Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A4
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A9
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A14
|
|
|
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
A23
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A28
|
|
|
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A31
|
|
|
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
|
B3
|
|
Aprender a aprender. |
|
B4
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B8
|
|
Saber expresarse en público. |
|
B17
|
|
Ser creativo no exercicio da profesión. |
|
B18
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B22
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
As raíces da psicoloxía. Os grandes temas da psicoloxía. Niveis de análises e especialidades da psicoloxía. A reflexión crítica baseada na ciencia da psicoloxía.
|
Sensación e percepción |
A percepción do mundo: Principios básicos. Visión, audición e outros sentidos. A organización perceptiva. A interpretación perceptiva. |
Memoria |
Modelos de procesamento da información. Codificación, almacenamento e recuperación da información. O esquecemento. A construción dos recordos. Optimización da memoria. |
Aprendizaxe |
Condicionamento clásico. Condicionamento operante. Aprendizaxe baseada na observación. |
Motivación |
Conceptos motivacionais. Fame, motivación sexual e necesidade de pertenza. A motivación no traballo. |
Emoción |
A emoción no corpo. A expresión das emocións. A experiencia emocional. Estrés e saúde. O coidado da saúde. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A31 B4 C1 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A2 B3 B5 B8 |
22 |
55 |
77 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A9 A23 |
1 |
11 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A14 A28 B17 B18 B22 C2 C3 |
5 |
10 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Presentación oral |
Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta presentaranse catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades especificamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dossier...) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para aqueles que expoñan contidos ou precisen máis información.
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente ás clases presenciais como ao que teña "recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levará a cabo a través das titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A4 A9 A23 |
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, achegará ata un 90% da cualificación na materia |
90 |
Obradoiro |
A31 B4 C1 C6 C7 C8 |
Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia, actitude e participación en clase (clases teóricas e de docencia interactiva), poderá ter un efecto modulador de ata un 10% sobre a cualificación final.
Para aprobar a materia, o alumnado deberá obter una puntuación global mínima de 5 puntos, sobre 10 (equivalente a un 50% do global). A puntuación global é o resultado de sumar as puntuacións obtidas na proba obxectiva, a asistencia ás clases interactivas, elaborando unha memoria sobre as mesmas, e o posible efecto modulador da asistencia, actitude e participación en clase.
“Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%). Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de evaluación (Atendendo a modificación do artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC): Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2011). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|