Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Realizar un análisis crítico de las transformaciones y evolución que tienen lugar en las sociedades contemporáneas. |
A8 A15 A16 A28
|
|
|
Organizar trabajos prácticos en grupos mixtos de estudiantes nacionales y extranjeros. |
A33
|
|
|
Organizar y planificar el tiempo en función del marco temporal establecido. |
|
B1
|
|
Incorporar el contexto global e internacional para entender y analizar los fenómenos sociales. |
|
B26
|
|
Describir y analizar las cuestiones planteadas de la materia desde un enfoque internacional. |
|
B3 B5 B15
|
|
Definir y debatir de modo critico los problemas los problemas sociales y culturales en ámbito internacional |
A36
|
|
|
Manejar las herramientas tecnológicas en realización de los trabajos prácticos. |
|
|
C3 C6 C8
|
Realizar los trabajos prácticos y el examen final en idiomas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
C1
|
Determinar, analizar y buscar soluciones de problemas contemporáneas internacionales sobre la base de los valores democráticos y de la solidaridad. |
|
|
C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- PARTE I –
A SOCIEDADE INTERNACIONAL
Lección 1. A Sociedade internacional como obxecto das Relacións Internacionais
|
Lección 1. A Sociedade internacional como obxecto das Relacións Internacionais
1. As Relacións Internacionais: fundamentos teóricos e conceptuais
2. A Sociedade internacional: concepto, formación e evolución
3. O sistema internacional como instrumento de análise da Sociedade internacional.
A) Estrutura do sistema internacional: actores e factores internacionais
B) Dinámica do sistema internacional: interaccións entre actores e factores |
- PARTE II -
OS ACTORES DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS
A) OS SUXEITOS INTERNACIONAIS
Lección 2. Os Estados.
Lección 3. As Organizacións Internacionais.
Lección 4. As Nacións Unidas.
Lección 5. A Unión Europea
B) OUTROS ACTORES INTERNACIONAIS
Lección 6. O individuo e a opinión pública internacional.
Lección 7. As Organizacións Non Gobernamentais (ONG).
Lección 8. As Empresas Transnacionales (ET)
|
A) Os SUXEITOS INTERNACIONAIS
Lección 2. Os Estados.
1. O Estado como actor e como suxeito internacional.
2. Os elementos constitutivos do Estado soberano.
3. A distribución do poder na Sociedade internacional: a noción de “potencia”.
Lección 3. As Organizacións Internacionais.
1. Antecedentes e evolución histórica.
2. Concepto e clases.
3. Personalidade internacional, estrutura e formación da vontade.
Lección 4. As Nacións Unidas.
1. Propósitos e principios.
2. Membros
3. Estrutura institucional.
4. Principais funcións da Nacións Unidas
A) A descolonización.
B) O mantemento da paz e a seguridade internacionais.
C) O desenvolvemento.
5. Os Organismos especializados das Nacións Unidas.
Lección 5. A Unión Europea
1. Orixes e evolución.
2. Institucións e órganos comunitarios.
3. O sistema de normas e actos.
4. Políticas e accións da Unión Europea
B) OUTROS ACTORES INTERNACIONAIS
Lección 6. O individuo e a opinión pública internacional.
1. O individuo e o seu papel nas Relacións Internacionais.
A) A subjetividad internacional do individuo.
a) A capacidade de actuar ante órganos internacionais.
b) A responsabilidade internacional do individuo. Especial referencia á xurisdición penal internacional.
2. A opinión pública internacional e a súa incidencia nas Relacións Internacionais.
Lección 7. As Organizacións Non Gobernamentais (ONG).
1. Evolución e desenvolvemento histórico
2. Concepto e características
3. O papel das ONG nas relacións internacionais: os seus grandes obxectivos.
4. As relacións das ONG con outros actores internacionais
Lección 8. As Empresas Transnacionales (ET)
1. Evolución e desenvolvemento histórico.
2. Concepto e características.
3. Os efectos das ET na Sociedade internacional.
4. O control das ET. |
- PARTE III -
OS FACTORES DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS
Lección 9. O factor xeográfico e demográfico.
Lección 10. O factor económico e o tecnolóxico.
Lección 11. O factor ideolóxico.
Lección 12. O factor xurídico. |
Lección 9. O factor xeográfico e demográfico.
1. Incidencia do factor xeográfico nas Relacións Internacionais.
A) Cuestións geoestratégicas.
B) Os recursos naturais
2. Incidencia do factor demográfico en Relacións Internacionais.
A) Problemas demográficos actuais.
B) Movementos internacionais de poboación.
Lección 10. O factor económico e o tecnolóxico.
1. Incidencia do factor económico nas Relacións Internacionais.
2. Poder transnacional e orde económica internacional.
3. A incidencia do desenvolvemento tecnolóxico nas Relacións Internacionais.
4. O progreso técnico e a competición internacional.
Lección 11. O factor ideolóxico.
1. A incidencia da ideoloxía nas Relacións Internacionais.
2. A ideoloxía desde unha perspectiva política e económica.
3. A ideoloxía desde unha perspectiva cultural e relixiosa.
Lección 12. O factor xurídico.
1. O Dereito internacional como ordenamento xurídico da Sociedade internacional
2. A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito internacional na Sociedade internacional actual
|
- PARTE IV -
A DINÁMICA DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS:
As INTERACCIÓNS ENTRE ACTORES E FACTORES NA SOCIEDADE INTERNACIONAL
A) O CONFLITO
Lección 13. Os conflitos internacionais e a súa resolución pacífica.
B) A COOPERACIÓN
Lección 14. Principais ámbitos da cooperación internacional. |
A) O CONFLITO
Lección 13. Os conflitos internacionais e a súa resolución pacífica.
1. Os conflitos internacionais: concepto e clases.
2. Os conflitos armados:
A) A prohibición da ameaza ou do uso da forza, e a lexítima defensa.
B) A regulamentación dos conflitos armados
C) O Dereito internacional humanitario.
3. A resolución pacífica dos conflitos internacionais.
B) A COOPERACIÓN
Lección 14. Principais ámbitos da cooperación internacional.
1. A Sociedade internacional como sociedade baseada na cooperación e os intereses solidarios.
2. A protección internacional dos dereitos humanos
3. O desenvolvemento
4. O comercio internacional
5. A protección internacional do medio ambiente |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A8 A15 A16 B3 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A28 A33 A36 B5 B15 B26 C8 |
4 |
10 |
14 |
Simulación |
A33 B1 |
4 |
10 |
14 |
Actividades iniciais |
B1 C6 |
3 |
6 |
9 |
Sesión maxistral |
C3 C7 |
108 |
0 |
108 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
O exame será final e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
Traballos tutelados |
Casos prácticos, cuestionarios e preguntas de reflexión sobre determinados contidos da materia, coas orientacións e tutorías do profesor. Poderán consistir en aprendizaxe cooperativo e poderán ir acompañados de foros de debate dirixidos. |
Simulación |
Representación dalgún proceso da realidade internacional con participación de suxeitos e/ou actores internacionais (por exemplo, o proceso de toma de decisións no Consello de Seguridade das Nacións Unidas). |
Actividades iniciais |
Representación do papel dalgún suxeito ou actor internacional a partir dalgunha situación de actualidade ou de relevancia internacional (por exemplo, o papel da Unión Europea da xestión de conflictos internacionais) |
Sesión maxistral |
Explicación teórica no aula dos contidos fundamentais da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Simulación |
|
Descrición |
A atención personalizada resulta esencial para un mellor rendimento do alumno e unha melhor adquisición das competencias esixidas.
Requírese unha participación activa do alumno tanto na aula como nas titorías para que o profesor poida ter o maior número de elementos posíveis para personalizar a docencia.
