Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para aplicar os sistemas de representación gráfica.
Capacidade para manexar os aspectos cuantitativos e selectivos da escala.
Capacidade para establecer a relación entre o plano e a profundidade.
Capacidade para analizar formas complexas.
Capacidade para representar as formas utilizando sistemas de PERSPECTIVA.
Capacidade para estudiar as PROPORCIONS.
Capacidade para aplicar RECURSOS GRAFICOS utilizando diferentes técnicas. |
A1 A2 A4
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para concibir y representar a figura, a cor, a textura, a luminosidade e dominar a proporción dos obxectos.
Coñecimiento y comprensión das técnicas de debuxo, incluidas as informáticas todas elas fundamentais para el plantexamento correcto da habilidad proyectual, antesala da representación do proxecto.
Estudo pormenorizado dos estadíos ou niveis de aprendizaxe gráfica, desde a etapa inicial perceptiva ata a etapa final da representación creativa.
|
A2
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión dos sistemas de representación espacial e a sua relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico y urbanístico. |
A3
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenológico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A4
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión da xeometría métrica e proyectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos. |
A5
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aptitude para aplicar os coñecementos e capacidades relativos a Sistemas de Representación, Representación Espacial, Ideación Gráfica e Análise de Formas na elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente e relacionado con calquera das materias cursadas. |
A63
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DEBUXO A MAN ALZADA |
Metodoloxías da aprendizaxe gráfica aplicadas á representación arquitectónica.
Representación expresiva como primeira fase da aprendizaxe gráfica.
Debuxo sensible e debuxo rigoroso.
A perspectiva lineal aplicada ao debuxo a man alzada.
Representacións volumétricas expresivas: axonometrías, perspectiva... |
INTRODUCIÓN AO DEBUXO ARQUITECTÓNICO |
A representación arquitectónica.
Escala/proporción.
Convencións gráficas.
Composición e rotulación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
40 |
90 |
130 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Con estas actividades preténdese orientar ao alumno nos contidos, as metodoloxías, os resultados da aprendizaxe desta materia e de como vai ser avaliado para a súa superación. |
Sesión maxistral |
Aínda que segundo o PDA existe unha hora de teoría independente asignada nesta materia (por unha cuestión administrativa e homogeneizadora da UDC durante a implantación dos plans adaptados a Bolonia), os contidos teóricos sempre se englobaron dentro da práctica como así o acreditan múltiples evidencias e comunicacións en xornadas de innovación docente. Os contidos da materia iranse expondo de maneira non lineal, na secuencia que os profesores estimen máis oportuna para obter os resultados previstos e en función da heteroxeneidade do grupo.
En xeral, as sesións serán teórico-prácticas e realizaranse mediante exposicións orais, complementadas co uso de medios audiovisuais e outros recursos cuxa finalidade é transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro |
O taller é o núcleo principal da docencia desta materia.
Esta metodoloxía está referida prioritariamente á aprendizaxe do %ou201Ccómo facer as cousas%ou201D e está enfocada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado.
Neste taller englóbanse tanto as clases prácticas presenciais como as sesións maxistrais (ver o seu apartado correspondente), así como todo o traballo proposto polo profesorado e que o alumno debe desenvolver no tempo non presencial previsto para esta metodoloxía.
O tempo total previsto para a materia dará lugar a un volume de traballo gráfico, que será determinado previamente polo profesorado e que terá carácter obrigatorio. De maneira xenérica todas as sesións de taller serán teórico-prácticas.
O taller refírese ás dúas partes da materia especificadas no Plan de Estudos: a referente ao debuxo a man alzada e a referente á introdución ao debuxo arquitectónico.
|
Proba obxectiva |
As probas obxectivas son o conxunto de exercicios de carácter obrigatorio que o alumnado debe realizar tanto nas datas establecidas polo calendario oficial como naqueloutras datas indicadas polos profesores dentro do taller. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
As tutorías teñen como finalidade atender ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co traballo a realizar na materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
Nesta materia, enténdese como fundamental consultar co profesor os avances que se vaian realizando, de maneira progresiva, para que se poidan ofrecer as orientacións necesarias que aseguren a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán en cada caso.
Dada a importancia que para esta materia ten a atención personalizada, esta realizarase sempre previa cita para garantir tanto o cumprimento como a disposición temporal e evitar ao alumnado esperas innecesarias.
