Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia. O desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos basicos da Psicolingüística A2
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais A6
Coñecer, recoñecer, discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos da comunicacion e da linguaxe asociados á deficiencia mental, aos trastornos do espectro autista, á paralisis cerebral e ás plurideficiencias A7
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo B2
Apreciar as distintas manifestacións da diversidad B3
Aprender a aprender B4
Capacidade de adaptarse aos cambios B6
Capacidade de análise e síntese B7
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B11
Coñecer e manexar as novas tecnologias da informacion e da comunicacion B13
Saber expresarse en público B17
Ter iniciativa e espíritu emprendedor B20
Tomar decisións con autonomia e responsabilidade B21
Traballar de forma colaborativa B23
Expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autonoma C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnologias da informacion e da comunicacion (TIC) necesarias para o exercicio da profesion e para a aprendizaxe ao longo da vida C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse C6
Asumir como profesional e como cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida C7
|
A1 A2 A3 A5 A6 A7
|
B2 B3 B4 B6 B7 B11 B13 B17 B20 B21 B23
|
C1 C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos xerais básicos |
1.1. Concepto de alteración lingüística.
1.2. Elementos a ter en conta no campo das alteracións da linguaxe.
1.3. Factores causantes de alteracións lingüísticas.
1.4. Clasificación e descrición das alteracións lingüísticas. |
2. As alteracións da Sordoceguera. |
2.1. Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes na sordoceguera. |
3. As alteracións da Parálisis Cerebral (PC). |
3.1.Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes na parálisis cerebral. |
4. As alteracións da Discapacidade Intelectual (DEI). |
4.1.Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes na discapacidade intelectual. |
5. Os Trastornos do Espectro Autista (TEA). |
5.1. Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes nos Trastornos do Espectro Autista. |
6. Os trastornos neuroxenéticos. |
6.1. Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes nas síndromes neuroxenéticas tales como a Síndrome de Down. |
7. O Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividade (TDAH) |
7.1. Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes no Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividade. |
8. Outros trastornos do neurodesenrolo. |
8.1. Clasificación, descrición e terminología das alteracións físicas, comunicativo-lingüísticas, cognitivas e psicosociales presentes noutros trastornos do neurodesenrolo incluídos no DSM5-TR. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A6 A7 B2 B3 B7 B11 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Lecturas |
B2 B7 B17 C1 |
8 |
8 |
16 |
Estudo de casos |
A6 A7 B2 B4 B6 B7 B20 B21 B23 |
24 |
21 |
45 |
Glosario |
A6 B7 B13 |
0 |
10 |
10 |
Presentación oral |
A6 A7 B2 B7 B13 B17 C1 C3 |
2 |
8 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A6 A7 B2 B7 |
2 |
36 |
38 |
Actividades iniciais |
A2 B7 C1 |
6 |
2 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A docente responsable fará a exposición dos temas potenciando o carácter interactivo coa participación dos estudantes por exemplo a través de preguntas. |
Lecturas |
As lecturas faranse en dúas modalidades: a) na aula, con posterior resumo das mesmas e b) fora da aula, expoñéndose dentro da clase os resultados. |
Estudo de casos |
Traballaranse distintos casos correspondentes aos diferentes bloques temáticos. Tanto a docente coma os estudantes, divididos en pequenos grupos de traballo, poderán propor o aprofundimento nun caso concreto. As cuestións suscitadas deberán ser respondidas por escrito. |
Glosario |
Os alumnos elaboraran un glosario onde se expliquen o conxunto de conceptos que permiten a comprension dos trastornos tratados na materia. |
Presentación oral |
Os alumnos deberán traballar cos trastornos que se abordan na asignatura afondando sobre eles e realizando unha exposición final. |
Proba de resposta múltiple |
Os alumnos realizarán un exame tipo test mediante o que se determinará o grado de aprendizaxe dos fundamentos teóricos e prácticos. |
Actividades iniciais |
Levaranse a cabo a fin de identificar os coñecementos previos necesarios para abordar a asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Nas actividades que requiran unha atención personalizada (ex. estudo de casos e presentación oral), os alumnos contarán coa mesma, ben na aula ben no despacho da docente.
