Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A57 |
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A58 |
RA5C-Identificar compoñentes do buque. |
A59 |
RA6C-Identificar as situaciones críticas e usar os medios dispoñibles ao fin de resolvelas con efectividade. |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B35 |
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
B53 |
RA50H–Utilizar os telemandos das instalacións de propulsión e dos sistemas e servizos de maquinaria |
B61 |
RA62H–Contribuir á seguridade das operacións de carga en petroleiros y quimiqueiros |
B67 |
RA68H–Contribuir ao funcionamento seguro dos buques tanque para o transporte de gas licuado. |
C15 |
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C16 |
RA18X-Revisar o cumprimento das prescripcións lexislativas marítimas |
C24 |
RA32X–Asegurar o cumprimento das prescripcións sobre prevención da contaminación |
C25 |
RA33X–Manter a navegabilidade do buque |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA33X-Manter a navegabilidade do buque |
|
|
C25
|
RA5C-Identificar compoñentes do buque. |
A58
|
|
|
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A57
|
|
|
RA6C-Identificar as situaciones críticas e usar os medios dispoñibles ao fin de resolvelas con efectividade. |
A59
|
|
|
RA9X-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
|
B35
|
|
RA50H-Utilizar os telemandos das instalacións de propulsión e dos sistemas e servizos de maquinaria |
|
B53
|
|
RA62H-Contribuir á seguridade das operacións de carga en petroleiros y quimiqueiros |
|
B61
|
|
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
|
C15
|
RA18X-Revisar o cumprimento das prescripcións lexislativas marítimas |
|
|
C16
|
RA32X-Asegurar o cumprimento das prescripcións sobre prevención da contaminación |
|
|
C24
|
RA33X-Manter a navegabilidade do buque |
|
|
C25
|
RA68H-Contribuir ao funcionamento seguro dos buques tanque para o transporte de gas licuado. |
|
B67
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Xeneralidades |
Introducción. O buque. |
Construcción naval |
Ciencias dos materiais. Propiedades. Clasificación. Ensaios. |
Termodinámica e Termotecnia |
Principios da termodinámica
Irreversibilidade. Entropía.
Ciclos de vapor
Ciclos de gas
Análise psicrométrico de procesos
Tecnoloxía frigorífica e aire acondicionado |
Equipos propulsores principais |
Conceptos físicos fundamentais sobre máquinas térmicas.
Motores de combustión interna.
Turbinas de Vapor.
Turbinas de Gas.
Elementos de máquinas.
Propulsión Eléctrica
Mantemento e inspección de equipos (Análise de aceites, análise de aguas...)
Otros: Motores fueraborda |
Equipos auxiliares do buque |
Xeneradores térmicos.
Sistemas hidráulicos e neumáticos
Maquinaria de cuberta
Tuberías
Bombas
Ventiladores e Compresores
Válvulas
Líneas de exos
Outros equipos auxiliares |
Servizos do buque |
Servicios do casco:
Servizo de carga e descarga,
Servizo de gobierno
Servizo de amarre e fondeo
Servizo de lastre
Servizo de achique, baldeo e contraincendios
Servicios de la instalación propulsora:
Sistema de combustible
Sistema de lubricación
Sistema de aire comprimido
Sistema de agua salada de refrigeración
Servicio de agua dulce
Sistema de ventilación e exhaustación da sala de máquinas
Sistema de auga de alimentación de caldeiras e vapor
Sistemas eléctricos e electrónicos:
Sistema de xeneración eléctrica: Planta eléctrica dun buque
Sistemas electrónicos e automáticos (equipos da puente, introducción á sensórica, introducción á automática)
Outros servizos:
Sistemas de aguas aceitosas e incinerador
Tratamiento de augas residuais
Engrase e lubricación
Servizo de ventilación e climatización (habilitación)
Sistema de refrigeración (Gambuza)
Buques de GNL; sistema de contención de carga, control del BOG y Vapor
Sistema de gas inerte
Sistema de lavado de gases
|
Lectura de planos |
Simboloxía
Esquemas sinópticos
Planos de servicios en buques reais |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 3000 GT. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A57 A58 A59 B31 B67 C15 |