Esta actividade académica desenvolverase polo profesorado, de forma individual ou en pequeno grupo, e poderá ser presencial ou virtual por Teams a elección de cada profesor/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase unha PROBA OBXECTIVA final na que se esixe unha cualificación mínima de 5 en cada unha das partes da materia. |
40 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Como xa se indicou a teoría desta materia está enfocada á súa práctica. É por iso que, aínda que aparece este ítem no apartado de avaliación, non se valora independentemente e, por tanto, non computa na avaliación. |
0 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En virtude das medidas de adaptación estipuladas nas Instrucións do 1 de xullo de 2021 da Secretaria Xeral de Universidades, para a cualificación final do TALLER utilízase un sistema de avaliación continua.
O peso de cada traballo a realizar para cada unha das partes será fixado ao principio do cuadrimestre polo profesorado.
Para aprobar o taller é preciso aprobar cada unha dos seus partes.
A nota do Taller obterase aplicando os criterios expostos na presentación do cuadrimestre polo profesorado de cada grupo, valorando de forma ponderada o nivel gráfico final alcanzado polo alumnado en cada unha das partes. |
60 |
|
Observacións avaliación |
<p align="justify"><table class="MsoNormalTable" width="600" cellspacing="1" cellpadding="0" border="0"><tbody><tr><td>
<p>1. Asistencia:</p>
<div align="justify"><ul> <p>La asistencia es obligatoria. Una
asistencia por debajo del 80% supondrá la consideración del alumno como no
presentado. El 20% de faltas de asistencia es el porcentaje que da cobertura a
los imponderables que podemos considerar como habituales.</p> </ul></div>
<p>2. Entregas de
trabajos:</p>
<div align="justify"><ul> Salvo causa debidamente justificada de
acuerdo a la normativa vigente, la no entrega de un trabajo en la fecha
establecida para ello, implicará la calificación de no presentado. </ul></div>
<div align="justify"><ul> Todos los trabajos y dibujos realizados
en el taller se recogerán en las fechas señaladas en el calendario de la
asignatura que se propone el día de la presentación. Todas las entregas son
inaplazables y cualquier cambio deberá ser consensuado entre los alumnos y el
profesorado. </ul></div>
<div align="justify"><ul> El alumnado con reconocimiento de
dedicación a tiempo parcial o de modalidades específicas de aprendizaje y apoyo
a la diversidad, deberá entregar los trabajos en su plazo. De resultar imposible
lo anterior, y previa justificación, deberá acordar previamente con
el profesorado una nueva fecha para la entrega o para la realización del
ejercicio de control o examen en su caso. </ul></div>
<div align="justify"><ul> Para superar la asignatura, en
cualquiera de las dos oportunidades oficiales del curso es requisito
imprescindible haber realizado todo el trabajo propuesto con el nivel mínimo
de documentación y contenidos mínimos establecidos y la adecuada tutela del profesor. En caso contrario el alumno será
considerado no presentado. </ul></div>
<div align="justify"><ul> La tutela de los trabajos propuestos,
solo será considerada efectiva si el profesor ha tenido constancia del rendimiento
de los alumnos en los trabajos realizados durante el tiempo presencial de la
asignatura y si dicho rendimiento es concordante con el trabajo realizado
durante el tiempo no presencial. </ul></div>
<p>3. Segunda
oportunidad de julio:</p>
<div align="justify"><ul> Los alumnos que no hayan superado la
asignatura en la primera oportunidad están obligados a presentar, para poder
ser evaluados en la segunda oportunidad, todos los trabajos y/o dibujos que no
hayan entregado en la primera oportunidad. </ul></div>
<div align="justify"><ul> Además, los profesores podrán exigir
la realización de nuevos trabajos propuestos a principios del segundo
cuatrimestre. El fin de estos trabajos es que los alumnos los puedan ir
desarrollando, y puedan ser tutelados de manera efectiva, a lo largo del 2º
cuatrimestre. Estos trabajos se entregarán el día del examen de la segunda
oportunidad. </ul></div>
<div align="justify"><ul> Los alumnos que se presenten
únicamente en la segunda oportunidad de julio estarán especialmente obligados a
la realización de todo el trabajo solicitado durante el curso y en especial al
cumplimiento de lo referente a la tutela de los trabajos propuestos. </ul></div>
<p>4. Tutorías:</p>
<div align="justify"><ul> Dada la importancia que para esta
asignatura tiene la atención personalizada, esta se realizará siempre
solicitando cita previa mediante correo electrónico, con el objetivo de
optimizar su organización. Esta actividad académica se desarrollará por el
