Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de:
· Desenvolver as competencias do título.
· Deseñar un proxecto de dirección / investigar nas liñas establecidas nas diferentes materias do mestrado
|
AM40
|
BM1 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM10 BM13 BM14 BM16 BM17 BM18 BM20
|
CM1 CM2 CM3 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Liñas temáticas establecidas nas diferentes materias do mestrado:
|
- Organización e autonomía dos centros escolares.
- Convivencia escolar, mediación e resolución de conflitos.
- Liderado e dirección de centros escolares.
- Investigación cualitativa en educación.
- Investigación-acción e innovación.
- Investigación cuantitativa.
- Tratamento da información cualitativa e cuantitativa na investigación, dentro da xestión, avaliación e diagnóstico das institucións escolares.
- Avaliación de materiais curriculares.
- Xestión de calidade nos centros docentes, autonomía, transparencia e rendición de contas: plans de mellora.
- Tecnoloxías dixitais nos centros educativos.
- Escola e demáis axentes educativos: interaccións.
- A construcción histórica do sistema educativo: políticas educativas, reformas e dirección de centros.
- Formación docente e comunidades de aprendizaxe.
- Planificación estratéxica dos procesos na xestión de calidade: proxecto de dirección.
- Xestión de recursos humanos, económicos e administrativos.
- O proxecto de dirección no marco dos proxectos educativos de centro.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A40 B1 B3 B4 B16 B17 C1 C8 |
3 |
15 |
18 |
Proba oral |
A40 B3 B4 B6 B13 |
1 |
20 |
21 |
Traballos tutelados |
A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 |
0 |
100 |
100 |
Lecturas |
B1 B3 B5 B6 B16 B17 B18 C2 C3 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada alumno/a contará con unha persoa titora do TFM na Facultade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba oral |
A40 B3 B4 B6 B13 |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
30 |
Traballos tutelados |
A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
70 |
|
Observacións avaliación |
NOTA: A UDC
regula a matrícula
de estudantes a tempo parcial, criterios que tamén serán tidos
en conta polo profesorado, polo que será necesario que o alumnado con este tipo
de réxime de dedicación, o informe ao profesorado e concerten a maneira na que
se desenvolverá o seu proceso de ensino-aprendizaxe. Aspectos a ter en conta:
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural.
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais.
- Será primordial e obrigatoria a corrección ortográfica
(ortografía, acentuación e puntuación) gramatical e léxica nos traballos e
exames realizados como condición imprescindible para superar a materia.
- No relativo á realización fraudulenta (plaxio) das
probas de avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no artigo 14.
4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos
de grao e mestrado universitario: "Na realización de traballos, o plaxio e
a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da
internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso
do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que
puidese haber lugar tras o correspondente procedemento".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
As propostas pola dirección académica do Traballo de Fin de Mestrado. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|