Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A8
|
B8
|
C3
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A7 A9
|
|
|
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial |
A16
|
|
|
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A22
|
|
|
Coñecer a actuación profesional e as contornas onde se desenvolve a práctica. |
A30
|
|
|
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
|
B3
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B8
|
|
Capacidade de organizar e planificar. |
|
B9
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B11
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B16
|
|
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
|
B21
|
|
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. ASPECTOS CONCEPTUALES |
|
TEMA 1. Consideracións xerais sobre o proceso de avaliación e diagnóstico |
Concepto de avaliación. Obxectivos xerais da avaliación. Modelos de avaliación da linguaxe. Avaliación vs diagnóstico. Avaliación da intervención |
Tema 2. Contidos da avaliación da linguaxe |
Obxectivos xerais da avaliación da linguaxe. Aspectos básicos a ter en conta na avaliación da linguaxe. A estrutura da linguaxe. Principais métodos de avaliación da linguaxe |
II: PROCEDIMIENTOS DE EVALAUCIÓN |
|
Tema 3. Técnicas de recollida de datos: Historia clínica e entrevista |
Definición e contido da historia clínica. Definición e contido da entrevista. Técnicas de entrevista. Habilidades para fomentar unha relación de colaboración no proceso de recollida de datos. Utilidade das técnicas de recollida de datos |
Tema 4. Observación conductual |
Como desenvolver o método de observación. Fiabilidade dos rexistros. Problemas metodolóxicos |
Tema 5. Os autoinformes. |
Definición de autoinforme. Clases de variables consideradas nos autoinformes. Tipos de autoinforme. Fontes de erro nos autoinformes. Condicións que melloran a exactitude dos autoinformes. |
Tema 6. Análise de mostras de linguaxe |
Recollida da mostra. Selección dos enunciados. Análise fonológico, morfosintáctico e pragmático do contido da mostra. |
Tema 7. Pruebas estandarizadas na avaliación da linguaxe |
Probas xerais (PLON, BLOC, ELCE, etc.). Probas específicas: Peabody, EPLA, Escalas Batell, etc) |
Tema 8. Informe de avaliación |
Características do informe de avaliación. Estrutura. Comunicación do informe |
III. SESIÓNS INTERACTIVAS |
|
PRÁCTICAS
|
- Manexo de a historia clínica e da entrevista
- Construción de sistemas de rexistro para a observación de condutas, emprego de os mesmos e cálculo de a fiabilidade das observacións
- Elaboración de auto-rexistros de face a a obtención de información tras a presentación de varios casos clínicos. Ademais de utilización de diversos cuestionarios, inventarios e escalas de face a valorar as características de os mesmos, así como as posibles diferenzas e similitudes
- Análise de mostras de linguaxe
- Aplicación de procedementos estandarizados de avaliación da linguaxe
- Elaboración do informe de avaliación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 B11 |
16 |
32 |
48 |
Actividades iniciais |
B8 B9 |
2 |
5 |
7 |
Presentación oral |
B16 B24 |
1 |
3 |
4 |
Proba obxectiva |
A7 A8 |
1 |
6 |
7 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B3 B21 C7 |
12 |
30 |
42 |
Obradoiro |
A9 A16 A22 A30 C3 |
10 |
25 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A profesora presentará ao estudantado os aspectos centrais dos temas do programa. No caso das prácticas explicará en qué consisten as técnicas e procedementos cos que se traballará en pequeno grupo |
Actividades iniciais |
Técnica de dinámica de grupos que ten como obxectivo axudar a desenvolver a perspectiva social e a empatía mediante a representación de diferentes papeis dentro de situacións conflitivas onde interveñen diferentes posturas que teñen que ser combinadas. Utilízase para traballar as relacións interpersoais, o comportamento, os valores e as actitudes. |
Presentación oral |
Os/as estudantes deberán facer unha breve presentación oral (en torno a 10-15min) do proceso de avaliación e diagnóstico seguido no caso elexido para traballar os temas 6, 7 e 8 do programa |
Proba obxectiva |
Examen tipo test de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
Baixo a tutela da profesora os/as estudantes terán que elaborar un informe de avaliación tras a aplicación de varias probas de avaliación da linguaxe.
|
Obradoiro |
Os/as estudantes poderán realizar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, exercicios, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre temas relacionados coa avaliación da linguaxe, co apoio e supervisión do profesorado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada estudante terá que realizar ao menos unha titoría planificada obrigatoria na que poderá presentar as súas dúbidas sobre a materia, o estado dos traballos e lecturas previstos e as dificultades xerais que está tendo no seguimento da materia. Estas titorías obrigatorias poderán ser individuais ou en pequeno grupo é serán complementarias coas titorias baixo demanda que se poidan producir ao longo do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B16 B24 |
A exposición do traballo tutelado terase en conta de xeito individual en caso de que o traballo se faga en grupo. |
10 |
Obradoiro |
A9 A16 A22 A30 C3 |
A asistencia e presentación dos traballos derivados das clases interactivas contará ata un máximo dun 20% da nota global |
20 |
Proba obxectiva |
A7 A8 |
Os/as estudantes deberán superar un examen tipo test de resposta múltiple |
30 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B3 B21 C7 |
Os/as estudantes deberán presentar un informe de avaliación individual despois de levar a cabo unha avaliación do desenvolvemento da linguaxe dun neno/a |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será requisito imprescindible superar cunha calificación do 50% cada unha das catro metodoloxías empregadas na avaliación. En caso de suspenso a calificación máxima será de 4. Na aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 29 de maio de 2012), os alumnos aos que lle fora recoñecido a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da obligatoriedade de asistencia as sesións interactivas; nenbargantes, estes alumnos deberán entregar os correspondentes informes e traballos na data establecida. Respecto ao Fraude Académico e atendendo a modificación do artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC: "Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A profesora facilitará bibliografía específica para cada un dos temas do programa |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase elixir a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|