profesorado, de forma individual o en pequeño grupo, y podrá ser presencial o
virtual (por Teams) a elección de cada profesor/a. Esto también será de
aplicación al alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial. </ul></div>
<p>5. Alumnos de
programas de movilidad</p><div align="justify"><ul>
La docencia a alumnos de programas de movilidad se
adaptará ajustando las condiciones de los trabajos propuestos para el resto del
alumnado. Para estos alumnos también se adaptarán las pruebas y exámenes de
evaluación de ser preciso a juicio del profesor/a. </ul><div>6. Dispensa académica de exención de asistencia: <br /></div><div><ul> No se contempla la dispensa académica de exención de asistencia por ser
esta una materia en la que el taller es la metodología fundamental. No
obstante, el profesorado si lo estima oportuno podrá eximir de
asistencia al alumnado que tenga reconocimiento de
dedicación a tiempo parcial, con dicha dispensa aunque, en cualquier
caso, se deberá cumplir todo lo relativo a la entrega de trabajos y
tutorías. </ul><div>7. Plagio <br /></div><div><ul> La
detección de plagio, así como la realización fraudulenta de pruebas o
actividades de evaluación, una vez comprobada, implicará directamente la
calificación de suspenso “0” en la materia en la convocatoria
correspondiente, invalidando así cualquier calificación obtenida en
todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria
extraordinaria.1. Asistencia:<br /><br /> A asistencia é obrigatoria. Unha asistencia por baixo do 80% suporá a consideración do alumno como non presentado. O 20% de faltas de asistencia é a porcentaxe que dá cobertura aos imponderables que podemos considerar como habituais.<br /><br />2. Entregas de traballos:<br /><br /> Salvo causa debidamente xustificada de acordo á normativa vixente, a non entrega dun traballo na data establecida para iso, implicará a cualificación de non presentado.<br /><br /> Todos os traballos e debuxos realizados no taller recolleranse nas datas sinaladas no calendario da materia que se propón o día da presentación. Todas as entregas son inaprazables e calquera cambio deberá ser acordado entre os alumnos e o profesorado.<br /><br /> O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio á diversidade, deberá entregar os traballos no seu prazo. De resultar imposible o anterior, e previa xustificación, deberá acordar previamente co profesorado unha nova data para a entrega ou para a realización do exercicio de control ou exame no seu caso.<br /><br /> Para superar a materia, en calquera das dúas oportunidades oficiais do curso é requisito imprescindible realizar todo o traballo proposto co nivel mínimo de documentación e contidos mínimos establecidos e a adecuada tutela do profesor. En caso contrario o alumno será considerado non presentado.<br /><br /> A tutela dos traballos propostos, só será considerada efectiva se o profesor tivo constancia do rendemento dos alumnos nos traballos realizados durante o tempo presencial da materia e se devandito rendemento é concordante co traballo realizado durante o tempo non presencial.<br /><br />3. Segunda oportunidade de xullo:<br /><br /> Os alumnos que non superasen a materia na primeira oportunidade están obrigados a presentar, para poder ser avaliados na segunda oportunidade, todos os traballos e/ou debuxos que non entregasen na primeira oportunidade.<br /><br /> Ademais, os profesores poderán esixir a realización de novos traballos propostos a principios do segundo cuadrimestre. O fin destes traballos é que os alumnos os poidan ir desenvolvendo, e poidan ser tutelados de maneira efectiva, ao longo do 2º cuadrimestre. Estes traballos entregaranse o día do exame da segunda oportunidade.<br /><br /> Os alumnos que se presenten unicamente na segunda oportunidade de xullo estarán especialmente obrigados á realización de todo o traballo solicitado durante o curso e en especial ao cumprimento do referente á tutela dos traballos propostos.<br /><br />4. Tutorías:<br /><br /> Dada a importancia que para esta materia ten a atención personalizada, esta realizarase sempre solicitando cita previa mediante correo electrónico, co obxectivo de optimizar a súa organización. Esta actividade académica desenvolverase polo profesorado, de forma individual ou en pequeno grupo, e poderá ser presencial ou virtual (por Teams) a elección de cada profesor/a. Isto tamén será de aplicación ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.