Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
(CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións |
A3 |
(CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A5 |
(CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas |
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
(CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A23 |
(CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A28 |
(CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar críticamente estudos e traballos referidos á metodoloxía no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras |
AP17 AP19
|
|
CM2
|
Coñecer diversos enfoques, modelos e estratexias relacionados coa metodoloxía no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras |
AP17 AP19
|
|
CM2 CM6
|
Analizar e propoñer estratexias de xestión da aula e de planificación didáctica |
AP1 AP3 AP19 AP22 AP27
|
|
CM2 CM3 CM6
|
Expoñer oralmente os resultados do estudo das diversas metodoloxías, estratexias e enfoques didácticos |
AP19 AP21 AP22
|
|
CM2
|
Expoñer por escrito cuestións sobre metodoloxía do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras |
AP5 AP15 AP17 AP18 AP19 AP21 AP22 AP23 AP27 AP28
|
|
CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución a metodoloxía do ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira |
Introdución: "From the teacher-centred classroom to the student-centred classroom"
Métodos e estratexias no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras: de Grammar Translation a Humanistic Language Teaching
|
2. Evolución de metodoloxías no proceso de E/A dunha lingua estranxeira |
A motivación na aula de LE: definición e estratexias.
Aprendizaxe cooperativo
The Communicative Approach
Integrated Language Skill Approaches: TBLT e CBI
Gamification e GBL
AICLE |
3. O uso das TICs no ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira |
Blended Learning e Flipped Classroom. |
4. Diseño de materiais para a didáctica das linguas estranxeiras |
Xestión da aula e planificación didáctica no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira.
Didáctica de gramática e vocabulario en lingua estranxeira
A cultura no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 |
4 |
22 |
26 |
Discusión dirixida |
A5 A19 A27 C2 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A15 A17 C2 C6 |
8 |
10 |
18 |
Lecturas |
A17 A19 C2 C6 |
0 |
7 |
7 |
Portafolios do alumno |
A3 A19 A27 A28 C2 C6 |
2 |
9 |
11 |
Presentación oral |
A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 |
4 |
2 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo grupal na aula ou fóra dela. Tamén, no entorno virtual. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Haberá un debate participativo en torno a cada un dos métodos de E/A |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do/a profesor/a de contidos teóricos e de actividades prácticas sobre metodoloxía de ensino-aprendizaxe |
Lecturas |
Lecturas diversas, obrigatorios ou voluntarias (indicarase no seu momento) que deben ou poden facer os alumnos e alumnas fóra da aula. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. |
Presentación oral |
Proba oral, individual ou grupal (4 alumnos por grupo, máximo), que forma parte da avaliación final da materia. Deberá ser en inglés e ter o apoio dun sistema de exposición en pantalla, por exemplo, Powerpoint, ou as presentacións de prezi.com |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora atenderá persoalmente, e tamén por correo electónico, as dúbidas que os alumnos e alumnas podan ter. Asemade, dirixirá dun xeito persoal as prácticas coas TICs. Igualmente, deberá exercer atención personalizada no traballo grupal na aula e no estudo documental o de casos concretos que integran o programa.
O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e, como todo alumnado, recibirá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basean na organización da aula en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
30 |
Presentación oral |
A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 |
Presentación oral dun tema relativo a metodololoxía (teorías, investigación, estratexias, aspectos prácticos, simulacións, etc.). |
30 |
Discusión dirixida |
A5 A19 A27 C2 |
Participación mostrando pensamento crítico e reflexivo nos debates en torno aos distintos métodos/principios de ensino-aprendizaxe dunha lingua estranxeira. |
10 |
Portafolios do alumno |
A3 A19 A27 A28 C2 C6 |
Carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. É de carácter individual. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia na convocatoria ordinaria o alumnado deberá asistir a un 80% das sesións presenciais. Os items de avaliación son de obrigado cumprimento para aprobar a materia. A nota final será o resultado da suma das calificacións obtidas en cada un deles. Aquel alumnado que non asista a un 80% das sesións presenciais ou non supere a materia na convocatoria ordinaria, na convocatoria extraordinaria de xullo serán avaliados polo mesmo método proposto para aquelas persoas con dispensa académica. AVALIACIÓN DE ALUMNADO A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA O alumnado a tempo parcial e con dispensa académica deberase poñer en contacto coa profesora antes do comezo das clases para acordar as datas de entrega do traballo individual e a presentación oral. - Presentación oral: 30% - Traballo individual: 30% - Proba mixta na data do calendario oficial: 40% Os items de avaliación son de obrigado cumprimento para aprobar a materia. A nota final será o resultado da suma das calificacións obtidas en cada un deles. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios.
Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017): 1. Deberá poñelo encoñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento. 2. Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso eentregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega nadata sinalada considerarase como suspenso e recibirá unha cualificación de 0.
3. A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante ocurso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames,debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para podersuperar a materia. No caso de non superar algunha das partes na primeiraoportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas (actividades/traballos e/ou proba). Importante : A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ur, Penny (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP
Richards, Jack C & Rodgers, Theodore S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP
House, Susan, coord. (2011). Didáctica del inglés. Classroom Practice. Barcelona: Graò
O'Malley, J. Michael & Uhl Chamot, Anna (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: CUP
Galán-Rodríguez, Noelia Mª (2020). Motivation in CLIL: Research in Secondary Education in the Galician Context. Peter Lang
Macaro, Ernesto (2003). Teaching and Learning a Second Language. A Guide to Recent Research and Its Applications. London: Continuum
Gebhard, Jerry G. (2006). Teaching English as a Foreign or Second Language. A Self-Development and Methodology Guide. Ann Arbor: The University of Michigan Press
Larsen-Freeman, Diane & Anderson, Marti (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. Oxford: OUP
Kapp, Karl (2012). The Gamification of Learning and Instruction. Pfeiffer Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Co propósito de contribuir ao desenvolvemento do programa Green Campus para a entrega de traballos recoméndase eliminar o uso de plásticos, escoller a impresión a dobre cara, utilizar papel reciclado e evitar imprimir borradores. - Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. - Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostibilidade nos comportamentos profesionais e persoais. En canto a normativa de igualidade e xénero: -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas, etc.) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|