no campus virtual da materia, para a realización das prácticas individuais previstas.
Para o alumnado co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, acordarase a principio de curso un calendario específico de titorías compatible coa súa situación.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A24 A25 A26 |
A primeira práctica (cun valor de 6 puntos) realizarase individualmente. Centrarase no desenvolvemento e análise completa de dúas técnicas de análise multivariante a concretar.
|
60 |
Objective test |
A14 |
A proba obxectiva (cun valor de 4 puntos) será individual. Consistirá na exposición razoada de diferentes supostos/análises de resultados das técnicas de análise multivariada a determinar. |
40 |
|
Assessment comments |
É condición indispensable para superar a
materia, obter como mínimo na práctica e proba obxectiva, a metade da máxima
cualificación outorgable (5 de 10). A avaliación do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e con dispensa académica de exención de asistencia, será igual que a do
alumnado con dedicación completa. Na convocatoria de 2ª oportunidade, os
criterios de avaliación e traballos cualificables serán iguais aos propostos
para a convocatoria de 1ª oportunidade. Na convocatoria de 2ª oportunidade, para
ser avaliado o alumnado terá que entregar novamente a práctica e, asemade,
realizar novamente a proba obxectiva. En ningún caso a convocatoria de 2ª
oportunidade está pensada para subir a cualificación da convocatoria de 1ª
oportunidade. A
realización de plaxio implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en
que se cometa. Con outras palabras, o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
Para a realización das prácticas, utilizarase como
software de análise, en principio, SPSS-Statistics, R, Jamovi e Microsoft
Excel.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Combessie, J.C. (2000): El método en sociología. Madrid. Alianza Editorial. Escobar, M. (1999): Análisis gráfico/exploratorio. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Etxebarría, J. (1999): Regresión múltiple. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Everitt, B. S. (2006): A handbook of Statistical Analyses using R. London. Chapman & Hall. García Ferrando, M. (1994): Socioestadística. Introducción a la estadística en sociología. Madrid. Alianza Universidad Textos. García, E; Gil, J. y Rodríguez, G. (2000): Análisis factorial. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Hair, J, F. et al. (2007): Análisis multivariante, 5ª ed. Madrid. Prentice Hall. Mafokozi, H. (2009): Introducción a la estadística para gente de letras. Madrid. Editorial CCS. Merton, R. K. (1949): Teoría y estructuras sociales. México. Fondo de Cultura Económica, ed. 1980. Joaristi, L. y Lizasoain, L. (2000): Análisis de correspondencias. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla. Pardo, A. y Ruiz, M.A. (2002): SPSS 11. Guía para el análisis de datos. Madrid. McGraw-Hill. *Todas las referencias se puedan localizar en la Biblioteca de la UDC. | | |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para o correcto desenvolvemento da materia é fundamental que o/a alumno/a domine a lingua castelán. O alumnado (independentemente da modalidade escollida) deberá revisar regularmente o campus virtual da materia e consultar os documentos. A vía de comunicación co profesorado da materia será a institucional, é dicir, o correo da UDC. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas na aula e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. |
|