<br /><br />5. Alumnos de programas de mobilidade<br /><br /> A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase axustando as condicións dos traballos propostos para o resto do alumnado. Para estes alumnos tamén se adaptarán as probas e exames de avaliación de ser preciso a xuízo do profesor/a. <br /><br />6. Dispensa académica de exención de asistencia:<br /><br /> Non se contempla dispénsaa académica de exención de asistencia por ser esta unha materia na que o taller é a metodoloxía fundamental. No entanto, o profesorado se o estima oportuno poderá eximir de asistencia ao alumnado que teña recoñecemento de dedicación a tempo parcial, con dita dispensa aínda que, en calquera caso, deberase cumprir todo o relativo á entrega de traballos e tutorías.<br /><br />7. Plaxio<br /><br /> A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de face á convocatoria extraordinaria. </ul></div></div><style>@font-face
{font-family:Wingdings;
panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;
mso-font-charset:2;
mso-generic-font-family:decorative;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;}@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;}@font-face
{font-family:DengXian;
panose-1:2 1 6 0 3 1 1 1 1 1;
mso-font-alt:??;
mso-font-charset:134;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1610612033 953122042 22 0 262159 0;}@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;}@font-face
{font-family:Verdana;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;}@font-face
{font-family:"@DengXian";
panose-1:2 1 6 0 3 1 1 1 1 1;
mso-font-charset:134;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1610612033 953122042 22 0 262159 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-unhide:no;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:DengXian;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-language:ES;}p
{mso-style-priority:99;
mso-margin-top-alt:auto;
margin-right:0cm;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:DengXian;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
mso-default-props:yes;
font-size:10.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;}div.WordSection1
{page:WordSection1;}ol
{margin-bottom:0cm;}ul
{margin-bottom:0c</style></div><p align="justify"><style>@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face
{font-family:DengXian;
panose-1:2 1 6 0 3 1 1 1 1 1;
mso-font-alt:??;
mso-font-charset:134;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1610612033 953122042 22 0 262159 0;}@font-face
{font-family:"@DengXian";
panose-1:2 1 6 0 3 1 1 1 1 1;
mso-font-charset:134;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-1610612033 953122042 22 0 262159 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-unhide:no;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:DengXian;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-language:ES;}.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
mso-default-props:yes;
font-size:10.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;
mso-fareast-language:ES;}div.WordSection1
{page:WordSection1;}</style></p></td></tr></tbody></table></p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Francis (1982). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. México. Ed. G.G. México
Edwards, Betty (1979). APRENDER A DIBUJAR CON EL LADO DERECHO DEL CEREBRO. Nueva York. Ed. Urano
Moneo, R. y Cortés, J. (1982). COMENTARIO SOBRE 20 ARQUITECTOS DEL SIGLO XX. Barcelona. Ed. U. Politecnica Cataluña
VanDyke, Scott (1984). DE LA LINEA AL DISEÑO. México. Ed. G.G. México
Redondo, E. y Delgado, M. (). DIBUJO A MANO ALZADA PARA ARQUITECTOS.. Barcelona. Ed. Parramón
Uddin, M.S. (2000). DIBUJO AXONOMÉTRICO. México. Ed. McGraw Hill
Uddin, M.S. (2000). DIBUJO DE COMPOSICIÓN. México. Ed. McGraw Hill
Ching, Francis (1999). DIBUJO Y PROYECTO. México. Ed. G.G. México
Cooper, Douglas (1992). DRAWING AND PERCEIVING. Nueva York. Ed. John Wiley & Sons
Ching, Francis (1990). DRAWING. A CREATIVE PROCESS. New York. Ed. Wiley and Son
Richards, James (2013). FREEHAND DRAWING AND DISCOVERY. New Jersey. Ed. Wiley and Son
Dodson, Bert (1985). KEYS TO DRAWING . Cincinatti, Ohio. Ed. North Light Books
Dodson, Bert (2007). KEYS TO DRAWING WITH IMAGINATION. Cincinatti, Ohio. Ed. North Light Books
Porter y Goodman (1983-1984-1985). MANUAL DE TÉCNICAS GRÁFICAS PARA ARQUITECTOS. VOL 1,2,3 Y 4. Barcelona. Ed. G.G.
Jacoby, Helmut (1973). NUEVOS DIBUJOS DE ARQUITECTURA. Barcelona. Ed. G.G.
Campanario, Gabriel (2012). THE ART OF THE URBAN SKETCHING. Massacgusetts. Ed. Quarry Books
Nicolaides, Kimon (1990). The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. Harcourt Brace and Company |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 |
|
Observacións |
<p>Sería recomendable para o alumno que accede a esta materia que previamente en bacharelato cursase materias de representación gráfica e debuxo a man alzada.</p> |
|