Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa. |
A2 |
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
A5 |
Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma. |
A8 |
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio. |
A9 |
Ser capaz de aplicar os métodos e técnicas da avaliación de competencias profesionais como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional. |
A14 |
Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet. |
A32 |
Ser capaz de deseñar un programa de orientación profesional aplicando os coñecementos teóricos e a dimensión de xénero. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Capacidade de organización e planificación. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber identificar las problemáticas inherentes al campo de trabajo del orientador profesional. |
AI5
|
|
CM4
|
Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios críticos a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. |
AI2
|
BI7
|
|
Ser capaz de aplicar los conocimientos adquiridos y resolver problemas relacionados con la orientación. |
AI1
|
BI1
|
|
Ser capaz de diseñar un programa de orientación profesional aplicando los conocimientos teóricos y la dimensión de género. |
AI31
|
BI5
|
CM3
|
Utilizar de manera creativa las nuevas tecnologías para optimizar los procesos de orientación profesional. |
AI13
|
|
CM3
|
Saber conceptualizar la orientación profesional en el marco del aprendizaje a lo largo de toda la vida. |
AI1 AI7
|
|
CM7
|
Ser capaz de aplicar los métodos y técnicas de evaluación de competencias profesionales como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional |
AI8
|
|
|
Fomentar el espíritu emprendedor |
AI7
|
|
CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptualización de la orientación profesional. |
1.1. Orientación profesional: competencias y competencias profesionales
1.2. Clarificación de términos: Capacidad-Cualificación-Competencia.
|
2. Evaluación de competencias profesionales |
2.1. La evaluación de competencias
2.2. Modelos de instrumentos de evaluación de competencias
2.3. Balance de competencias
|
3. Competencias del emprendedor |
3.1.dentificación de competencias del emprendedor
3.2.Descripción de un programa de fomento del espiritu emprendedor para gestores de grupos.
3.3.Descripción y manejo de un programa de fomento del espiritu emprendedor para gestores de grupos. |
4. Institucionalización de la orientación profesional. |
4.1. Etapas.
4.2. El modelo actual.
4.3. La Orientación profesional como proceso a lo largo de la vida.
|
5. Orientación profesional no discriminatoria. |
5.1. Desde la perspectiva no sexista.
5.2. La atención a discapacitados.
5.3. La atención a minorías étnicas. |
6. Diseño de programas de orientación profesional. |
6.1. La evaluación de necesidades como paso previo al diseño de programas.
6.2. Fases del diseño.
4.3. Tipologías de programas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
|
4 |
16 |
20 |
Actividades iniciais |
|
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
|
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
|
10 |
0 |
10 |
Lecturas |
|
0 |
6 |
6 |
Traballos tutelados |
|
2 |
14 |
16 |
Aprendizaxe colaborativa |
|
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Irán recogiendo todas las actividades realizadas así como su valoración de las competencias adquiridas en cada caso. |
Actividades iniciais |
Con las que se pretende conocer el bagaje de conocimientos de cada estudiante y fijar el nivel de inicio para el conjunto del grupo. Asimismo se tratará de conocer los preconceptos y prejuicios asociados a la materia. |
Análise de fontes documentais |
A través del cual se podrán acercar a las fuentes documentales de consulta básica. |
Sesión maxistral |
Necesarias para aclarar conceptos, enmarcar la materia y dar pautas teóricas de actuación que posteriormente puedan aplicar a su trabajo. |
Lecturas |
En las que se propondrán algunos textos de autores de referencia indiscutible en la temática. |
Traballos tutelados |
A través de los cuales el estudiante podrá llevar a cabo un trabajo autónomo y guiado. |
Aprendizaxe colaborativa |
Se trata de realizar dinámicas de clase: Fillips 6.6, role playing y caso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Asesorando acerca de fuentes documentales a las que acceda el estudiante por su cuenta, y ayudándole a discernir acerca de su pertinencia para el logro de las competencias definidas.
Respecto a los trabajos tutelados, pudiendo ofrecer soporte técnico y de contenido para resolver con acierto las propuestas realizadas.
Se mantendrá una entrevista inicial con cada estudiante a fin de conocer su bagaje formativo y profesional y su vinculación (si la hubiera), e interés específico por la temática objeto de estudio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
|
Servirá de evaluación del proceso y de los resultados. |
70 |
Lecturas |
|
De las que darán fe en el portafolios así como en las exposiciones que se hagan en el contexto del aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Se tendrá en cuenta la participación en las diferentes sesiones y la asistencia a las tutorías.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva
Rodríguez Moreno, Mª Luisa (2006). Evaluación, balance y formación de competencias laborales transversales. Barcelona: Laertes
Echeverría Samanes, B. (2008). Orientación Profesional. Barcelona: UOC
Sobrado, L. y Cortés, A. (Coords.) (2009). Orientación profesional. Madrid: Biblioteca Nueva
Sebastián Ramos, A.(Coord.) (2003). Orientación Profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson |
http://www.educaweb.com |
Bibliografía complementaria
|
Delgado Sánchez, J. A. (2000). Brújula : programa de orientación : educación primaria, primer ciclo. Granada, Grupo Editorial Universitario
Romero, S. (2000). De gira hacia el trabajo: programa de orientación para la toma de decisiones y la transición a la vida activa para el final de la Educación Secundaria Obligatoria. Archidona. Aljibe
Agencia leonardo da Vinci (2008). Materiales y plataforma y CD Emprendedurismo (manual del profesor y del alumno).
Santana Vega, L. (2003). Programa de orientación educativa y profesional (Libro del Profesor/Cuaderno del alumno 1 y 2). EOS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|