Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende-la problemática financeira da empresa
|
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la lóxica financeira
|
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C4 C8
|
Coñece-los fundamentos teóricos das finanzas |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Obter e interpreta-la información económico-financeira |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexa-los modelos financeiros básicos |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñece-la terminoloxía financeira |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A función financeira da empresa |
Conceptos básicos sobre a empresa e o empresario
Contido da función financeira
O obxectivo financeiro: valor vs. beneficio, dividendos, etc.
A contorna financeira da empresa |
O patrimonio e as rendas da empresa |
O patrimonio da empresa: o activo e o pasivo. O equilibrio financeiro.
As rendas da empresa: a rendibilidade e o custo do financiamento
Fundamentos de análise financeira
Capital circulante e fondo de rotación |
A estrutura financeira da empresa |
A estrutura financeira e o custo de capital
Fontes de financiamento: características básicas e custo |
Decisións de investimento |
Concepto e clases de investimentos
Métodos para a análise de investimentos |
Xestión financeira e curto prazo |
Xestión de tesourería
Xestión de stocks
O risco de creto |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
28 |
32 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. O peso real da lección maxistral na docencia diaria dependerá do grao en que o alumnado desenvolva o traballo persoal preparatorio necesario para que poidamos desenvolver actividades participativas. |
Solución de problemas |
Actividades prácticas baseadas en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo. O grao de interactividade dependerá do desenvolvemento do traballo persoal preparatorio por parte do alumnado. |
Proba mixta |
Probas puntuables con contido teórico e práctico, e cuestións en calquera formato: test, desenvolvemento, análise de casos, exercicios numéricos, etc. |
Prácticas a través de TIC |
Tarefas, análise de casos e/ou resolución de problemas empregando recursos TIC. A programación destas actividades dependerá da realización do traballo persoal deslocalizado necesario para a súa preparación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
As titorías desenvolveranse previa petición de cita, de xeito persoal ou en formato electrónico. Son aplicables os límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC e o dereito á desconexión dixital previsto na LO 3/2018. Estes criterios son de aplicación tamén ós alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
As TGR programaranse coa debida antelación, en dúas sesións en formato electrónico, nas datas que conveñan considerando as necesidades do grupo, ata sumar un total de 4 horas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A cualificación global calcularase sumando o resultado de dúas probas mixtas, cada unha delas valorada sobre 5 puntos, e que poden conter cuestións teóricas e/ou prácticas en calquera combinación de formatos: test, desenvolvemento, casos, exercicios numéricos, etc.
Primeira oportunidade: a primeira proba realizarase cara á metade do cuadrimestre, nunha data que se comunicará con antelación, e incluirá a parte da materia que se determine. A segunda, na data que a Facultade designe para o exame final, e referirase exclusivamente á parte da materia non avaliada na primeira proba.
Segunda oportunidade: salvo indicación en contrario, ambas realizaranse de forma consecutiva na data que a Facultade acorde para o exame final. A cualificación calcúlase co mellor resultado de cada proba, entre os obtidos na primeira e a segunda oportunidade.
Tódalas probas puntuables deberán realizarse na data prevista, coas únicas excepcións que sexan aplicables conforme a normativa académica; en caso contrario computaranse como cero.
Os estudantes exentos de asistencia seguirán o programa xeral de avaliación.
A oportunidade adiantada avaliarase mediante unha proba mixta de 10 puntos, relativa ós contidos e competencias definidos na guía do curso inmediatamente anterior.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Formato das probas: realizaranse de xeito
presencial e nas datas establecidas, sen perxuízo das excepcións previstas na
normativa académica. No caso de se empregar un formato telemático, aplicaranse as seguintes
regras: deberán accederse, realizarse e entregarse nos termos e condicións
sinalados en cada caso. Enténdese realizadas se os rexistros da plataforma
indican que se accedeu a elas, independentemente de que se rexistren ou non as
respostas, e se confirme ou non a entrega. Se omiti-la confirmación, a
actividade entenderase entregada en branco e cualificarase cun cero. O
incumprimento das bases da proba suporá a expulsión da mesma, a cualificación
cero na mesma e, se é o caso, a incoación de expediente por fraude segundo a
normativa académica. Isto aplícase, en particular, ao acceso tardío ás probas
telemáticas. O alumnado é responsable de dispor dos medios necesarios para
acceder aos recursos electrónicos e, no seu caso, realizar unha avaliación
neste formato. Fraude: é de aplicación o previsto no artigo 14 da normativa de avaliación
da UDC, e no punto b do apartado 4 do artigo 11 do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC. De acordo co
previsto nestas normas, as persoas implicadas serán expulsadas da proba e
recibirán una cualificación de cero en ámbalas oportunidades do curso
académico, sen perxuízo das responsabilidades disciplinarias adicionais que poidan
ser esixibles. Instrumentos electrónicos: salvo autorización expresa, non se permite o
acceso á aula con dispositivos electrónicos susceptibles de almacenar e/ou
transmitir datos, tales como smartwatches, móbiles ou calculadoras
intelixentes. A presenza en lugares inxustificados entenderase motivo
suficiente para a expulsión da proba, coas consecuencias previstas no parágrafo
anterior. Idiomas: a opción por unha lingua concreta para a realización das probas de
avaliación deberá realizarse por escrito e dentro da primeira semana lectiva do
cuadrimestre en que se imparta a materia, e atenderase na medida en que as
posibilidades técnicas e organizativas o permitan. Identificación: o alumnado deberá acreditar fidedignamente a súa identidade
de acordo coa normativa vixente.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Financeira I/650G01019 | Dirección Financeira II/650G01025 |
|
Observacións |
Sobre a metodoloxía A materia está deseñada en atención á distribución do tempo de traballo
establecido no plano de estudos, que á súa vez está inspirado no crédito
transferible europeo (ECTS) e nas liñas xerais da Declaración de Bolonia. Neste
contexto, as responsabilidades académicas van máis aló de simplemente asistir
ás aulas. O traballo non termina cando sae da aula e/ou finaliza a sesión
telemática, e non todo o traballo se realiza na Facultade. O plano de estudos
está deseñado para ter unha combinación de traballo presencial de 50 horas e
100 horas adicionais de traballo non presencial; estas últimas son o tempo que
un estudante promedio debe adicar ás súas tarefas persoais (lecturas,
preparación de notas e, naturalmente, tempo de estudo) e para prepara-las
actividades que se programan ó longo do cuadrimestre (busca de información, análise de documentos,
prácticas baseadas en TIC, etc.). As sesións presenciais adicaranse
principalmente a discuti-los aspectos teóricos
básicos da materia, coordina-lo traballo do grupo, resolver dúbidas xerais e
desenvolver actividades prácticas e interactivas. Partindo deste traballo
común, prográmase o traballo individual que cada estudante debe desenvolver
para as seguintes sesións, coa orientación e o apoio dos seus profesores cando
sexa necesario. Cumprimento da normativa sanitaria
A participación nas actividades presenciais require
inescusablemente o estrito cumprimento das indicacións das autoridades sanitarias.
Atenderanse as instrucións e/ou adaptacións que poidan recibirse, na medida en
que afecten á organización da materia. |
|