Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de abordar o deseño do espazo público ea súa relación coa peza arquitectónica dentro da escala do barrio e do sector urbano, elaborando os programas de necesidades adaptadas a cada situación. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A44 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A61 A63
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para dar resposta arquitectónica obxectiva e contextual ao espazo público e ao limiar dos edificios, incorporándose como fundamentos da sustentabilidade, perspectiva de xénero, accesibilidade e aspectos do Código Técnico en relación coas condicións de aproximación ao edificio. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A37 A38 A41 A45 A52 A53 A58 A60
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para estudar e analizar críticamente a transición entre o espazo público eo obxecto que o rodea como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica cara aos seus usuarios. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de casos e estarán relacionados cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia. |
A6 A8 A10 A12 A13 A16 A17 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A43 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O deseño do espazo público |
-O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia |
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade. |
-Estudio dos casos 1. O proxecto de espazo público na cidade consolidada.
-Estudio dos casos 2. Espazo intersticial na cidade difusa. |
Novos programas e escalas complexas |
- Infraestrutura de equipamento vs soporte
-O concepto de espazo público na vida cotiá
-Os usos alternativos. O espazo público como resposta a unha sociedade cambiante. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A35 |
8 |
0 |
8 |
Portafolios do alumno |
A6 A10 A12 A17 A34 A35 A37 A38 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B11 B12 C1 C3 C4 C8 |
18 |
1 |
19 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A6 A17 A34 B4 B5 C1 C3 C4 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Obradoiro |
A8 A13 A16 A34 A35 A36 A41 A43 A44 A61 B9 B10 C5 C6 C7 |
195 |
0 |
195 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral para introducir as referencias e as contribucións teóricas en relación coa metodoloxía do taller. |
Portafolios do alumno |
Traballo de curso final en relación coas regras de presentación acordadas para a materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Preparación de material de sintese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a fináis de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.) organizados pola ETSAC ou DPAUC, etc., indicados polo profesorado da mateira como parte do contido docente do curso, co obxetivo de proporcionar ó alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Obradoiro |
Modo formativo inherente ao proxecto arquitectónico obxectual, contextual e urbano, que consiste en horas presenciales e non presenciales. Inclúe traballo práctico, individual ou colectivo, sesións críticas individuais e colectivas, comparticións, debates e comentarios, e preparación de estudos que desenvolven estudos. dos casos.
Nas horas de clase o alumno desenvolverá o traballo do proxecto co apoio e supervisión do profesorado. Nas horas non presenciais completarase o progreso na resolución dos exercicios derivados do traballo persoal e profundar os comentarios e observacións feitos na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
Atención individualizada o alumno para a corrección de cada proxecto. Realizaranse correccions de modo idindivudualizado de cada alumno atendendo as peculiaridades do seu proxecto e colectivas de confrontación das distintas opcions de proxecto que se están a desenvolvendo polos estudantes. Ambas atención personalizada e/ou en grupos de traballo efectuaranse na clase ordinaria, en tutoríaa (a solicitar polos estudanttes) e durante o taller. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A6 A10 A12 A17 A34 A35 A37 A38 A45 A46 A47 A52 A53 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B11 B12 C1 C3 C4 C8 |
Entrega dun expediente con contidos mínimos en relación coas normas de presentación da materia, en cada un dos fitos establecidos segundo o calendario da materia (Previo / Entrega / Exame). |
80 |
Obradoiro |
A8 A13 A16 A34 A35 A36 A41 A43 A44 A61 B9 B10 C5 C6 C7 |
Desenvolvemento dos traballos do taller que varían de nivel de anteproxecto a básico, como se indica en cada caso.
Todas as obras desenvolvidas no taller deben ser expostas en público mediante un tempo limitado nas distintas etapas de preparación.
Pódense desenvolver en grupos (dúas persoas) ou individualmente, segundo indicacións específicas de cada traballo específico. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para poder superar a
materia, será necesario cumprir os seguintes requisitos: 1º Entregar
todas as obras propostas nos termos e formas indicados na materia. 2º. Asistir e correxir nas clases regularmente e tamén no Taller, así como conferencias que se realicen. Será necesaria unha asistencia 80% e correcións mínimas (as necesariaas para a correcta realización do esercicio/s plantexados, o número das mesmas dependerá do exercicio e do alumno). Terá a condición de NON PRESENTADO o alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias: 1º Non cumpra coa asistencia/correción mínima necesaria para as
clases e o Taller. 2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou osentregue incompletos.Consideraranse incompletos aquels traballos que non teñan a documentación requerida en todas as asignaturas que compoñen o Taller. NOTA: UNA CALIFICACIÓN MÍNIMA SERÁ EXIXIDA EN CADA UNHA DAS PROBAS COMPUTADAS NA AVALIACIÓN PARA SUPERAR A ASIGNATURA. As
probas das diferentes oportunidades (incluida 2ª oportunidade) permitirán aos alumnos completar e
modificar parcial ou totalmente os traballos presentados no Taller
para superar a materia. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en
convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral
nun curso previo. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Para estes
casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do
centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima,
manténdose o resto de esixencias xerais establecidas. Plaxio. No
relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de
grao e mestrado universitario da UDC. -Preparación de material
de sintese do traballo realizado na materia para a súa exposición
conxunta a fináis de curso no evento organizado polo Departamento de
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en
Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances,
etc.). -Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas,
simposios, conferencias, etc.) organizados pola ETSAC ou DPAUC, etc.,
indicados polo profesorado da mateira como parte do contido docente do
curso, co obxetivo de proporcionar ó alumnado coñecementos e
experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980.
_Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.
_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
_Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape.
_Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003.
_Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015).
_Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo.
;
Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015).
_COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC.
_Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga.
Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127.
GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10.
_Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006.
_Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20.
_López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002.
_López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016.
_Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004.
_Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80.
_Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976.
_Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC.
_Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía.
_Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133.
_Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22
_Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016.
_Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 4/630G02032 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|