Ademais, poden utilizar outras vías (teléfono, email, Moodle) para resolver calquera dúbida.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A6 A7 B2 B4 B6 B7 B20 B21 B23 |
Valorarase a análise dun problema concreto para chegar a unha decisión tomada mediante discusión.
O estudante sitúase ante un caso que lle describe unha situación real da vida profesional e deberá ser capaz de analizar unha serie de feitos referentes ao ámbito da linguaxe, debendo chegar a unha decisión razoada a través da discusión nun pequeno grupo de traballo. |
20 |
Glosario |
A6 B7 B13 |
O estudante debe dominar a terminoloxía referida ás alteracións de base evolutiva |
15 |
Presentación oral |
A6 A7 B2 B7 B13 B17 C1 C3 |
Valorarase o dominio e a claridade conceptual do tema, a corrección da linguaxe empregada e o emprego das novas tecnoloxías. |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A6 A7 B2 B7 |
Realizarase un exame tipo test, con preguntas de opción múltiple das cales unha soa é a válida. Para o cálculo da nota final do test, os erros descontaranse do número total de acertos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNOS EN MODALIDADE ASISTENTE. Considérase alumnado asistente cando se acuda ao 80% das sesións expositivas e ao 80% das interactivas. A cualificación dos alumnos asistentes engloba os apartados seguintes: Estudos de casos, Glosario, Presentación oral e Proba de resposta múltiple. Para superar a asignatura a nota ha de ser 5, valorándose todos os apartados. As persoas que non conten co 80% de asistencia farán o exame estándar pero con 10 preguntas máis. Poderase optar a matrícula de honor a partir de 9,5, acreditando as razóns nun escrito dirixido á docente. ALUMNOS NON ASISTENTES. Deberán poñerse en contacto coa docente responsable da materia ao iniciarse o curso e informar da súa circunstancia. Serán evaluados únicamente a través dun exame que consta de dous partes: a) tipo test para evaluar o contido teórico da materia e b) resolución dun caso dado para a parte práctica. O exame puntúa sobre 10. Considerarase aprobado de 5 en adiante en cada unha das partes.
Os ESTUDANTES QUE CURSEN A MATERIA EN 2ª MATRÍCULA poderán acollerse ó segundo suposto previa presentación de documentación xustificativa.
Fraude académica: no caso de fraude, o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. TODAS AS EVALIACIÓNS DO CURSO 2023/2024 SEGUIRÁN OS CRITERIOS ESTABLECIDOS NESTA SECCIÓN, QUE SE APLICARÁN A AMBALASDÚAS CONVOCATORIAS.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
David Caplan (1992). Introducción a la neurolingüística y al estudio de los trastornos del lenguaje.. Madrid.Visor Distribuciones S.A.
. Serra, M;Serrat, E;Solé, R.; Bel, A;Aparici, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona. Ariel Psicología
Peña - Csanova, J. (2002). Manual de logopedia. Barcelona. Masson.
Belinchón,M;Igoa,J.M.;Riviere,A. (2000). Psicología del lenguaje. Madrid. Trotta S.A.
Rondal,J.A.;Serón, X. (Reed.2000). Trastornos del lenguaje. Barcelona.Paidos |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Alteracións de base evolutiva/652G04012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Avaliación das alteracións de base evolutiva/652G04017 |
|
Materias que continúan o temario |
Desenvolvemento cognitivo. social e da personalidade/652G04031 |
|
Observacións |
Recoméndase cursar a materia "Evaluación de las Alteraciones de Base Evolutiva".
Recomendase o envío dos
traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta dos
principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos
comportamentos persoais e profesionais. Deberase incorporar a perspectiva de xénero (usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
Se recomienda cursar la materia "Evaluación de las Alteraciones de Base Evolutiva". Se recomienda el envío de los trabajos por vía telemática y de no ser posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores. Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y prevenir impactos negativos sobre el medio natural. Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con valores de sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales. Se incorporará la perspectiva de género. Se facilitará la plena integración del alumnado que por razones físicas, sensoriales, psíquicas o socioculturales, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e provechoso a la vida universitaria. |
|