Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Habilidades relacionadas con la modelización y el análisis de sistemas estructurales, incluyendo la idealización de vínculos, uniones, materiales y acciones. |
A12 A17 A18
|
B2 B3 B4 B5 B11 B12
|
|
Capacidades vinculadas con la concepción y el desarrollo técnico de proyectos de estructuras metálicas en el ámbito de la edificación. |
A12 A17 A18 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar la configuración geométrica asociada a los distintos elementos constitutivos de una estructura de edificación resuelta con piezas de acero, con objeto de que puedan satisfacer las necesarias condiciones de estado límite |
A12 A17 A18
|
B3 B5 B9
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Proyectar uniones y detalles constructivos en el ámbito de las estructuras metálicas de edificación |
A12 A17 A18
|
B3 B5 B9
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Familiarizarse con la consulta, interpretación y aplicación de la normativa vigente en el ámbito de las estructuras metálicas de edificación. |
A12 A17 A18
|
B3 B9
|
C3 C6 C8
|
Iniciarse en la utilización de aplicaciones informáticas de análisis estructural, y de herramientas básicas ligadas a la implementación de las tecnologías de la información y de las comunicaciones. |
A17 A18
|
|
C3 C6 C7 C8
|
Fomentar el desarrollo de las capacidades y actitudes de carácter autónomo (tendencia al aprendizaje continuo, habilidad para resolver problemas de forma efectiva, capacidades de análisis y síntesis, organización y planificación personal, gestión productiva de la información) o colaborativo (comunicación efectiva, comportamiento fundamentado en responsabilidades compartidas). |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución. A estrutura na Arquitectura. |
. |
DESEÑO DE ESTRUTURAS DE ACEIRO |
. |
Proxecto de estruturas lixeiras de cuberta. |
. |
Proxecto de estruturas porticadas de edificación. |
. |
Soportes e placas base. |
. |
Vigas de alma chea e vigas alveoladas. |
. |
Vigas trianguladas e vigas Vierendeel. |
. |
Tipoloxías de unións. |
. |
DIMENSIONADO DE ESTRUTURAS DE ACEIRO |
. |
Bases de cálculo e análise estrutural. |
. |
Resistencia das seccións. |
. |
Dimensionado de pezas comprimidas. |
. |
Dimensionado de placas base. |
. |
Dimensionado de vigas de alma chea. |
. |
Dimensionado de vigas de alma alixeirada. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
25 |
55 |
Solución de problemas |
A12 A17 A18 A63 B3 B5 B9 C1 C3 C6 C7 C8 |
13 |
36 |
49 |
Obradoiro |
A12 A17 A18 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C6 C7 C8 |
12 |
27 |
39 |
Esquemas |
B3 B9 |
0 |
2 |
2 |
Proba mixta |
A12 A17 A18 B2 B9 B11 C1 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Unha fracción relevante da actividade presencial sérvese do método expositivo, cuxa responsabilidade recae fundamentalmente sobre o profesorado, xa sexa de forma oral ou co complemento de medios audiovisuais. Con todo, e con independencia do anterior, durante as devanditas sesións perséguese alcanzar unha certa cota de participación por parte do alumnado, potenciando a súa implicación, fomentando a retroalimentación do proceso (e por tanto o carácter bidireccional da comunicación), e dinamizando os mecanismos de aprendizaxe mediante técnicas de interacción. |
Solución de problemas |
Realizaranse probas de carácter práctico, deseñadas a partir dos contidos traballados previamente. O carácter progresivo de tales probas obedece a criterios de formación continua, de forma que as conclusións de cada fase poidan servir para reconducir os procesos de ensino e aprendizaxe convenientemente, adecuándoos ás particularidades do grupo a fin de alcanzar as pretendidas competencias. |
Obradoiro |
A materia participa no Taller de sexto cuadrimestre, onde se integran igualmente Proxectos 5, Construción 4 e Urbanística 3. O taller enténdese como un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das diferentes materias en torno ao proxecto arquitectónico, e por tanto baséase na integración multidisciplinar sobre a resolución de casos prácticos. |
Esquemas |
Na resolución de problemas e probas mixtas preténdese utilizar como apoyatura un documento sinóptico que o alumno confeccionará ao longo do curso. Téntase reforzar así a aprendizaxe significativa mediante a síntese estruturada dos principais contidos da materia. A elaboración enténdese progresiva, ordenando de forma continuada conceptos e expresións, esquematizando procesos de análises, e incidindo na dedución de posibles relacións entre os sucesivos temas do programa. |
