Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 |
A2
|
B9 B22
|
|
Capacidad de análisis y síntesis B3 |
A2
|
B3 B9 B12 B22
|
|
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales A36 |
A2 A36
|
B3 B9
|
|
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos A2 |
A2 A36
|
B9 B12
|
|
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 |
A35
|
B9 B12
|
|
Liderazgo B22 |
A30
|
B9 B12 B22
|
|
Trabajo en equipo B12 |
A34
|
B12 B22
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: A ESTRUCTURA DO GRUPO
|
1.- Componentes da estructura grupal. 2. Posicións estatus e roles. 3.- A natureza das normas grupales. 4.- As diversas acepcións da cohesión. |
TEMA 2: HABILIDADES DE RELACIÓN CO GRUPO |
1. Estilos de Comunicación. 2. Asertividade
3. Comunicación non verbal |
TEMA 3: O LIDERAZGO NOS GRUPOS |
1.- Xefes, líderes e directivos. 2.- Poder, liderazgo e influencia. 3.- Carisma e visión no liderazgo. 4.- As habilidades de liderazgo. |
TEMA 4: COOPERACIÓN, COMPETICIÓN E RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS NOS GRUPOS |
1.Cooperación e competitividade. 2.Influencia Social 3. Resolución de conflictos. 5.Estratexias psicosociais contra a discriminación e o prexuicio. |
TEMA 5: INTERVENCIÓN EN PROBLEMAS SOCIAIS |
1.Marxinación social. 2. Saude física e mental
3. Delincuencia 4. inmigración |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B3 B9 B12 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Discusión dirixida |
A30 A34 B3 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
A35 A36 B12 |
7 |
21 |
28 |
Presentación oral |
B3 B22 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A2 |
7 |
30 |
37 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Traballos tutelados |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Os/as estudiantes recibirán atención personalizada sempre que o necesiten. En calquer caso informarán periodicamente a profesora do estado do traballo |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A35 A36 B12 |
Consistirá na realización de actividades de carácter práctico: resumenes sobre documentos analizados individualmente ou en grupo; procura e análise de información sobre temas e situacións sociais; identificación e tratamento de problemas cos procedementos pertinentes; interpretar resutados de traballos de investigación
realizados |
40 |
Presentación oral |
B3 B22 |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
20 |
Sesión maxistral |
A2 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valorarase a participación activa do alumnado |
10 |
Estudo de casos |
B3 B9 B12 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada |
30 |
|
Observacións avaliación |
Convocatoria ordinaria A nota final será a suma de todas as metodoloxías. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura Convocatoria Extraordinaria O sistema de avaliación será o meso en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura. Todas as tareas deberán ser entregadas no campus virtual como fecha tope o día e hora do examen oficial de fixado en xunta de centro. Alumnado con asistencia parcial ou dispensa académica : O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá ponerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados REALIZACIÓN FRAUDULENTA (PLAXIO) DAS PROBAS DE AVALIACIÓN: Aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CARTWRIGHT, D. y ZANDER, A. (1992). Dinámica de Grupos. México: Trillas
AYESTARÁN, S. (1996). El grupo como construcción social. Barcelona: Plural Ediciones
ANZIEU, D. y MARTIN, J. (1997). La Dinámica de los Grupos Pequeños. Biblioteca Nueva: Madrid
BUENO, J. R. (1993). La intervención psicosocial. Programas y experiencias> . Madrid: Editorial Popular
ROMAY, J. (2005). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva
HUICI, C. y MORALES, J. F. (2004). Psicología de los grupos. Madrid: UNED
GIL, F. y ALCOVER, J. M. (Eds.) (1999). Psicología de los grupos. Madrid: Pirámide
Blanco Abarca, Amalio (2005). Psicología de los grupos. Madrid : Pearson, [2005]
José C. Sánchez. (2014). Psicología de los grupos : teorías, procesos y aplicaciones /. Mc Graw Hill[Recurso electrónico]
BLANCO, A., CABALLERO, A. y DE LA CORTE, L. (2004). Psicología de los Grupos Madrid. Madrid: Pearson
SÁNCHEZ, J. C. (2002). Psicología de los grupos. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: Mc Graw
Canto Ortiz, Jesús M. (2006). Psicología de los grupos: estructura y procesos (2a. ed. Ediciones Aljibe (recurso Electrónico) |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Psicoloxía social/615G01108 |
|
Observacións |
As calificacións obtidas na primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria |
|