Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A55
|
|
|
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A57
|
|
|
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
A58
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Desenvolver a creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
|
B22
|
|
Empregar as TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
|
B25
|
|
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: INICIACIÓN A LINGUAXE AUDIOVISUAL
DA IMAXE ESTÁTICA Á IMAXE EN MOVEMENTO |
Concepto de linguaxe audiovisual. Gramática e semiótica do discurso audiovisual. Composición visual. Estratexias temporais, narrativas e espaciais da linguaxe visual. Elementos técnicos e prácticos da fotografía e o vídeo. |
BLOQUE II: A LINGUAXE AUDIOVISUAL NO CURRICULO DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. |
Presenza da linguaxe audiovisual no curriculo de Infantil. Concepto posmoderno de Educación Artística e cultura visual na etapa de infantil. Manifestacións artísticas contemporáneas relacionadas coa linguaxe audiovisual: video-art e instalacións. |
BLOQUE III: PROXECTOS AUDIOVISUAIS NA ETAPA DE ED. INFANTIL E EXPERIMENTACIÓN VISUAL |
Metodoloxía de proxectos aplicados á etapa de infantil en torno á linguaxe audiovisual e investigación e experimentación persoal nos procesos de creación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
17 |
52 |
69 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B25 C3 C7 C8 |
13 |
12 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A58 B1 B22 B25 C3 |
1 |
7.5 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Obradoiros teórico-prácticos sobre os contidos técnicos da materia: fotografía e video.
Propostas individuais e grupais para a realización de proxectos audiovisuais. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Investigación sobre o videoarte na arte contemporánea e no ámbito escolar. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas para a mellora da creación audiovisual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Obradoiro |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A58 B1 B22 B25 C3 |
Participación activa na experimentación proposta. |
10 |
Obradoiro |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
Avaliación dos proxectos (puntualidade, adecuación ao encargo e creatividade)
Avaliación da participación activa nas actividades propostas. |
60 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B25 C3 C7 C8 |
Adecuación ao tema da investigación, profundidade e claridade nos contidos e creatividade na exposición da mesma.
Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Asistencia é necesaria e imprescindible. Para aprobar a materia será preciso a entrega de tódolos proxectos así como a participación nas diferentes dinámicas de laboratorio. Alumnado con recoñecemento de dispensa
académica Segundo o establecido na "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017): Deberá poñelo en
coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora
posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o
recoñecemento. O alumnado de matrícula PARCIAL e/ou con DISPENSA ACADÉMICA realizará unha proba teórico-práctica nas datas oficiais de exame, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre a bibliografía a concretar, e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia. Plaxio: aplícase o artigo 14.4 das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VILARIÑO, MANUEL (ED.) (1995). A FOTOGRAFÍA NA ARTE CONTEMPORÁNEA. A CORUÑA: CGAI
BUSTMANTE, ENRIQUE (2002). COMUNICACIÓN Y CULTURA EN LA ERA DIGITAL. BARCELONA: GEDISA
SHORT, MARIA (2013). CONTEXTO Y NARRACIÓN EN FOTOGRAFÍA. BARCELONA: GUSTAVO GILI
ACASO, MARÍA (2006). EL LENGUAJE VISUAL. BARCELONA: PAIDÓS
TISSERON, SERGE (2000). EL MISTERIO DE LA CÁMARA LÚCIDA. FOTOGRAFÍA E INCONSCIENTE. SALAMANCA: EDICIONES UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
AUMONT, J. BERGALA, A. MARIE, M. VERNET, M. (1983). ESTÉTICA DEL CINE. ESPACIO FÍLMICO, MONTAJE, NARRACIÓN, LENGUAJE. BARCELONA: PAIDÓS
SEDEÑO VALDELLÓS, ANA (2011). HISTORIA Y ESTÉTICA DEL VIDEOARTE EN ESPAÑA. ZAMORA: COMUNICACIÓN SOCIAL EDICIONES Y PUBLICACIONES
BARTHES, ROLAND (1990). LA CÁMARA LÚCIDA. NOTA SOBRE LA FOTOGRAFÍA. BARCELONA: PAIDÓS
COSTA, JOAN (2008). LA FORMA DE LAS IDEAS. BARCELONA: COSTA PUNTO
ESCAÑO, CARLOS (2003). LÁGRIMAS EN LA LLUVIA: EDUCACIÓN ARTÍSTICA Y POSMODERNISMO. MADRID: PRENTICE HALL
ENCINAS, JOSÉ ÁNGEL (1998). LENGUAJE AUDIOVISUAL. MADRID: AKAL
KRAUSS, ROSALIND (1990). LO FOTOGRÁFICO: POR UNA TEORÍA DE LOS DESPLAZAMIENTOS. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BERGER, JOHN (2001). MIRAR. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BLOCK, BRUCE (2008). NARRATIVA VISUAL: CREACIÓN DE ESTRUCTURAS VISUALES PARA CINE, VIDEO Y MEDIOS DIGITALES. BARCELONA: OMEGA
WALKER, JOHN E CHAPLIN, SARAH (2002). UNA INTRODUCCIÓN A LA CULTURA VISUAL. BARCELONA: OCTAEDRO-EUB
MEYEROWITZ, J. (2018). ¡Mirar!. BARCELONA: GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|