Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
coñecemento dos diferentes xeitos contemporáneos de intervir na cidade e no territorio |
A35 A37 A45 A46 A52 A53 A55 A58 A59 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12
|
C3 C4 C6
|
capacidade para analizar e propoñer actuacións urbanísticas en diferentes áreas urbanas, periurbanas ou territoriais
|
A35 A37 A45 A46 A52 A53 A55 A58 A59 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade dialéctica, discursiva, expositiva para a participación nos debatese para a exposición e defensa dos traballos e actividades prácticas |
A35 A37 A45 A46 A52 A53 A55 A58 A59 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Intervencións relacionadas co METABOLISMO URBANO e SOCIAL.
|
Actuaciones vinculadas ao ciclo natural da auga (atmosférica, de superficie e do subsolo) cara á autosuficiencia hídrica e ao manexo da auga de chuvia.
Actuaciones favorecedoras da autoxeración enerxética e da eficiencia do sistema.
Actuacións urbanísticas de valorización de resíduos.
Actuacións de descarbonización das cidades e de medidas contra a contaminación ambiental, atmosférica e acústica. |
Actuacións relacionadas ca REDE VERDE (pública, comunitaria e privada) de SOLO PERMEABLE e de ESPAZOS PÚBLICOS INCLUSIVOS INTERCONECTADOS |
- Rede VERDE (vexetación) e rede AZUL (auga) compatibles e interconectadas.
- Rutas e itinerarios interconectados en rede para un uso de ocio saludable, accesible, democrático e inclusivo.
- Topoloxía das redes e distribución, tipos e características dos espazos e as súas envolventes.
- Parques e hortas urbanas. Verde comestible. O papel urbano do hinterland das cidades: ocio verde e produción de alimentos de proximidade para mercados en rexións agropolitanas.
|
Actuacións RESIDENCIAIS INTEGRADAS en áreas de novo crecemento |
- ECOBARRIOS
- ECODISTRITOS
- ECOCIDADES |
Actuacións de intervención integral ou selectiva en áreas degradadas ou singulares e na cidade construída en tecidos obsoletos, relacionados con modos e xeitos contemporáneos de REHABILITACIÓN, REXENERACIÓN E RENOVACIÓN URBANA. |
- Actuacións en Cidades Históricas, tecidos residenciais tradicionais e Polígonos de Vivenda Colectiva.
- Actuacións de planificación e intervención en áreas degradadas de carácter industrial, portuario, ou infraestrutural, para darlles un novo uso territorial ou urbano.
- Actuacións de planificación ou intervención en áreas patrimoniais naturais ou culturais do territorio ou de cidades e barrios históricos.
- Actuacións de incorporación do litoral fluvial ou marítimo aos usos cívicos da urbanidade e do territorio. |
Plans e proxectos de introdución e reintrodución de COMPLEXIDADE E VARIEDADE de USOS E TECIDOS fronte á "gentrification", "guettification" ou tematización de barrios, cidades e territorios. |
- Turistización e diversos modos de "gentrification"
- Tematización e/ou especialización de cidades, barrios e áreas.
- Degradación social, devaluación económica e obsolescencia física e funcional en áreas urbanas e territoriais. Problemas e alternativas.
- Proxectos vinculados ao grandes equipamentos e infraestruturas, de enclave urbano ou territorial. |
Actuacións urbanísticas de NOVA VIALIDADE, MOBILIDADE e TRANSPORTE |
- Transporte público e/ou colectivo inclusivo en cidades como elemento transformador da accesibilidade e da integración social.
- Mobilidade segura e eficiente en diferentes modos de desprazamento.
- Compatibilidade e complementariedade dos diferentes modos de transporte.
