Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Públicos e Xogadores Código 616G02010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Comesaña Comesaña, Patricia
Correo electrónico
p.comesanac@udc.es
Profesorado
Comesaña Comesaña, Patricia
Correo electrónico
p.comesanac@udc.es
Web
Descrición xeral A materia permite ao alumnado comprender a importancia de crear produtos de animación e videoxogo enfocada a distintos públicos. Nela analizarán os perfís de consumidores destes produtos para comprender as súas motivacións, gustos e interese de modo que se definan as públicos/audiencias dunha maneira máis efectiva. Ponse especial énfase nas ferramentas para realizar esta prospectiva do mercado.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
O alumno será capaz de perfilar os tipos de públicos e de xogadores para poder realizar produtos máis competitivos. Así mesmo, aprenderase a ter en conta aos diferentes tipos de públicos e a súa relación cos diferentes soportes. A2
A22
B2
B3
B4
B5
B10
B13
C1
C4
C8
C9
Aprender a estudar e definir os públicos aos que van orientados os diferentes produtos de animación e videoxogos. A2
A22
B3
B4
B11
B12
C3
C7
O alumno será capaz de identificar xéneros e plataformas con perfís de públicos e xogadores A2
A22
B3
B4
C3
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tipos de público e xogadores 1.1. Características dos consumidores de videoxogos
1.2. Clasificación dos xogadores
1.3. Psicoloxía do xogador
1.4. Análise de videoxogos e o seu compromiso
2. Audiencias de produtos de animación 2.1. Análise dos espectadores de produtos de animación
2.2. Públicos infantís versus públicos xuvenís e adultos
2.3. Características e tipos de produtos
Definición de target 3.1. Investigación de mercado
3.2. Ferramentas cualitativas e cuantitativas para definir comportamentos e perfís
3.3. Motivacións dos consumidores de animación e videoxogos
3.4. Descrición do buyer person e os seus obxectivos de experiencia
4. Perfís en función dos soportes 4.1. Análise dos segmentos do mercado
4.2. Públicos en función do novo modelo free to play e as novas audiencias
4.3. Pantallas e plataformas de consumo en función dos públicos
4.4. Estratexias transmedia no fluxo de produtos de animación e videoxogos enfocadas aos distintos públicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A2 C4 1 28 29
Estudo de casos A2 B2 B5 C1 C8 2 5 7
Traballos tutelados A2 A22 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B13 C1 C3 C5 C6 C7 C9 12 32 44
Proba oral B2 B4 C1 2 6 8
Sesión maxistral A2 B11 C1 12.5 10 22.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba de preguntas test e de resposta curta para avaliar os coñecementos adquiridos.
Estudo de casos Casos aplicados que permitan comprender mellor de maneira prácticas os conceptos adquiridos a través de exemplos e situacións reais.
Traballos tutelados Traballos prácticos en grupo ou individuais supervisados polo docente.
Proba oral Exposición oral dos traballos prácticos.
Sesión maxistral Exposición teórica que se complementa con exemplos, casos e lecturas que propostas polo docente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba mixta
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Titorías individuais ou grupais para realizar seguimento dos proxectos e a docencia. O alumno ou grupo solicitará cita previa para estas titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba oral B2 B4 C1 Defensa dos proxectos segundo as indicacións da docente. 20
Proba mixta A2 C4 Proba mixta con preguntas tipo test e preguntas de desenvolvemento. 40
Traballos tutelados A2 A22 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B13 C1 C3 C5 C6 C7 C9 O desenvolvemento de traballos tutelados onde o alumno deberá resolver unha proposta práctica a partir do proxecto proposto pola docente. 40
 
Observacións avaliación

A teoría supón o 40% da nota e a práctica
o 60% (40% trabajos y 20% defensa oral).

Para superar a materia deberán estar
aprobadas as dúas partes: teoría e práctica. Para superar a práctica, o
alumnado deberá superar todas as prácticas.

A forma de valoración na convocatoria extraordinaria realizarase da mesma forma que a convocatoria de ordinaria.

Os alumnos deberán entregar os traballos prácticos segundo os criterios estipulados polo docente

A modalidade de avaliación na convocatoria
extraordinaria realizarase do mesmo xeito que na convocatoria ordinaria, salvo
que por adaptación académica se acorde realizar outras actividades co profesor.

Acción contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

O alumnado con exención académica deberá
poñerse en contacto co profesor ao comezo do curso, vía Moodle ou correo
electrónico, para acordar un itinerario personalizado para compensar as faltas
de asistencia ás clases maxistrais e as horas de traballo na aula.

As faltas de ortografías penalizan a nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica Sauco, A. y Lozano, E (2021). El Viaje del Jugador: Guía de Diseño de Videojuegos. . Independently published
Navarro, J. (2017). El videojugador. A propósito de la máquina recreativa. Anagrama
Aranda, D. (2015). Game & play: diseño y análisis del juego, el jugador y el sistema lúdico.. Games User research. Oxford University Press.
Muriel, D. (2018). Identidad gamer videojuegos y construcción sentido sociedad.. Anaitgames
Amores, M. (2023). Play like a girl. . Libros cúpula

Bibliografía complementaria Perotti Prado, M. (2020). Diseño de videojuegos: técnicas y ejercicios prácticos. Ra-Ma.
Morla, J. y Vaz, B. (2023). El siglo de los videojuegos. Arpa
Drachen, A. (2008). Games User research.. Oxford University Press
Tejeiro, R. y Pelegrina, M. (2008). La psicología de los videojuegos. Un modelo de investigación.. Ediciones Aljibe.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Promoción e Publicidade de Animación e Videoxogos/616G02011

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías