Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (Plan 2016)
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Obrigatoria
3
Idioma
Castelán
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Preténdese dotar ao alumno da necesidade de establecer correctamente a vinculación entre a técnica e a finalidade que a soporta, é dicir o concepto de intervención como principio motor no ámbito da actuación. Nese senso o obxectivo radica en analizar aqueles casos singulares dende o punto de vista tipolóxico que sean representativos, así como alumear ao alumno a estrutura de intervención e finalidade que as motivou e, por extensión, como foron resoltas técnicamente. Preténdese asi vincular concepto e técnica a través do proxecto de rehabilitación.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A1
E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A3
E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A4
E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación.
B1
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1
T01 - Capacidade de análise e síntese
C2
T02 - Capacidade de organización e planificación
C5
T05 - Capacidade para a xestión da información
C6
T06 - Resolución de problemas
C7
T07 - Toma de decisións
C8
T08 - Aprendizaxe autónoma
C9
T09 - Creatividade
C10
T10 - Habilidade gráfica xeral
C11
T11 - Visión espacial
C14
T14 - Sensibilidade estética
C15
T15 - Cultura histórica
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Se trata de que el alumno sea capaz de desarrollar capacidades de decisión desde puntos y aristas diversas que le permitan optimizar sus conocimientos en el proceso ejecutivo de la rehabilitación, donde estas decisiones han de ser en multitud de casos objeto de grupos multidisciplinares, por lo que este extremo será objeto de esta asignatura. Igualmente la exposición pública de opiniones y debates dentro del ámbito de la misma irá en la dirección de desarrollar la potencialidad de comunicación del alumno.
AP1 AP3 AP4
BP1 BP2 BP3 BP5
CP1 CP2 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP14 CP15
Desarrollo de las distintas capacidades para la intervención en el Patrimonio edificado: aptitud o capacidad para intervenir en el patrimonio edificado, en edificios con valor histórico. Establecer los parámetros necesarios para discernir aquellos elementos de conservación del patrimonio intervenido. Todo aquello que tiene que ver con la valoración crítica a la que nos enfrentamos.
AP1 AP3 AP4
BP2 BP3 BP5
CP5 CP7 CP9 CP11
A través de la asignatura se pretenderá poner de relieve aspectos como la imaginación, creatividad, sensibilidad,etc. La capacidad de síntesis y razonamiento crítico inscrito en multitud de casos en el trabajo en colaboración serán objeto específico de esta materia.
AP1 AP3 AP4
BP2 BP3 BP5
CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP14 CP15
Contidos
Temas
Subtemas
1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións históricas insertadas na cidade.
1.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións insertadas na cidade.
2.-Análise proxectos de rehabilitación de edificacións situadas no litoral marítimo
2.0.-REsume histórico nacional e internacional
2.1.-Casa en Redes
3.-Análise de proxectos de rehabilitación en áreas rurais
3.0.-Resume histórico nacional e internacional
3.1.-Hotel en Vila Bella
3.2.-Reforma Bodegas Villa Mein
3.3.-Reforma Casa Turismo Rural Doña Blanca
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Estudo de casos
Proporase o estudo de distintas intervencións patrimoniais relevantes que especifiquen os conceptos que teñen levado a un enfoque determinado. Dese xeito poderase contractar cono non existe un enfoque único senón diferentes xeitos de acometer o mesmo problema, pero sempre dende a disciplina conceptual que será a que guíe o proceso técnico.
Traballos tutelados
Traballos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como facer as cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte del profesor-tutor.
O trabajo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Nas clases expositivas instarase ao estudantado para que interveña activamente, ao igual que existirá un horario de titorías para a atención mais específica
Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaje autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “como hacer las cousas”. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguemento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor.
O trabajo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afíns a xuizo do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independiente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Traballo Fin de Mestrado, como ocorre có resto das materias da Área de Construción
100
Observacións avaliación
Valorarase especialmente a capacidade do alumno de indicar as potencialidades orixinais do edificio a rehabilitar, asi como os elementos engadidos e sen valor arquitectónica, que poidan ser eliminados, así como valorar críticamente se o novo uso, os nuevos sistemas construtivos e as solucións singulares son axeitadas ao "espírito" del edifico orixinal.
A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có alumnado que teña recoñecidad unha adicación a tempo parcial segundo a Norma que regula o réxime de adicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento do curso e a autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías obrigatorias.
La función de sonido está limitada a 200 caracteres
Material docente e bibliográfico aportarase ao longo do curso
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías