Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A2
Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A4
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A6
Organizar o ensino no marco dos paradigmas epistemolóxicos das áreas, empregando de forma integrada os saberes disciplinares, transversais e multidisciplinares, axeitados ao respectivo nivel educativo.
B5
Traballar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B14
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B16
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B24
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecemento dos contidos bíblicos e teolóxicos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica
A2
B6 B14 B24
C4 C7
Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, en especial para cooperar na transversalidade dos coñecementos, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A6
B5
C4 C7
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A4
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B5 B16
Contidos
Temas
Subtemas
1. Psicopedagoxía da Relixión
1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. ERE: O ensino relixioso escolar
2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación.
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación.
4. Opcións metodolóxicas
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas.
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Discusión dirixida
7
7
14
Proba obxectiva
1
7
8
Traballos tutelados
2
16
18
Sesión maxistral
15
15
30
Atención personalizada
5
0
5
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Discusión dirixida
Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos.
Proba obxectiva
Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilaciónm persoal dos contidos do curso.
Traballos tutelados
O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais.
Sesión maxistral
Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas.
Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
Recursos: a prensa e vídeo-forum.
Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este.
Medio complementario de avaliación.
As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.
Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual.
50
Proba obxectiva
Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura.
50
Observacións avaliación
Fontes de información
Bibliografía básica
GASOL,
R e outros, La enseñanza religiosa
escolar. Barcelona 1997. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
EQUIPO EDEBÉ, El
currículo del área de Religión y Moral católica. Barcelona,
1996. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
Arto, A. Psicología evolutiva. Una propuesta educativa. Madrid 1993.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Documentos
colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación
1981-1985. Madrid 1986.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS.
Orientaciones para la pastoral educativa escolar en las diócesis. Madrid
1992.
CRESPO
MARCO, V. La evaluación en la enseñanza
escolar de la religión. Madrid 1989.
ESTEBAN
GARCÉS, C. Enseñanza de la religión y Ley de calidad. Madrid 2003.
GARCÍA
REGIDOR, T. La educación religiosa en la
escuela.Madrid 1994.
GONZÁLEZ
DE CARDEDAL, O. Memorial para un educador
con un epílogo para japoneses. Madrid 1981.
MARTÍNEZ
BLANCO, A. La enseñanza de la Religión en los centros
docentes. (A la luz de la
Constitución y del Acuerdo con la Santa Sede).
Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 21994.
OTERO,
H. Propuestas creativas para la clase de
relixgión. Madrid 1993.
SALAS
XIMELIS, A. Didáctica de la enseñanza de la Religión. Madrid 1993.
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías