Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos diferentes xeitos contemporáneos de intervir neste tipo de ámbitos |
A3 A4 A9 A12 A17 A18 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A31 A33 A34 A38 A39 A55 A69 A70
|
B7 B8 B10 B13
|
C1 C2 C5 C6 C7
|
capacidade para analizar e propoñer actuacións urbanísticas en diferentes ámbitos:rurais, periurbanas ou territoriais |
A3 A4 A9 A12 A17 A18 A21 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A31 A33 A34 A38 A39 A55
|
B7 B8 B10 B13
|
C1 C2 C5 C6
|
Capacidade dialéctica, discursiva, expositiva para a participación nos debatese para a exposición e defensa dos traballos e actividades prácticas |
A69 A70
|
B2 B3 B4
|
C1 C2 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise crítico previo |
Reflexión sobre: definición, evolución e tendencia do concepto rural
Estudos existentes sobre o rural e a súa adecuación á realidade actual.
Exemplos de actuacións nos distintos territorios.
A implementación das novas tecnoloxías nestes ámbitos |
Consideracións previas |
Topografía/xeografía
Trama parcelaria/espazos produtivos
Infraestruturas/mobilidade/novas redes de comunicación
Asentamento/espazos de relación/tecido edilicio |
Estudo dun ámbito concreto |
Entendido como hábitat /rexión
Entendido como valor/recurso natural e produtivo
Entendido como soporte de novas actividades |
Propostas de actuación |
Recuperación das estruturas territoriais
Mellora da calidade de vida
Busca e apoio a actividades produtivas posibles |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A17 A18 A23 A33 A34 B2 B3 B4 B10 C1 C2 C5 C6 |
20 |
0 |
20 |
Actividades iniciais |
A26 B7 B10 B13 |
10 |
0 |
10 |
Obradoiro |
A25 A29 A31 A33 A55 A69 A70 B4 B7 C1 C2 C5 C7 |
20 |
0 |
20 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A9 A12 A21 A24 A26 A27 A28 A31 A38 A39 A55 B8 B13 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico |
Actividades iniciais |
Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso. |
Obradoiro |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
Actividades realizadas por el alumnado que implican la asistencia y/o participación en eventos científicos y/o divulgativos (congresos, jornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) con el objetivo de profundizar en el conocimiento de temas de estudio relacionados con la materia. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
As discusións dirixidas e os obradoiros supoñen o seguimento e asesoramento por parte do profesor para incentivar no alumnado a investigación persoal e para orientar as propostas creativas fomentando a autocrítica e o avance na capacidade propositiva.
Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases do 50%. Deberá acudir polo menos a un 10% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporán un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A26 B7 B10 B13 |
Estudo e análise de actuacións contemporáneas de natureza urbanística a distintas escalas, arredor das temáticas abordadas durante o curso. |
15 |
Discusión dirixida |
A17 A18 A23 A33 A34 B2 B3 B4 B10 C1 C2 C5 C6 |
Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico |
15 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A9 A12 A21 A24 A26 A27 A28 A31 A38 A39 A55 B8 B13 |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas
Valorarase a asistencia e a participación na aula |
20 |
Obradoiro |
A25 A29 A31 A33 A55 A69 A70 B4 B7 C1 C2 C5 C7 |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
É necesario ter esta parte da materia aprobada para superar a materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas. Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na ETSAC, aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas. No caso de haber exame a porcentaxe de puntuación será do 40%, o 60% se corresponderá coa avaliacón continua. Será necesario ter aprobado o exame para superar a materia. Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia: _Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases do 50%. Deberá acudir polo menos a un 10% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento. _Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporán un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar. En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias. *IMPLICACIÓNS DO PLAXIO na realización das probas ou actividades de avaliación: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lorenzo, Xaquín (). A terra. Editorial Galaxia
Lisón Tolosana, C. (1979). Antropología cultural de Galicia. Ediciones Akal
Caamaño Suárez, Manuel (). As construcións adxectivas. Museo do Pobo Galego
Rudofsky, Bernard (). Constructores prodigiosos. Árbol Editorial
Otero Pedrayo, Ramón (). Ensaio histórico sobre a Cultura Galega. Editorial Galaxia
Feyerabend, Paul (). Filosofía natural. Editorial Debate
Bouhier, Abel (2001). Galicia, ensaio xeográfico de análise e interpretación dun vello complexo agrario. Xunta de Galicia
Fraguas y Fraguas, Antonio (1953). Geografía de Galicia. Porto y Compañía Editores
Otero Pedrayo, Ramón (). Guía de Galicia. Editorial Galaxia
Eizaguirre Garaitagoitia, Xabier (1985). Hipótesis de "entendimiento"territorial: sus elementos formales. Estudios territoriales nº 18
Villares, Ramón (2004). Historia de Galicia. Editorial Galaxia
Izquierdo Vallina, Jaime (2012). La casa de mi padre. KRK ediciones
Saavedra, Pegerto (2007). La historia rual ayer y hoy. Historia moderna nº 29
Fariña Tojo,José (1980). Los asentamientos rurales en Galicia. Madrid
Wolf, Eric (1971). Los campesinos. Editorial Labor S.A
Gallego Jorreto, J.Manuel (). O medio rural gallego e a súa arquitectura.
González-Cebrián Tello, José y otros (2013). Paisaxe galega: Guía de buenas prácticas para la intervención en los núcleos rurales. Xunta de Galicia
McHarg, Ian L (). Proyectar con la naturaleza. Gustavo Gili
Domingues, Álvaro (2011). Vida no campo. Dafne Editora, Porto |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cartografía da Paisaxe/630G03035 | Ecoxeografía/630G03029 | Debuxo da Paisaxe/630G03001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Paisaxe Urbano/630G03039 | Vexetación Aplicada á Paisaxe 1/630G03013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|