Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A4 |
E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A5 |
E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A8 |
E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B1 |
CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01. Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02. Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03. Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05. Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06. Resolución de problemas |
C7 |
T07. Toma de decisións |
C8 |
T08. Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09. Creatividade |
C10 |
T10. Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11. Visión espacial |
C12 |
T12. Comprensión numérica |
C13 |
T13. Intuición mecánica |
C14 |
T14. Sensibilidade estética |
C15 |
T15. Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Evaluar las tecnologías de la madera aplicables en la rehabilitación del patrimonio construido. |
AP3 AP4 AP5 AP8
|
BP2 BP3 BP4
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Comprender los factores condicionantes del diseño constructivo en madera y su relación con la presencia de patologías en las construcciones. |
AP3 AP4 AP5
|
BP2 BP3
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Analizar las posibilidades de realizar una adecuada intervención en estructuras de madera existentes considerando distintos campos de aplicación. |
AP4 AP5
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
Introdución ás estruturas de madeira
Nomenclatura dos elementos estruturais de madeira
Marco normativo |
A MADEIRA COMO MATERIAL ESTRUTURAL |
Propiedades físicas e mecánicas da madeira
Métodos de clasificación da madeira
Seguridade estrutural
Bases de cálculo |
UNIÓNS |
Unións tradicionais
Unións tipo clavija
Unións con placas ou conectores
Unións con barras encoladas |
PATOLOXÍA |
Axentes bióticos da deterioración da madeira
Axentes abióticos da deterioración da madeira
O lume nas estruturas da madeira
Patoloxía de carácter estrutural |
INSPECCIÓN E DIAGNOSTICO DE ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medios para a inspección
Avaliación dos danos
Avaliación da capacidade resistente de estrutúraa
Casos prácticos de diagnóstico e inspección |
INTERVENCIÓN EN ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medidas de carácter construtivo
Tratamentos de protección
Tratamentos tradicionais
Produtos de protección
Medidas de carácter estrutural
Técnicas de intervención
Análise de casos prácticos
Ferramentas de analise paramétrico nas estructuras de madeira |
CASOS PRÁCTICOS DE INTERVENCIÓN |
Estudios de casos prácticos de intervención |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B5 C5 C9 C13 |
9 |
15 |
24 |
Estudo de casos |
A4 B1 B3 B4 B5 C8 C13 C14 C15 |
5 |
15 |
20 |
Análise de fontes documentais |
B3 C8 C13 C14 C15 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
15 |
18 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
3 |
6 |
Actividades iniciais |
C1 C2 C5 C9 C11 C13 C14 C15 |
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais por parte do profesor nas que se incidirá nos conceptos fundamentais para a comprensión de cada un dos temas tratados |
Estudo de casos |
O profesor selecciona unha situación que se reflicte nuns datos para a súa análise, e dos cales, a través duns métodos seleccionados, chegaranse a certos resultados ou conclusións |
Análise de fontes documentais |
O docente indica as fontes de coñecemento básicas que o alumno ha de manexar para mellorar a súa preparación e capacidade de resposta. Orientarase ao alumno na procura e consulta de novas fontes de coñecemento. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo práctico sobre un tema proposto polo alumno. Unha vez admitido devandito tema, o alumno realizará as tarefas de inspección, diagnostico e proposta de intervención. |
Presentación oral |
A presentación do traballo xeral realizarase mediante a utilización de ferramentas de visualización informática de carácter xeral. A súa exposición realizarase #ante o resto de alumnos que poderán formular, do mesmo xeito que o profesor, consultas ou dúbidas ao seu termo. |
Actividades iniciais |
Preténdese que o alumno se inicie na comprensión dos os danos nas estruturas de madeira, sistematizando conceptos para conseguir a realización das tarefas de inspección e diagnóstico, ao amparo das técnicas dispoñibles, avaliando a capacidade resistente da estrutura para conseguir as habilidades necesarias para desenvolver unha adecuada proposta de intervención. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Será obrigatoria a asistencia ás revisións propostas para garantir o seguimento continuo de cada un dos aspectos do traballo tutelado da materia. Estas haberán de desenvolverse dentro do horario de titorías; e realizaranse sobre unha copia en papel do traballo na fase de desenvolvemento na que se atope. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
O traballo elaborado polos alumnos, poderá ser presentado en clase #ante o resto de alumnos e profesor. As datas de entrega e exposición en clase serán indicadas polo profesor. |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Para a avaliación do traballo da materia será requisito imprescindible o seguimento continuado ao longo do curso da docencia expositiva, así como o cumprimento das pre-entregas e revisións que se establezan.
A avaliación positiva da práctica xeral realizada polo alumno, unha vez superado o requisito de asistencia mínima ao 80% das clases maxistrais, supoñerá a cualificación de apto na materia. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Establécense idénticos requisitos de asistencia e desenvolvemento de traballos tutelados, para os estudantes de primeiro curso e de continuación de estudos, independentemente da súa dedicación a tempo completo ou tempo parcial. De acordo co apartado 5 do artigo 7 da norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na Universidade da Coruña, non se considera nesta materia a posibilidade de dispensa académica que exima da asistencia a clase dos estudantes. Atendendo ao artigo 14 das NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN
DÁS CUALIFICACIÓNS DÚAS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO da UDC,
se se detectase a comisión de fraude nas probas de avaliación o alumno
suspenderá a convocatoria da materia (ambas as oportunidades) coa
cualificación de 0.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CIS MADERA (2007). Curso de construcción en Madera. www.cismadeira.es.
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2000). Estructuras de madera diseño y cálculo. Madrid, 2000
Arriaza, F; (et al.) (2002). Intervención en estructuras de madera. Madrid, AITIM
Gómez Sánchez, M. Isabel (2006). Las estructuras de madera en los tratados de arquitectura (1500-1810). Madrid, AITIM
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2003). Madera aserrada estructural. Madrid, AITIM
Peraza Sánchez, Fernando (2001). Protección preventiva de la madera. Madrid, AITITM |
|
Bibliografía complementaria
|
Charles, F.W.B: (Reprinted 1998). Conservation of timber buildings. Donhead Publishing Ltd.
Nuere, Enrique (2000). La carpintería de armar española. MAdrid, Munilla-Lería
Broto, Carles (2005). Patologías de la Construcción. Tomo 2. Arian Mostaedi
Vignote Peña, Santiago (3ª ed. 2006). Tecnología de la madera. Madrid, Ediciones Mundi-Prensa
Ridout, Brian (Reprinted 2001). Timber decay in buildings. English Heritage |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Modelos Avanzados para a Análise Estrutural de Edificios Históricos/630467104 | Metodos Avanzados de Reparación de Estruturas/630467108 | Inspección das Estruturas/630467112 | Inspección de Sistemas Construtivos/630467113 | Metodos Avanzados de Cálculo para Rehabilitación de Estruturas/630467120 | Patoloxía dos Materiais/630467121 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Novos Sistemas Construtivos/630426107 | Traballo Fin de Máster/630426124 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster/630467124 |
|
|