Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
C10. Acquire advanced knowledge on the theoretical and practical aspects of the challenges of today's societies through the processes of research and social analysis. |
A13 |
H3 Develop applied research for intervention purposes related to some complex challenge of society. |
A16 |
H6 Develop the ability to plan research, correctly choosing the phases and procedures that guarantee maximum rigor and that are suitable for different contexts within the public or private sphere. |
A19 |
H9 Develop an advanced capacity to evaluate the quality and results of research processes. |
A20 |
CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions. |
A21 |
CP2. Apply the processes and protocols for gathering information in an ethical manner necessary to correctly and respectfully observe and analyze the social, political and economic reality, especially in contexts of high vulnerability or complexity. |
A22 |
CP3. Develop and implement research projects in new or little-known environments. |
A23 |
CP4. Develop the ability to apply the theoretical and methodological knowledge acquired to professional activity in interdisciplinary environments. |
A25 |
CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis. |
A26 |
CP7. Develop the ability to generate intermediate-range theories and, therefore, potentially applicable/transferable to society, interpreting the inputs generated by social analysis techniques. |
A29 |
CP10. Develop, present and individually defend an original exercise of a professional nature in the field of research that makes a significant contribution to the state of the art in the study of a complex problem and/or its practical resolution. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
AC10
|
|
|
H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade. |
AC13
|
|
|
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
AC16
|
|
|
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
AC19
|
|
|
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
AC20
|
|
|
CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade. |
AC21
|
|
|
CP3. Elaborar e implementar proxectos de investigación en contornas novas ou pouco coñecidos. |
AC22
|
|
|
CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares. |
AC23
|
|
|
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
AC25
|
|
|
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
AC26
|
|
|
CP10. Elaborar, presentar e defender de maneira individual un exercicio orixinal de carácter profesional no ámbito da investigación que faga unha contribución significativa ao estado da cuestión no estudo dun problema complexo e/ou á súa resolución práctica. |
AC29
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
2. Aplicacións da investigación social sobre transformacións dos sistemas económicos e o mercado de traballo. |
- |
3. Aplicacións da investigación social ós estudos sobre medios de comunicación e percepción do risco. |
- |
4. Aplicacións da investigación social ós estudos sobre movilización e desmovilización política. |
- |
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A19 A20 A22 A23 A25 A26 |
25 |
0 |
25 |
Workshop |
A13 A16 A21 A29 |
66 |
30 |
96 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A través de clases teóricas os estudantes familiarizaranse con procesos e proxectos de investigación aplicados reais no ámbito do desenvolvemento tecnolóxico e cambio socio-cultural, a comunicación e percepción social do risco, así como a mobilización e desmovilización política. |
Workshop |
Nos talleres aplicaranse os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais a través de exercicios prácticos e exemplos da investigación social e cultural realizada na Facultade de Socioloxía para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento á hora de abordar a investigación dos retos sociais actuais. |
Personalized attention |
|
Description |
Na modalidade a distancia os estudantes poderán seguir as clases maxistrais e talleres de maneira síncrona a través Teams, así como de maneira asíncrona a partir da visualización das gravacións de cada unha das sesións.
Realizarase atención personalizada nas tutorías individuais a través de Teams. O material utilizado tanto nas sesións maxistrais como nos talleres estará dispoñible no Campus Virtual, así como os materiais necesarios para a realización das diferentes prácticas e traballos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A13 A16 A21 A29 |
Avaliación das memorias sobre os contidos dos seminarios. O alumnado deberá redactar un breve resumo comentado de cada seminario. |
100 |
|
Assessment comments |
Convocatoria de segunda oportunidade: Manterase o mesmo sistema de avaliación para as convocatorias de segunda oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
Medina, I.; Castillo, P.; Alamos-Concha, P- (2017). Análisis cualitativo comparado. Madrid, CIS
Rodríguez, Mª. J.; Garrigós, J.I. (2017). Análisis sociológico con documentos personales. Madrid, CIS
Conde Gutiérrez, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid, CIS
Yin Robert (2009). Case study research. Design and Methods. CA: SAGE
Coller, X. (2000). Estudio de casos. Madrid, CIS
Creswell, John (2007). Qualitative Enquiry and Research Design: choosing among five approaches. CA: SAGE
Ellet, W. (2018). The case study handbook_ a student´s guide. Boston |
Durante o curso se compartirán no campus virtual as fontes de información adicional específicas de cada unha das sesións que poidan resultar necesarias para o correcto seguimento do curso. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Matrícula Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización. |
|