Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de:
· Propoñer proxectos educativos.
|
AM14
|
BM2 BM3 BM4 BM14
|
CM1 CM4 CM9
|
· Argumentar a importancia da xestión do centro por proxectos. |
AM14
|
BM3 BM4
|
CM1 CM8
|
· Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo. |
AM14
|
BM2
|
CM9
|
· Planificar e levar a cabo propostas pedagóxicas innovadoras basadas na equidade, na democracia e na inclusión. |
|
BM14
|
CM1 CM5 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O proxecto educativo como eixe da innovación educativa para a transformación social.
.
|
· Análise diagnóstico do centro docente.
· Áreas de mellora.
· Obxectivos do proxecto. |
2. Organización do centro por proxectos.
|
Plans de actuación e a súa temporalización.
· Recursos e organización do centro para acadar os obxectivos.
|
3. Ferramentas para a avaliación, reflexión e mellora dos documentos institucionais dos centros escolares |
· Seguimento e avaliación do proxecto: indicadores de logro |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 B3 B14 |
7 |
18 |
25 |
Portafolios do alumno |
B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 |
2 |
16 |
18 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A14 B2 B3 |
6 |
0 |
6 |
Simulación |
A14 B2 B3 B4 B14 C4 |
1 |
0 |
1 |
Aprendizaxe colaborativa |
A14 B3 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Profesionais das equipas directivas de distintos centros da comunidade autónoma participarán nas clases. |
Simulación |
Realización dun proxecto de dirección para un centro educativos seguindo a lexislación vixente. O índice do proxecto será o proporcionado pola propia lexislación. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Simulación |
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento do traballo do alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse realizaranse por teams ou na clase se fose preciso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A14 B2 B3 B4 B14 C4 |
Traballo en equipo. Cada equipo elaborará un proxecto de dirección seguindo as pautas recollidas na lexislación vixente. |
50 |
Portafolios do alumno |
B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 |
Traballo individual. É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Criterios para superar a materia: 1. Os portafolios e Simulación/proxecto de dirección subiranse á Campus Virtual 2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (portafolios e simulación/proxecto de dirección). 3. Entregar os portafolios e simulación/proxecto de dirección na data que se indique. SITUACIÓNS: O alumnado con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar o portafolio e proxecto maneira
individual. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Montero Alcaide, A. (2007). Proyecto de dirección y ejercicio directivo. Las Rozas: Wolters Kluwer España
San Fabián Maroto, José Luis (2013). Autoevaluación de centros educativos: cómo mejorar desde dentro. Madrid: Síntesis
García Cabrera, María del Mar (2016). Vivir la escuela como un proyecto colectivo: manual de organización de centros educativos. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|