9 |
9 |
18 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B2 B4 B33 B67 |
11 |
11 |
22 |
Sesión maxistral |
A10 A9 A2 A1 A12 A15 A22 A24 A25 A27 A30 A31 A32 A57 A58 A59 A62 B2 B4 B13 B40 B42 B53 B61 C15 C16 C24 C25 C27 C34 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A15 A22 A24 A25 A27 A30 A32 B2 B4 B13 B31 B35 B40 B42 B53 B61 C16 C24 C25 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva. Avaliación do coñecemento e da comprensión dos contidos básicos da materia, tendo en conta as habilidades e habilidades do alumno, as súas estratexias e enfoques na resolución de problemas. Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, perseguir e resolver problemas concretos, requirindo unha formación teórico-práctica equilibrada. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os cálculos máis complexos resolveranse en grupo, durante as clases en pequeno grupo. |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos teóricos para a súa posterior aplicación á lectura de planos e prácticas de laboratorio. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas en Laboratorio, Obradoiro, Aulas Especiais. É obrigatoria a asistencia e/ou preparación ás sesións de memoria/traballo |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Análise e recoñecemento individual de cada un dos sistemas enerxéticos principais e auxiliares dun buque. Interpretación de planos.
Descrición teórica dos compoñentes e do principio de funcionamento da enerxía e dos sistemas auxiliares dun buque. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A15 A22 A24 A25 A27 A30 A32 B2 B4 B13 B31 B35 B40 B42 B53 B61 C16 C24 C25 |
Evaluación continua, atendiendo a la actitud y participación del alumno y al grado de cumplimiento reflejado en la memoria/informe del trabajo realizado.
Participa en un 10% de la calificación final de la materia. |
10 |
Proba obxectiva |
A57 A58 A59 B31 B67 C15 |
Avaliación continua en base a probas obxectivas ao longo do curso.
En caso de non seguir a avaliación continua procédese a unha proba obxectiva que consistirá nun exame dividido en dous partes.
1- Parte teórica: 50% dá nota final.
2- Parte práctica: 40% dá nota final.
Para superar a materia, haberá que superar as dúas partes. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Oscriterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á horade deseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIMEDE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e7.5) (04/05/2017): Tera dereito a presentarse a unha proba obxetiva con posibilidade de obtención do100% nota. Por outra parte, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso"0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, supondrá directamente a calificación de suspenso "0" na asignatura na correspondente convocatoria, quedando sen efecto a calificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ángel M. Costa Rial y José A. Orosa García (2019). Apuntes de Sistemas Energétcios y Auxiliares del Buque. UDC
José A. Orosa García, Ángel M. Costa Rial, Rebeca Bouzón Otero, Stefan Kluj (2019). Servicios del BUque. Simulador de Máquinas. Cartamar
José A. Orosa García y José A. Pérez Rodríguez (2008). Termodinámica Aplicada con EES. Tórculo |
|
Bibliografía complementaria
|
Knack C. ((1990)). Diesel motor ships engines and machiney. Institute of Marine Engineers
McGeorge ((1995)). Marine auxiliary machinery. Oxford |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/631211101 | Debuxo/631211102 | Matemáticas/631211104 | Química/631211110 | Física/631G01103 | Construcción Naval/631G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Electricidade e Electrónica/631G01206 | Teoría do Buque I/631G01208 | Inglés Técnico Marítimo/631G01275 |
|
Materias que continúan o temario |
Seguridade Marítima/631G01211 | Contaminación Mariña e Atmosférica/631G01304 | Buques Tanque/631G01308 | Inspeccións Marítimas/631G01314 |
|
|