No seu caso, estableceránse titorías personalizadas e/ou en grupo para orientar aos alumnos no seguimento das sesións maxistrais así como no desenvolvemento das diversas actividades da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
B1 C6 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
5 |
Sesión maxistral |
C3 C7 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
5 |
Proba obxectiva |
A8 A15 A16 B3 C1 C4 |
O exame final será escrito e suporá o 70% da nota total. Realizarase ao final do cuadrimestre sobre a base da docencia impartida durante o curso, e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
70 |
Traballos tutelados |
A28 A33 A36 B5 B15 B26 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
10 |
Simulación |
A33 B1 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A nota final da materia corresponderase nun 70% co exame final e nun 30% coas actividades dirixidas. No suposto caso de que o alumno non entregue os traballos dirixidos, a súa cualificación final será a nota obtida pola proba obxectiva de acordo coa ponderación establecida, sendo a nota máxima un 7. Para que se poida sumar a nota das actividades prácticas, deberá alcanzarse un 5 sobre 10 no exame final. Non se permitirá ningún cambio de quenda nin de grupo reducido que non fose autorizado previamente polo Centro. Segunda oportunidade: A modalidade de exame será a mesma nas dúas oportunidades. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os contidos da materia cuxa cualificación máxima será de 10 puntos sobre 10. OBSERVACIÓN XERAL: Calquera intento de fraude ou plaxio en calquera actividade que se desenvolva durante o curso ou no exame final será penalizada cun suspenso automático na materia (0).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DEL ARENAL, C. (2014). Etnocentrismo y teoría de las Relaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
ARMSTRONG, D. (2012). International law and international relations. Cambridge University Press
GOLDSTEIN, JOSHUA S. (2010). International relations. Longman
DUNNE, T., KURKI, M., SMITH, S. (Eds.) (2021). International relations theories: Discipline and diversity. Routledge
REUS-SMIT, Ch. (2020). International Relations: A Very Short Introduction. Oxford University Press
DEL ARENAL, C. (2010). Introducción a las Relaciones internacionales, 4ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
JACKSON, ROBERT H. (2007). Introduction to international relations. OxfordUniversity Press
BARBÉ. E. (dir.) (2014). La Unión Europea en las relaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
DÍEZ DE VELASCO, M. (coordinada por SOBRINO HEREDIA, J. M.) (2010). Las Organizaciones internacionales, 16ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
PALOMARES LERMA, G. (2006). Las relaciones internacionales en el Siglo XXI. Madrid: Ed. Tecnos
ESCRIBANO ÚBEDA-PORTUGUÉS, J. (2010). Lecciones de relaciones internacionales. Madrid: Ed. Aebius
OANTA, GABRIELA A. (2022). Main legal texts for the study of public international law. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
BARBÉ, E. (2007). Relaciones internacionales, 3ª ed. . Madrid: Ed. Tecnos
SUR, S. (2011). Relations internationales. Montchrestien
TAWIL, E. (2010). Relations internationales. Vuibert
MERLE, M. (2000). Sociología de las relaciones internacionales. Madrid: Ed. Alianza
GARCÍA PICAZO, P. (2017). Teoría breve de las relaciones internacionales, 5ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DEL ARENAL, C. (coord.) (2015). Teorías de las Relaciones Internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
RECURSOS WEB
BANCO MUNDIAL (WB)
COMISIÓN ECONÓMICA PARA AMÉRICA LATINA (CEPAL) http://www.eclac.org
CONSEJO DE EUROPA
CONFERENCIA DE NACIONES UNIDAS PARA EL COMERCIO Y EL DESARROLLO (UNCTAD)
FONDO MONETARIO INTERNACIONAL (FMI)
FONDO DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA INFANCIA (UNICEF) http://www.unicef.org
INSTITUTO DE DERECHO INTERNACIONAL (IDI)
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS (ONU) http://www.un.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA AGRICULTURA Y LA ALIMENTACIÓN (FAO) http://www.fao.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO INDUSTRIAL (ONUDI) http://www.unido.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA EDUCACIÓN, LA CIENCIA Y LA CULTURA (UNESCO) http://www.unesco.org
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL COMERCIO (OMC)
ORGANIZACIÓN INTERNACIONAL DEL TRABAJO (OIT)
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (OMS)
ORGANIZACIÓN PARA LA COOPERACIÓN Y DESARROLLO ECONÓMICO (OCDE) http://www.oecd.org
ORGANIZACIÓN DE LOS ESTADOS AMERICANOS (OEA) www.oas.org
PROGRAMA DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO (PNUD) http://www.undp.org
TRIBUNAL INTERNACIONAL DE JUSTICIA (CIJ – TIJ)
UNIÓN EUROPEA (UE) http://www.europa.eu
THE WORLD FACTBOOK
MEDIOS DE COMUNICACIÓN:
Medios nacionales |
Medios internacionales |
EL PAÍS
ABC
EL MUNDO
LA VOZ DE GALICIA
LA VANGUARDIA
AGENCIA EFE
EUROPAPRESS
|
BBC NEWS
CNN EUROPE
REUTERS
FRANCE 24
LE MONDE
LE FIGARO
ALJAZEERA
|
|
|
|
|
|
| |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Hª política e social contemporánea/615G01109 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas políticos comparados/615G01202 | Socioloxía económica e das organizacións/615G01207 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo de grao/615G01420 |
|
|