Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das variables persoais e sociais que favorecen un envellecemento con éxito. |
AI1 AI26 AI27
|
BI1 BI2 BI6 BI9 BI10
|
CI1 CI2 CI4
|
Coñecemento e manexo das pautas que favorecen un envellecemento con éxito. |
AI1
|
BI1 BI2 BI7 BI9 BI10
|
CI1 CI2
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AI26 AI27
|
BI1 BI2
|
|
Ser capaz de deseñar e avaliar programas de envellecemento satisfactorio a través da investigación.
|
AI2
|
BI1 BI9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Saude, Calidade de Vida e Benestar |
1.1. Concepto de saúde e a CIF
1.2. Calidade de Vida e modelos conceptuais
1.3. Benestar
1.3.1. Benestar Subxectivo
1.3.2. Benestar Psicolóxico
1.4. Modelo multidimensional do Benestar. |
Tema 2.- O envellecemento demográfico |
2.1. O envellecemento demográfico.
2.2. O modelo de competencia vs. o modelo de declive
2.3. Causas estruturais do envellecemento demográfico
2.4. O envellecemento demográfico nas sociedades desenvolvidas
2.5. Consecuencias do envellecemento demográfico |
Tema 3.- O envellecemento saudable. A dimensión física |
3.1. Envellecemento e Dependencia
3.2. O Envellecemento Saudable
3.3. Os Estilos de Vida
3.4. A Educación para a Saúde
3.5. A Actividade Física
3.5.1. Que Tipo de Actividade Física?
3.6. Dieta e Alimentación |
Tema 4.- A xubilación, un proceso de transición. A preparación para a xubilación |
4.1. Significados da xubilación
4.2. Xubilación e cambios vitais
4.3. Un cambio vital e global ambivalente
4.4. Factores predictivos da adaptación á xubilación
4.5. Consecuencias psicolóxicas da xubilación
4.6. Calidade de vida e xubilación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A26 B6 C2 |
40 |
0 |
40 |
Traballos tutelados |
A2 A27 B1 B9 B10 |
5 |
20 |
25 |
Estudo de casos |
A1 B2 B7 B9 |
20 |
22 |
42 |
Discusión dirixida |
B2 C1 C4 |
15 |
20 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais dos temas que compoñen a materia
|
Traballos tutelados |
Baixo a tutela do profesor o alumno realizará algún traballo ou actividade relacionada cos contidos da materia |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Discusión dirixida |
Os alumnos, por grupos, discutirán sobre un tema relacionado coa materia de forma libre, informal e espontánea pero coordinados polo profesor ou un moderador. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Tratarase de facer un seguimento do alumno sobre todo na metodoloxía de Portafolios, estudo de casos, discusión dirixida e traballos tutelados.
O alumno que teña recoñecida a condición de estudiante a tempo parcial e solicitase no Decanato a Dispensa Académica, terá a avaliación da asignatura da seguinte forma: A nota final global da asignatura será la que obteña no exame valorado sobre 10. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B2 C1 C4 |
Os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A26 B6 C2 |
Asistencia as clases expositivas |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A27 B1 B9 B10 |
Baixo a tutela do profesor o alumno realizará algún traballo ou actividade relacionada cos contidos da materia |
30 |
Estudo de casos |
A1 B2 B7 B9 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que debe ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
40 |
|
Observacións avaliación |
a) PARA A PRIMEIRA OPORTUNIDADE:
A avaliación da asignatura será o resultado dos seguintes compoñentes: - Asistencia/participación nas clases: ata un 10%. - Realización das actividades prácticas: ata un máximo dun 60%. - Traballos tutelados sobre un tema específico seleccionado previamente (30%). Observacións:
Para superar a asignatura será necesario obter unha nota media mínima de 5.
b) PARA A SEGUNDA OPORTUNIDADE: Exame valorado sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pardo, A. (2005). La cultura de la sobreprotección. . Revista Multidisciplinar de Gerontología, 15 (3), 166-170.
Díaz, D.; Rodríguez-Carvajal, R.; Blanco, A., Moreno-Jiménez, B.; Gallardo, I.; Valle, C., y van Die (2006). Adaptación española de las escalas de bienestar psicológico de Ryff. Psicothema, 18, 572-577
Casas, F. y Aymerich, M. (2005). Calidad de vida en las personas mayores. En S. Pinazo y M. Sánchez (Dirs.) Gerontología . Madrid: Pearson
Freire, C. y Ferradás, M. (2016). Calidad de vida y bienestar en la vejez. Madrid: Editorial Pirámide
Lehr, U. (2004). Calidad de vida, satisfacción con la vida, envejecimiento satisfactorio y bienestar subjetivo. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 39, 3, 2-7
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza
Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). Desarrollo adulto y envejecimiento.. Madrid: Síntesis
Blanco, A. y Díaz, D. (2005). El bienestar social: su concepto y medición. Psicothema, 17, 4, 582-589
Ruíz-Vargas, J.M. (2008). Envejecimiento y memoria ¿cómo y por qué se deteriora la memoria con la edad? . Revista española de geriatría y gerontología, 43 (5), 268-270.
Sánchez, Trianes y Blanca (2009). Estereotipos negativos hacia la vejez y su relación con variables sociodemográficas en personas mayores de 65 años. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 44(3).
Li, F., Fisher, K. J., Harmer, P., McAuley, E. y Wilson, N. L. (2003). Fear of falling in elderly persons: association with falls, functional ability and quality of life.. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 58 B(5), 283-290.
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081
Argyle, M. (1997). Is happiness a cause of health?. Psychological Health, 12, 769-781
Regás, R. (2010). La hora de la verdad. Una Mirada a la vejez.. Badalona: Ara Llibres.
Triadó, C., Villar, F., Solé, C. y Osuna, M. J. (2005). La medida del bienestar en personas mayores: adaptación de la escala de Ryff. . Revista de Psicología General y Aplicada, 58 (3), 347-363.
Argyle, M. (1992). La psicología de la felicidad. Madrid: alianza
Rippon, I., Kneale, D., de Oliveira, C., Demakakos, P. y Steptoe, A. (2013). Perceived age discrimination in older adults. . Age and ageing.
Bermejo, L. (2006). Promoción del envejecimiento activo. Programas de preparación a la jubilación.. http://dialnet.unirioja. es/servlet/extart?codigo=2756877
López, F. (2012). Sexualidad y afectos en la vejez. Psicología Pirámide
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ¿Qué es la psicología de la vejez? . Madrid: Biblioteca Nueva. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático.
De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:
- Non se utilizarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores |
|