Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos da animación 3D e a metodoloxía de traballo dentro dunha contorna de produción. |
A7 A10
|
B1 B3 B4 B5 B6 B9 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Animar personaxes 3D aplicando os 12 principios básicos da animación. |
A7 A15
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13
|
C3 C8 C9
|
Coñecer as ferramentas e técnicas básicas involucradas no proceso de rigging. |
A7 A15
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13
|
C3 C7 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos básicos de animación. |
- Elementos e características animables dun modelo tridimensional.
- Fotogramas crave. Curvas de animación.
- Animación mediante keyframes. Timing & spacing.
- Animación mediante traxectorias. Seguimento de obxectos. |
Principios da animación |
- Estudo e análise dos 12 principios clásicos da animación.
- Adaptación dos principios clásicos e principios adicionais aplicados á animación 3D. |
Cinemática directa |
- Xerarquías e grupos.
- Controis e restricións básicas ( point, orient, parent).
- Animación utilizando xerarquías. |
Cinemática inversa |
- Conceptos básicos: joints, IK Handle, pole vector.
- Tipos e cálculo de solucións para cinemática inversa.
- Animación utilizando cinemática inversa.
|
Introdución ao rigging |
- Cadeas de joints.
- Creación de tipos de controis segundo a súa función.
- Restricións: pole vector, aim, scale.
- Deformadores
- IK- FK switch. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A10 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
18 |
0 |
18 |
Obradoiro |
A7 A10 A15 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C9 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Traballos tutelados |
A7 A10 A15 B1 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C9 |
12 |
30 |
42 |
Portafolios do alumno |
A7 A10 A15 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
0 |
36.5 |
36.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais inclúen a presentación dos contidos teóricos de cada tema da materia, así como a explicación do funcionamento do programa informático utilizado na mesma. Estas clases son o punto de partida para o resto de actividades previstas.
|
Obradoiro |
A actividade de taller permite aos estudantes aprender e afianzar os coñecementos adquiridos. Nestas clases, os estudantes realizarán exercicios prácticos relacionados cos contidos teóricos expostos, baixo a supervisión da profesora. |
Traballos tutelados |
Durante esta actividade, realizarase o seguimento e darase solución aos problemas que se presentan na realización do traballo final. |
Portafolios do alumno |
O alumnado realizará un traballo final individual no que aplicará todos os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Tutorias personalizadas híbridas (presencial/online) para aclarar conceptos teóricos e axudar a resolver os problemas que teñan lugar durante a realización dos traballos prácticos e tutelados.
No caso das titorías telepresenciales utilizarase Teams e correo electrónico para titorías específicas; e o foro de Moodle para dúbidas xerais.
No caso alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e con dispensa académica (exención de asistencia) terán a posibilidade de titorías dos traballos prácticos e tutelados a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 A10 A15 B1 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C9 |
Avaliación da fase de rigging do traballo final.
|
30 |
Obradoiro |
A7 A10 A15 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C9 |
Avaliación dos exercicios prácticos relacionados cos contidos teóricos expostos. Para aprobar o curso é obrigatorio a entrega do total das prácticas. |
30 |
Portafolios do alumno |
A7 A10 A15 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Avaliación do traballo individual sobre animación e rigging.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
• Todos os traballos e prácticas deberanse entregar nas datas indicadas segundo o cronograma da materia dispoñible en Moodle. • Para poder aprobar a materia na primeira oportunidade será necesario ter:
1. Todas as prácticas entregadas e aprobadas. 2. O traballo tutelado correspondente ao fase de rigging do traballo final. 3. Portafolio (rigging/animación, poses).
Para poder aprobar a materia, cada unha das partes (prácticas,
traballo tutelado, portafolio) debe alcanzar un valor igual ou superior a 5
puntos. • Na segunda oportunidade: aqueles/as estudantes que na avaliación continua (convocatoria de xaneiro-febreiro) queden por debaixo do 5 (o 50% da puntuación global), deberán volver a entregar aquelas partes que resultaron suspensas.
• Para aqueles estudantes que non realizaron o seguimento continuo: a avaliación da materia consistirá nun exame práctico (30% da nota final), a entrega do traballo tutelado (30%) e do portafolio de rigging/animación (40%). Para poder aprobar a materia, cada unha das partes (exame práctico, traballo tutelado, portafolio)
debe alcanzar un valor igual ou superior a 5 puntos. • Os criterios e actividades de avaliación para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica (exención de asistencia) será o mesmo que para o resto do alumnado. Estes estudantes poderán escoller o grupo de prácticas que mellor se axuste aos seus horarios.
• A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Richard Williams (2012). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. Faber and Faber
Preston Blair (1994). Cartoon Animation. Walter Foster Publishing
Frank Thomas & Ollie Johnston (1997). Illusion Of Life: Disney Animation. Hyperion
Andrew Selby (2013). La animación. Blume
Tina O'Hailey (2013). Rig it right! Maya animation rigging concepts. Routledge
Isaac Victor Kerlow (2009). The Art of 3-D Computer Animation and Imaging. John Wiley & Sons Ltd
John Halas & Harold Whitaker (2009). Timing for Animation. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Tony White (2006). Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator. Focal Press
Tony White (2012). Animator's notebook. Focal Press
Walt Stanchfield (2009). Drawn to Life: 20 Golden Years of Disney Master Classes, Vols. 1-2. Routledge
Jaume Durán Castells (2008). Guía para ver y analizar: Toy Story. John Lasseter (1995). Naullibres
John Lasseter (1987). Principles of traditional animation. applied to 3D computer animation. In Proceedings of the 14th annual conference on Computer graphics and interactive techniques (SIGGRAPH '87). ACM
Catherine Winder & Zahra Dowlatabadi (2011). Producing Animation. Routledge
Wayne Gilbert (2014). Simplified Drawing for Planning Animation. Anamie Entertainment Ltd
Andy Wyatt (2010). The Complete Digital Animation Course: Principles, Practice, and Techniques: A Practical Guide for Aspiring Animators. Barron's Educational Series
Chris Webster (2005). The Mechanics of Motion . Focal Press
Stephen Cavalier (2011). The World History of Animation. University of California Press
Angie Jones, Jamie Oliff (2006). Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Course Technology PTR
Lee Montgomery (2012). Tradigital Maya: A CG Animator's Guide to Applying the Classical Principles of Animation. Routledge |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materiais e Iluminación/616G02017 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|