- Abastecemento loxístico e distribucuión de alimentos, bens e mercadorías.
|
Actuacións de carácter PAISAXÍSTICO no TERRITORIO |
-Actuacións en paisaxes naturais ou culturais con intervencións cualificadoras e/ou restauradoras de carácter integrador ou selectivo, relacionadas con diferentes xeitos de intervención e de contemplación do territorio e a paisaxe. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 B12 C6 C8 |
20 |
0 |
20 |
Discusión dirixida |
B1 B2 B3 B4 C1 C4 C7 |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
A35 A37 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 |
20 |
60 |
80 |
Estudo de casos |
A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 C3 C5 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas |
Discusión dirixida |
Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico |
Traballos tutelados |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas. |
Estudo de casos |
Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
As discusións dirixidas e os traballos tutelados supoñen o seguimento e asesoramento por parte dos profesores para incentivar no alumnado a investigación persoal e para orientar as propostas creativas fomentando a autocrítica e o avance na capacidade propositiva.
Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases do 50%. Deberá acudir polo menos a un 10% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporan un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 B12 C6 C8 |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas |
15 |
Traballos tutelados |
A35 A37 A45 A46 B1 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C3 C4 |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas. |
60 |
Discusión dirixida |
B1 B2 B3 B4 C1 C4 C7 |
Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico |
15 |
Estudo de casos |
A52 A53 A55 A58 A59 A69 B8 C3 C5 C8 |
Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para a segunda oportunidade atenderase a normativa da UDC e será necesario entregar todos os traballos do curso para poder presentarse *O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para aprobar esta materia cumplirá as mesmas condicions que o resto do alumnado matriculado nela. *IMPLICACIÓNS DO PLAXIO na realización das probas ou actividades de avaliación: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
jaime Lerner (2005). Acupuntura urbana. Institut d'arquitectura avanzada de catalunya
Busquets, J. (2006). Cities X Lines. Harvard University
AA.VV. (2009-13). DRU 1, 2, 3, 4, 5, 6 e 7. Depto: Proxectos e Urbanismo UDC
Batlle, E. (2011). El jardín de la metrópli. GG
AA. VV. (1999). Entornos vitales. GG
Paisaje Transversal (2019). Escuchar y transformar la ciudad. Urbanismo colaborativo y participación ciudadana. Catarata. Madrid
Salvador Rueda (2012). Guia metodológica para auditar la calidad y sostenibilidad en el medio urbano. Ministerio de Fomento
AA.VV. (2009). La ciudad paseable. CEDEX
Gehl, J. (2009). La humanización del espacio urbano. Ed. Reverté
Corominas, Sabaté & Sotoca (2007). Planes muy especiales. C. O. Arquitectes de Catalunya
AA.VV (1985-92). Revista UR (todos los números). Laboratorio Urbanismo Barcelona
A. Vegara & J.L. de las Rivas (2004). Territorios inteligentes: nuevos horizontes del urbanismo. Fundación Metrópoli Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Philippe Rahm (2020). Arquitectura Meteorológica. Ed. Arquine. Ciudad de México
Richard Sennet (2018). Construír e Habitar. Etica para uma cidade aberta. Ed. Record. Rio de Janeiro
S. Sassen (2003). Contrageografías de la globalización. Ed. Traficantes de Sueños. Madrid
J. Sabaté Bel (2002). En la identidad del territorio está su alternativa. OP ingeniería y territorio nº 60
Francesco Tonucci (1996). La ciudad de los niños. fundación Rupérez
Christopher Alexander (1971). La estructura del medio ambiente. Ed. Tusquets
AAVV coord. por A. Font Arellano (2007). La explosión de la ciudad . Ministerio de Vivienda
François Jullien (2010). Las transformaciones silenciosas. Ediciones Bellaterra
Gustavo Duch (2014). No vamos a tragar. Soberanía Alimentaria. Editorial Gustavo Gili
Ian McHarg (2000). Proyectar con la naturaleza. ED. Gustavo Gili
Stephen Coyle (2011). Sustainable and resilient communities. editorial Wiley
Françésc Muñoz (2008). Urbanalización. Paisajes comunes. Lugares Globales . Ed. Gustavo Gili
J.Hoyer, W.Dickhaut, L.kronawiter & B.Weber (2011). Water Sensitive Urban Design: Principles and Inspiration for Sustainable Stormwater Management in the City of the Future. Ed. JOVIS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|