Proba mixta |
Expóñense probas escritas como ferramenta de avaliación diagnóstica e formativa. O deseño axústase en cada enunciado ao perfil de coñecementos e capacidades que se pretende valorar, incidindo na comprensión dos contidos teóricos e nas destrezas asociadas á análise e resolución de casos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Obradoiro |
|
Descrición |
Unha metodoloxía orientada cara á aprendizaxe require a consideración das singularidades que distancian a uns alumnos doutros dentro dun mesmo grupo, en termos de formación previa, posibles carencias, actitudes e aptitudes, expectativas e motivacións. Dado o carácter progresivo da materia, é aconsellable liquidar todas as posibles dúbidas a medida en que van xurdindo, o máis axiña posible e facendo uso das correspondentes titorías. Esta cuestión intensifícase, se cabe, no desenvolvemento dos proxectos propostos a nivel de taller, cuxa metodoloxía só adquire sentido se se produce un contacto regular e xornal co profesorado a fin de optimizar e no seu caso reconducir as actividades en curso.urso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A12 A17 A18 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valoraranse os resultados obtidos no taller teniendo en cuenta o seu seguimento por parte do alumno, a complexidade da solución estrutural, a súa adecuación á proposta arquitectónica, así como o seu desenvolvemento tanto a nivel de cálculo como gráfico. |
30 |
Proba mixta |
A12 A17 A18 B2 B9 B11 C1 C6 |
Ditas probas contemplarán a resolución de exercicios teórico-prácticos e o desenvolvemento de determinados aspectos vinculados ao proxecto de estruturas de edificación. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
SEGUIMIENTO
DE LA MATERIA
Estructuras de acero. Proyecto y
representación Estévez, J. et al Reprografía Noroeste 2017 Estructuras de acero. Ejercicios
y taller de estructura Estévez, J. et al Reprografía Noroeste 2017 NORMATIVA
Código Técnico de la
Edificación. Documento Básico SE-A Seguridad estructural. Acero 2008 https://www.codigotecnico.org/index.php/menu-seguridad-estructural.html DISEÑO
ESTRUCTURAL Sistemas de estructuras Engel, H. Gustavo Gili 2018 Estructuras para arquitectos Salvadori, M.; Heller, R. CP67 1987 Estructuras o por qué las cosas
no se caen Gordon, J.E. Calamar 2004 Estructuras o por qué las cosas
no se caen Gordon, J.E. Celeste 1999 Razón y ser de los tipos
estructurales Torroja, E. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos de Madrid 2007 Razón y ser de los tipos
estructurales Torroja, E. Instituto de Ciencias de la Construcción Eduardo Torroja 2000 TIPOLOGÍAS Estructuras de acero en
edificación Hurtado, C. et al Apta 2008 Naves industriales con acero Arnedo, A. Apta 2009 PROYECTOS Construir con acero.
Arquitectura en España Araujo, R.; Seco, E. Ensidesa 1994 Construir con acero.
Arquitectura en España. 1993-2007 Araujo, R.; Seco, E. Apta 2009 ANÁLISIS
Y CÁLCULO Estructuras de acero. Fundamento
y cálculo según CTE, EAE y EC3 Argüelles, R. et al Bellisco 2013 Estructuras de acero 2. Uniones
y sistemas estructurales Argüelles, R. et al Bellisco 2007 PRONTUARIOS Prontuario Ensidesa Tomo 0* Bases de cálculo. Dimensionamiento de elementos estructurales Tomo 2 Acero para estructuras de edificación. Valores estáticos. Elementos
estrucurales Ensidesa 1990 Prontuario de estructuras
metálicas Rodríguez-Borlado, R. et al Cedex 2002 CONSULTA
Y AMPLIACIÓN La estructura metálica hoy Tomo 1. Volúmenes 1 y 2. Teoría y práctica Tomo 2. Volumen 1. Proyectos. Texto y tablas Tomo 2. Volumen 2. Proyecto. Planos Argüelles, R. Bellisco 2010 Estructuras metálicas para
edificación. Adaptado al CTE Monfort, J. Universidad Politécnica de Valencia 2008 Problemas de estructuras
metálicas adaptados al código técnico Monfort, J. et al Universidad Politécnica de Valencia 2008 Curso de estructuras metálicas
de acero laminado Rodríguez, L.F. Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid 1983 Vigas alveoladas Estévez, J. et al Bellisco 2000 CYPE
3D Manual imprescindible CYPE 3D.
Diseño y cálculo de estructuras metálicas Reyes, A.M. Anaya Multimedia 2015 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estruturas 1/630G02019 | Estruturas 2/630G02023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción 4/630G02027 | Proxectos 5/630G02021 | Urbanística 3/630G02029 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|