Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Historia da Arte Código 630G02015
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Correo electrónico
x.louzao@udc.es
Profesorado
López Salas, Estefanía
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Pérez Sanchez, Yolanda
Correo electrónico
estefania.lsalas@udc.es
x.louzao@udc.es
yolanda.perez@udc.es
Web http://https://dpauc.udc.es/
Descrición xeral A Historia da Arte en todos os estudos de Arquitectura, sempre foi un paréntesis e unha contribución complementaria ao exercicio de formación do proxecto do alumnado.

A historiografía da arte é unha ciencia multidisciplinar que busca un estudo obxectivo da arte, a través da historia, clasifica as culturas, establece periodoloxías e observa as súas características e influencias distintivas.

Con iso, buscamos coñecer os aspectos básicos que caracterizan os diferentes períodos e manifestacións artísticas e poder valorar, con máis precisión, as obras que aínda se conservan hoxe en día. Apreciar mellor o seu valor artístico e sociocultural, a influencia que tiveron nas etapas posteriores da historia e na nosa visión do mundo actual.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. A40
A48
A49
A54
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. A40
A48
A49
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. A40
A48
A49
A53
A54
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. A53
A55
A68
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1.- Idade Antiga 1. Historia da arte grega
2. Historia da arte romana
3. Historia da arte cristiá temperá
4. Historia da arte bizantina
2.- Idade Media 5. Historia da arte prerrománica
6. Historia da arte románica
7. Historia da arte gótica
8. Historia da arte renacentista
3.- Idade Moderna e Contemporánea
9. Historia da arte barroca
10. Historia da arte neoclásica
11. Historia da arte romántica e realista
12. Historia da arte ecléctica e historicista
13. Historia da arquitectura en ferro
14. Historia da Escola de Chicago
15. Historia do Modernismo
16. Historia da arte no século XX

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B5 B6 B7 C6 C7 42 0 42
Traballos tutelados A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 7 45 52
Presentación oral A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 7 45 52
Proba obxectiva A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
É obrigatoria a asistencia.
Traballos tutelados O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula.
Presentación oral O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada desta asignatura realizarase a través do seguimento en clase do alumnado, da súa asistencia e da presentación dos dous traballos, grupal e individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 O alumnado realizará un traballo individual relacionado co temario da asignatura que será acordado co profesorado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, preparación da presentación e exposición na aula, cunha duración máxima de 15 minutos. 20
Proba obxectiva A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A Proba obxectiva combinará distintos tipos de preguntas: unha análise e comentario de varias obras de arte (práctica) e o desenvolvemento de varios temas da asignatura (teórica 1 + teórica 2).
Para superar o exame o alumnado deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada unha das preguntas: práctica (mín. 3) + teórica 1 (mín. 3) + teórica 2 (mín. 3), nas que se divida o exame.
60
Traballos tutelados A40 A48 A49 A53 A54 A55 A68 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 O alumnado realizará un traballo grupal relacionado con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado. Os pasos a seguir son: asignación do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula. 20
 
Observacións avaliación

IMPORTANTE

O alumnado debe realizar todas as actividades da avaliación continua para aprobar o curso.

segunda oportunidade constará dunha proba obxectiva (exame) e as calificacións obtidas nas probas da avaliación continua realizadas en periodo lectivo e que non poderán volver a repetirse.

Tanto para o alumnado con dedicación completa como para aquel con recoñecemento con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. os criterios de avaliación serán os mesmos.


Dispensa académica de exención de asistencia

Na materia admítese a dispensa académica a aquel alumnado que teña recoñecido este dereito pola UDC, debendo presentarse ás evaluacións finais, expoñendo sempre os temas obrigatorios da asignatura.


Plaxio

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobadas, implicará directamente a cualificación de sospenso "0" na materia e na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.


Asistencia

A presencialidade (asistencia) é imprescindible, con participación activa e aproveitamento, tanto para as clases teóricas como interactivas. 




Fontes de información
Bibliografía básica HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal

BIBLIOGRAFÍA (GRUPO DE INGLÉS)

BRIGSTOCKE, H. (Ed.): The Oxford companion to western art. Oxford University Press, 2001.  

GOMBRICH, E.H.: The Story of Art (several editions)

HARRIS, J.: Art history : the key concepts. London: Routledge, 2006.

HONOUR H. & FLEMING, J.: A World History of Art. London: Laurence King, 2009.

JANSON, H. W. : Janson’s history of art : the western tradition. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2007.

LYMBEROPOLOU, A., BRACEWELL-HOMER, P. & ROBINSON, J. (eds): Art & Visual Culture A Reader. London: Tate Publishing, 2012.

ONIANS, J. (Ed.): Atlas of world art. London: Laurence King, 2004.

STOKSTAD, M. & COTHREN, M.W. : Art history. Prentice Hall, 2011.

SILVER, L.: Art in history. New York: Abbeville Press, 1993

 

Dictionaries

CLARKE, M., CLARKE, D.: The Concise Oxford Dictionary of Art Terms (2 ed.). Oxford University Press, 2013.

CHILVERS, I.: The Oxford Dictionary of Art and Artists. Oxford University Press, 2014.

HALL, J.: Dictionary of Subjects and Symbols in Art. John Murray, 1974

MURRAY, P. & L.: Dictionary of Art & Artists. London: Penguin, 1996.

OnLine

The Getty Art and Architecture Thesaurus: http://www.getty.edu/research/tools/vocabularies/aat/

Glossary of art terms | Tate: http://www.tate.org.uk/learn/online-resources/glossary

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Arquitectura /630G02005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
"-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías